Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کوبا و ایران بر عزم خود در  تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

به نوشته وبگاه «رادیو کوبا» «امیلیو لوزادا» مدیر کل امور دوجانبه وزارت امور خارجه کوبا و «رضا نظری آهاری» همتای وی در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی  در «هاوانا» در مورد مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو دیپلمات بر تداوم پیشرفت مذاکرات سطح بالا و تقویت روابط اقتصادی، تجاری و همکاری در موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله مبارزه با کرونا را تایید کردند.

این دیپلمات کوبایی از حمایت ایران در مبارزه برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و همچنین محکومیت درج کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تشکر کرد.

 وزارت امور خارجه کوبا به  تازگی گزارش مغرضانه آمریکا در مورد حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن برای تداوم سیاست تجاوزکارانه در قبال خود را رد کرد. «کارلوس فرناندز دو کسیو» مدیر بخش آمریکای وزارت خارجه کوبا  گفت، واشنگتن به طور ناجوانمردانه از چنین مسئله حساسی برای حمله  به دولتهایی که از حق حاکمیت مردم خود در تعیین سرنوشتشان دفاع می کنند، استفاده می‌کند.

ایران و کوبا، دو کشور تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا طی توافق باهم قصد دارند واکسن کرونا تولید کنند. موسسه واکسن سازی «فینالی» کوبا  اعلام کرد که با موسسه پاستور در ایران برای آزمایش واکسن سابرانا-۲ به توافق رسیده است. این موسسه در حساب توییتری خود اعلام کرده بود: «این همکاری هر دو کشور را قادر می‌سازد با سرعت بیشتری در ایمن سازی علیه ویروس کرونا به پیش بروند.»

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: کوبا جمهوری اسلامی ایران ایران تهران و هاوانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی

جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه امروز با علی اکبر ولایتی دیدار کردند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • همه راه ها به تهران ختم می شود
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها
  • گود میدان مشق رفع خطر می‌شود | همکاری مشترک وزارت امورخارجه و شهرداری