Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@20:08:12 GMT

جولان اپ‌های کلاهبردار در اپ استور

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۶۹۲

جولان اپ‌های کلاهبردار در اپ استور

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل همیشه ادعا می‌کند که اپ‌استور iOS را به گونه‌ای طراحی کرده تا بهترین و امن‌ترین تجربه را در اختیار کاربران قرار دهد. اما یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌های iOS ضمن زیر سوال بردن این ادعا‌ها به کاربران در مورد تعداد زیاد اپ‌های کلاهبرداری در اپ‌استور هشدار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً کوستا الفتریو، توسعه‌دهنده اپلیکیشن Fleksy keyboard، راز یک اپلیکیشن کلاهبرداری iOS را فاش کرده است که توانسته با دور زدن پروسه نظارت اپل برای مدت زیادی در اپ‌استور باقی بماند. این اپ علی رغم زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات حاکم بر پلتفرم، از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای به درآمدی معادل یک میلیون دلار در ماه دست پیدا کرده است.

طبق گفته الفتریو، این اپلیکیشن که StringVPN نام دارد، یک وب‌سایت خالی که در هند ثبت شده و ایمیلی روسی را به عنوان تنها راه‌های ارتباطی مشتریانش معرفی کرده است. سازندگان این اپلیکیشن تلاش کرده‌اند تا با تغییر جزئی اسم یک اپلیکیشن معتبر ارائه VPN به نام StrongVPN، ظاهری موجه از خود به نمایش بگذارند. این ظاهرسازی به اندازه‌ای موثر بوده که تعداد نسبتاً زیادی از کاربران را به پرداخت مبلغ ۹.۹۹ دلار در هفته متقاعد کند.

الفتریو با اشاره به این که وجود چنین اپلیکیشن‌هایی با قوانین و مقررات اپل در تضاد است، کمپانی آمریکایی را مقصر اصلی حذف نشدن آن‌ها از اپ‌استور معرفی می‌کند. باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در سالیان اخیر اپلیکیشن‌های برنامه‌نویس‌های زیادی به دلایل مبهم از اپ‌استور حذف شده‌اند، در حالی که کلاهبردار‌ها به حضور خود در این فضا و کسب درآمد‌های هنگفت ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید

پایان تحمل اجباری واتس‌اپ/ آیا پیام‌رسان‌های ایرانی به جایگاه خود می‌رسند؟

آقای الفتریو در گفته‌هایش به برخورد سلیقه‌ای اپل حمله کرده و سودجویی و انحصارطلبی کمپانی آمریکایی را باعث به وجود آمدن این مشکلات می‌داند. وی اعتقاد دارد که این اپ‌های کلاهبرداری با به‌کارگیری سرویس‌های اشتراک گول‌زننده و سوءاستفاده از الگوریتم‌های رتبه دهی معیوب اپل، صدر جدول برنامه‌ها را از آن خود کرده و جای اپلیکیشن‌های حقیقی توسعه داده شده توسط تیم‌ها یا شرکت‌های کوچک را گرفته‌اند.

اپل تاکنون بسیاری از این اپ‌های جعلی را حذف کرده است، ولی همچنان به توسعه دهندگان آن‌ها اجازه می‌دهد دیگر برنامه‌های خود را در این پلتفرم منتشر کنند. منتقدین با اشاره به سهم ۳۰ درصدی اپل از فروش درون‌برنامه‌ای مدعی شده‌اند که این کمپانی از وجود برنامه‌های جعلی سود می‌برد، در نتیجه هیچ‌گاه قدمی جدی برای مبارزه با آن‌ها برنخواهد داشت.

الفتریو گفته تا زمانی که مشکلات اپ‌استور به صورت ریشه‌ای حل نشوند به اعتراض خود ادامه خواهد داد. وی تغییر سیستم رتبه دهی و اعتماد این فروشگاه در کنار نظارت و پاسخگویی صادقانه اپل را از جمله خواسته‌های خود عنوان کرده است. او همچنین به اپل پیشنهاد کرده تا امکان ایجاد فروشگاه‌های رقیب را برای دیگر شرکت‌های بزرگ تکنولوژی فراهم کند.

کمپانی اپل تاکنون به اظهارات الفتریو پاسخی نداده است، اما همراهی تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان iOS با این سخنان، از بالا گرفتن تنش میان دو گروه بر سر قوانین جنجالی اپ‌استور حکایت دارد؛ فروشگاهی که سال گذشته بیش از ۶۴ میلیارد دلار برای شرکت اپل درآمدزایی کرده است.

منبع:شهر سخت افزار

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اپ استور اپ استور کلاهبرداری اینترنتی اپ استور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جولان داعشی‌ها در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه گفت: ۱۴۷ تن از عناصر داعش در دو روز گذشته شناسایی و در یک عملیات ضربتی همزمان در ۳۰ استان دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد مرتبط با گروهک تروریستی داعش بودند و برای این گروهک کمک‌های مالی جمع آوری می‌کردند.
بنا بر آمار رسمی وزارت کشور ترکیه در ده ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

 

اظهارات: 
علی یرلی کایا - وزیر کشور ترکیه

دیگر خبرها

  • کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردی بازار فارکس در مازندران دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • قطع همکاری سیستم پرداخت سامسونگ با میر روسیه
  • کلاهبردار آیفون در آمریکا به ۵۱ ماه حبس محکوم شد!
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • (ویدئو) جولان خودرو چینی جدید گلزار در سطح شهر
  • (ویدیو) جولان خودرو چینی جدید گلزار در سطح شهر
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند
  • شلیک بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل و جولان اشغالی