Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در سفر جاری به عراق با «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارائی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار بر توسعه دانش و انتقال تجربیات در حوزه های مختلف، امضای موافقتنامه«اجتناب از مالیات مضاعف»، گسترش همکاری های بیمه ای و گمرکی  بین ایران و عراق تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری با اشاره به اشتراکات فراوان، همجواری و همسایگی دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تبادل تجربیات در حوزه های مختلف به ویژه موضوعات مرتبط با وزارتخانه تحت اختیارش اعلام کرد.

مطالبات برق و گاز ایران از عراق پرداخت می شود

در ادامه این دیدار، وزیر دارایی عراق بیان داشت: ایران در زمینه های مختلف به ویژه توسعه منابع و آموزش نیروی انسانی  از تجارب خوب و ارزنده ای برخوردار است و  ما برای رشد، رونق و پیشبرد اقتصاد عراق از آن استقبال می کنیم.

علاوی، همچنین به مطالبات برق و گاز ایران از عراق اشاره کرد و گفت: این مطالبات به زودی پرداخت می شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با امضای توافق نامه ای همه جانبه، روابط اقتصادی و مالی بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و زمینه شکوفایی اقتصاد عراق و بهره مندی ایران فراهم شود.

وزیر دارایی عراق همچنین با اشاره به میراث غنی و ارزشمند کشورمان عنوان کرد: ما از ایده های ایران در زمینه های فنی و حرفه ای، تاسیس مدارس آموزش مهارتی ،صنایع دستی و میراث فرهنگی استقبال می کنیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شب گذشته به منظور گفت و گو پیرامون موضوعات مشترک و گسترش تعاملات و روابط در حوزه های مرتبط با این وزارتخانه، به عراق سفر کرد.​

پربیننده ترین بزرگترین مانع احیای برجام از زبان عراقچی آمادگی واشنگتن برای لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام گزارش جدید آژانس درباره نقض برجام از سوی ایران اظهار نظر عجیب سفیر فرانسه در مورد مذاکرات وین در حال تهیه فهرست لغو تحریم‌ها هستیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و عراق برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است

 محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان اعلام کرد: گزارش‌های نظامی ما ثابت نمی‌کند که در حمله (تلافی جویانه) ایران به اسرائیل، موشک‌ها از خاک ما شلیک شده باشد.

به گزارش تسنیم، وی همچنین تاکید کرد حمله به کنسولگری ایران در دمشق ، ایران را وادار به واکنش کرد.

السودانی  گفت:  حمله ای که به کنسولگری ایران در دمشق  انجام شد؛ نقض آشکار و مغایر با قوانین بین المللی است و همین امر بود که ایران را وادار به نشان دادن واکنش کرد با وجودیکه  ما تلاش کردیم این وضعیت را مهار کنیم.

نخست وزیرعراق در پاسخ به سوالی درباره پرتاب پهپادها از خاک عراق اعلام کرد: ما گزارش یا نشانه‌ای مبنی بر پرتاب موشک یا پهپاد از عراق در جریان حمله ایران دریافت نکرده‌ایم در حالیکه موضع ما  در این زمینه شفاف و روشن است و ما  اجازه نمی‌دهیم عراق به صحنه درگیری  تبدیل شود و به این مساله پایبند هستیم.

نخست وزیر عراق با اعلام این مطلب که نمی توان در هر موضوعی که مربوط به وضعیت عراق باشد، پای ایران را به میان کشید(ایران را دخیل دانست) ؛ گفت: موضوع پایان دادن به کار ائتلاف بین‌المللی خواسته عراق و بخشی از برنامه دولت این کشور است و نمایندگان پارلمان نیز آنرا مصوب کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سفیر عراق: سردار سلیمانی و نیروهای سپاه در عراق نیستند بغداد: ایجاد مرکز مشترک اطلاعاتی - امنیتی ایران، سوریه، روسیه و عراق

دیگر خبرها

  • احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • مردم استان سمنان مطالبات را به اطلاع رئیس جمهور برسانند
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • فیلم | ماجرای هدیه صدام به همسر وزیر ایران چه بود؟
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • مردم مطالبات را به اطلاع رئیس جمهور برسانند
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • وزیر دارایی اسرائیل شرایط اقتصادی تل آویو را وخیم توصیف کرد