Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@17:49:06 GMT

درخواست آلمان از روسیه درباره تنش‌ها در شرق اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۶۰۵

درخواست آلمان از روسیه درباره تنش‌ها در شرق اوکراین

آلمان با توجه به تشدید تنش‌ها در شرق اوکراین از روسیه خواسته درباره تحرکات نظامی خود در مرز اوکراین و اهدافی که در این راستا دنبال می‌کند، شفاف سازی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، شرایط در شرق اوکراین همچنان تشدید می شود و کی یف از کشته شدن یکی از نیروهای خود در جریان درگیری های تازه در این منطقه خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشدید درگیری ها و تنش ها در شرق اوکراین نگرانی های بین المللی را افزایش داده است.

نیروهای امنیتی در کی یف خبر دادند که یک نیروی دیگر آن ها روز یکشنبه هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده و یک نظامی دیگر هم مجروح شده است.

کی یف اعلام کرده که مواضع نیروهای دولتی از روز گذشته تا کنون 9 بار هدف حمله تیراندازی قرار گرفته است. جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین هم اعلام کرده اند که از طرف نیروهای اوکراینی هدف حملاتی قرار گرفته اند.

روسیه اخیرا تهدید کرده که در صورت تشدید درگیری ها در این منطقه از طرف نیروهای امنیتی اوکراین دخالت نظامی می کند. حالا با توجه به تشدید اوضاع در این منطقه فشارها بر روسیه افزایش پیدا می کند.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان از مسکو خواسته که اهداف خود را آشکارا اعلام کند. وی در پیامی توئیتری اعلام کرد: اگر روسیه چیزی برای پنهان کردن نداشته باشد می تواند به راحتی توضیح دهد که چه نیروهایی را به کجا و با چه هدفی منتقل می کند.

البته روسیه اعلام کرده که درباره تحرکات نظامی در قلمرو خود در برابر هیچ کس پاسخگو نیست.

آلمان همچنین این انتقاد را به روسیه وارد می کند که در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا شرکت نکرده است.

نماینده آلمان در این نهاد اروپایی اعلام کرده که روسیه باید به عنوان عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا تنش ها را کاهش دهد و ماهیت تحرکات نظامی خود در نزدیکی مرز اوکراین را روشن کند.

رئیس جمهور اوکراین روز شنبه به ترکیه سفر کرده بود تا از "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه حمایت در این تنش ها را درخواست کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به اوکراین حمایت در این مناقشات و تلاش برای تنش زدایی را وعده داد. ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو در سال 2011 شدیدا به مسئله الحاق کریمه به روسیه انتقاد وارد کرد.

"منفرد وبر" رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا هم به عنوان بزرگترین فراکسیون در این نهاد اروپایی با توجه به تحرکات جدید نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین تحریم های شدیدتر علیه روسیه را درخواست کرده و تاکید کرد که روسیه رویکرد تحریک و تنش زایی خطرناکی را دنبال می کند.

از اواسط فوریه در شرق اوکراین بار دیگر درگیری هایی بین نیروهای جدایی طلب طرفدار روسیه و ارتش اوکراین رخ می دهد. اخیرا گزارش هایی درباره تحرکات نیروهای روسی در مرزهای اوکراین نگرانی شدیدی در بین مقامات غربی ایجاد کرده است.

احتمال افتادن اروپا در دام آمریکا در بحران اوکراینمقام پارلمانی روس: غرب روسیه را به جنگ با اوکراین تحریک می‌کندریابکوف: آمریکا برخوردی مسئولانه با مسئله اوکراین داشته باشد

بسیاری از مقام های اروپایی در موضع گیری های مختلفی حمایت خود از اوکراین در این درگیری ها و مناقشات را اعلام کرده‌اند.

نیروهای امنیتی اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق این کشور هر کدام دیگری را به نقض آتش بس متهم می کنند.

کشورهای درگیر در شرق اوکراین در اواسط سال 2020 و در چارچوب میانجی‌گری "سازمان امنیت و همکاری اروپا" موفق به توافق بر سر آتش‌بس در اوکراین شدند. این در حالی است که موارد نقض آتش‌بس طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

دولت روسیه از اقداماتی در راستای دفاع از خود سخن گفته است.

در مناقشات در شرق اوکراین که از سال 2014 آغاز شده است تا به حال بیش از 13 هزار نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار روسیه اوکراین اخبار آلمان اخبار روسیه اوکراین شرق اوکراین اعلام کرده درگیری ها تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود اعلام کرد که بامداد امروز پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.

به گفته گلادکوف برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6081624

دیگر خبرها

  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها از گاز اشک‌آور استفاده می کند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد