Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:49:22 GMT

افزایش سه تا پنج برابری بیماران کرونایی در گیلان 

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۶۲۸

افزایش سه تا پنج برابری بیماران کرونایی در گیلان 

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش سه تا پنج برابری بیماران کرونایی در گیلان خبر داد و گفت: روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به میزان بیماران بستری در بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود.

دکتر ارسلان سالاری امروز در نشست با معاونین و جمعی از مدیران ستادی و همچنین روسای شبکه بهداشت و درمان و بیمارستانهای استان در سالن اجلاس حوزه ریاست با اشاره به آغاز موج چهارم شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: در پی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش سه تا پنج برابری بار بیماری در بخش های سرپایی و بستری در گیلان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و جدی گرفتن مراقبت‌ها در پی آن، افزود: روزانه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به میزان بیماران بستری در بیمارستان‌های استان افزوده می‌شود.

سالاری بر ضرورت آماده‌سازی تمامی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در گیلان تأکید کرد و گفت: باید بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌ها و همچنین حضور میدانی در مراکز آموزشی به‌صورت مداوم و مستمر انجام و تمامی نیازمندی‌های کادر بهداشت و درمان در جهت تأمین ملزومات حفاظت فردی به‌ویژه در بخش درمان فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم فعال شدن و ارائه خدمات 24 ساعته مراکز تصویربرداری از جمله CT اسکن تأکید کرد و افزود: خوشبختانه اغلب بیمارستان‌های دولتی استان  از نعمت CT اسکن برخوردار هستند و باید از این ظرفیت بطور کامل برای ارایه خدمت به مردم استفاده شود.

سالاری با اشاره به اهمیت تست‌های تشخیص کرونا جهت کنترل موج بیماری، تصریح کرد: نیروهای ایثارگر بسیج، سپاه و هلال‌احمر همیشه از بازوان اصلی ما بوده‌اند و می‌توان در این موج نیز از توان یاری گر آن‌ها در تست‌های تشخیصی بیماران در مراکز بهداشتی استفاده کرد.

وی همچنین بر لزوم تأمین منصفانه و بر اساس میزان مصرف ملزومات حفاظت فردی در مراکز بهداشتی و درمانی تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

دکتر محمد پورشمسی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی