Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@07:24:17 GMT

دستگیری عاملان ریختن آب در بطری شیر

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۶۳۷

سه مرد شیاد که در اقدامی عجیب داخل بطری‌های شیر یک کارخانه لبنیاتی معروف آب اضافه می‌کردند پس از دستگیری انگیزه خود را از این کار سوءاستفاده از کارخانه مورد نظر عنوان کردند.

به گزارش ایران، آخرین روز هفته گذشته فیلمی بسرعت در فضای مجازی منتشر شد که در آن سه مرد در داخل کامیون حمل و توزیع شیر پاستوریزه یکی از کارخانه‌های معروف در حال مخلوط کردن بطری‌های شیر با آب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انتشار این فیلم و واکنش‌های فراوان از سوی کاربران صبح دیروز رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری این سه مرد و انگیزه آنها از این اقدام عجیب خبر داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی دراین باره گفت: پس از انتشار این فیلم در فضای مجازی و مشاهده افرادی که مشغول ترکیب آب با محتویات شیر داخل بطری‌ها بودند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و در جریان آن ساعاتی بعد سرنخ‌هایی از این افراد به دست آمد.

وی با بیان اینکه در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد هر ۳ نفر از عوامل توزیع شیر در سطح شهر تهران بودند، گفت: این افراد با حکم قضایی بازداشت و در جریان اظهارات خود مدعی شدند که تمام بطری‌های شیر محصولات مرجوعی و تاریخ گذشته بوده و آنان قصد داشته‌اند با اضافه کردن آب به آنها و افزایش تعداد بطری‌ها از شرکت تولید این محصولات سوءاستفاده کنند و قصدی برای فروش آن به مردم نداشتند.

گودرزی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد که هیچ کدام از این بطری‌های پر شده در بین شهروندان توزیع نشده بود، گفت: تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر مدیرعامل این شرکت لبنیاتی در توضیح این فیلم گفت: وقتی ده‌ها نفر از داخل و خارج کشور این فیلم را برایم ارسال کردند به محض مشاهده این فیلم تحقیقات آغاز و مشخص شد این مردان کارگر و کارمند هستند که باید رفتار و علت این حرکت آنها مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. اما احتمال زیادی وجود دارد که این رفتار، یک عمل تخریبی باشد زیرا رقابت بین شرکت‌ها زیاد است؛ البته بررسی ما تنها در این خصوص نیست و امکان دارد یک کارگر به هر دلیلی کاری یا اقتصادی دست به این عمل زده باشد که مورد بررسی است.

کارگری که این رفتار را کرده است شناسایی شده و با او گفت‌و‌گو خواهم داشت تا ابعاد علت این حرکت را مطلع شوم و آن زمان است که می‌توانم دقیق‌تر در مورد علت انتشار این فیلم پاسخ بدهم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی سایت غنی سازی نطنز دستگیری عاملان ریختن آب بطری شیر اعمال ماه شعبان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی سایت غنی سازی نطنز بطری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به پلاستیک بگو نه!

به گزارش همشهری آنلاین، بنابراین پربیراه نیست اگر بگوییم کیسه‌های پلاستیکی این روزها بلای جان محیط‌زیست و دنیای ما هستند؛ کیسه‌های اغلب یکبارمصرفی که در حجم بالا تولید می‌شوند، در برخی کشورها ازجمله ایران رایگان توزیع می‌شوند و اثرات مخرب زیست‌محیطی برجای می‌گذارند.

براساس آمارهای جهانی ایران جزو ۲۰کشور اول دنیا در تولید زباله‌های ‌پلاستیکی است و سالانه حدود ۴میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می‌کند و از زباله‌های تولید شده در کشور نیم‌میلیون تن به کیسه پلاستیکی اختصاص دارد، یعنی هر ایرانی روزانه به‌طور متوسط ۳ کیسه پلاستیکی مصرف می‌کند که ۹۶درصد آن مستقیم وارد سطل‌های زباله می‌شود.

به این کیسه‌ها اضافه کنید، بطری‌های پلاستیکی آب معدنی یک‌بار مصرف یا بطری‌های پلاستیکی نوشابه را که این روزها و با گرم شدن هوا تعدادشان در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است و به همان اندازه هم مردم تعداد بیشتری از این بطری‌ها را خریداری می‌کنند و در نتیجه دورریز بطری‌های پلاستیکی در این فصل بیشتر هم می‌شود.

شاید هیچ محصولی به اندازه پلاستیک تا این حد زشتی عاقبت مصرف‌گرایی بی‌حد و مرز را به بشر نشان نداده باشد. برخی از کشورها مانند دانمارک، آلمان، ایرلند، ایتالیا و انگلستان، چین، بنگلادش، هند، مکزیک و آمریکا یا استفاده از این کیسه‌های پلاستیکی را به کلی ممنوع یا محدودیت‌هایی برای آن ایجاد کرده‌اند و با بالا بردن قیمت و البته اخذ مالیات سنگین از فروشندگان عملاً به این سمت قدم برمی‌دارند.

بیشتر بخوانید: پاکیزگی جنگل گلستان به مدد زنان زمان تمیزی را اسکن کنید

در آمریکا هم در هر ساعت ۲.۵میلیون بطری پلاستیکی دور ریخته می‌شود و به همین دلیل بیشتر این بطری‌ها توسط دستگاه تمیز شده و مجددا از مواد غیرغذایی پر می‌شوند، چرا که فعالان محیط‌زیستی این کشور معتقدند استفاده مجدد از آنچه دارند، بهتر از تولید بیشتر است. ضمن اینکه بطری‌های شیشه‌ای جایگزین بطری‌های پلاستیکی شده‌اند و طرح‌های تشویقی برای استفاده از این بطری‌ها هم اجرا می‌شود، به‌طور مثال اگر کسی ۳ بطری شیشه‌ای آب معدنی خریداری کند، یک بطری آب برایش رایگان حساب می‌شود.

در ایران علاوه بر پویش‌های مختلفی که تشکل‌های مردمی و فعالان محیط‌زیست برای کمتر استفاده کردن از پلاستیک برگزار می‌کنند، شهرداری تهران هم با اجرای طرح «صندوق سبز» در میادین میوه و تره‌بار، سعی کرده عرضه کیسه‌های پلاستیکی را به حداقل برساند.

اما آنچه مشخص است اینکه نگرش و رفتار ما نسبت به پلاستیک باید تغییر کند تا آینده‌ای ایمن و سالم روی کره زمین داشته باشیم. کافی است هر کسی موقع بیرون آمدن از خانه، همراه خود کیسه پارچه‌ای و شیشه آب یا قمقمه داشته باشد تا مجبور به خرید بطری پلاستیکی یا گرفتن کیسه پلاستیکی از فروشنده‌ها نشود. کیسه پلاستیکی که شاید فقط چند دقیقه کار شما را راه بیندازد و بعد رهایش می‌کنید به ۵۰۰ سال زمان برای تجزیه در طبیعت نیاز دارد.

ضمن اینکه در این تجزیه خاک آلوده می‌شود. خلاصه اینکه اگر دلتان برای محیط‌زیست کشور می‌سوزد، لطفاً مصرف پلاستیک را به حداقل برسانید. این یک گام خیلی مهم است. همه ما در حال غرق شدن در دریای پلاستیک هستیم. لطفاً از همین امروز تصمیم بگیرید که مصرف کیسه‌های پلاستیکی را متوقف کنید یا به حداقل برسانید. حتی یک کیسه کمتر هم به نجات کره زمین کمک می‌کند.

کد خبر 844405 برچسب‌ها پسماند زباله پلاستیک خبر مهم محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان تخریب خودرو‌های شهروندان در علی‌آبادکتول
  • دستگیری عاملان تخریب خودرو‌های شهروندان در علی آباد کتول
  • دستگیری عاملان قتل جوان ١٩ ساله در باقرآباد کرمان
  • دستگیری عاملان تیراندازی در بدره ایلام
  • به پلاستیک بگو نه!
  • دستگیری باند ۵ نفره سارقان و ۴ مالخر تجهیزات داخل خودرو در اصفهان
  • دستگیری سارقان بزرگراه صدر در شمال کشور
  • دستگیری عاملان زورگیری در بزرگراه صدر
  • شناسایی و دستگیری سارقان در شهرستان های نیشابور و خلیل آباد
  • دستگیری عاملان درگیری میدان شهدای ذهاب رشت