Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@19:30:12 GMT

وزیر خارجه آمریکا چین را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۷۸۴

وزیر خارجه آمریکا چین را تهدید کرد

به گزارش رویترز، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلویزیونی خود با شبکه خبری «ان بی سی» نسبت به اقدامات چین در خصوص مساله تایوان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس این گزارش، بلینکن گفت: آنچه ما شاهد آن هستیم و منشأ واقعی نگرانی‌های ما است، اقدامات متجاوزانه روز افزون توسط دولت چین در پکن در خصوص مساله تایوان است که منجر به افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه اظهارات خود تاکید کرد که ایالات متحده تعهدی بلند مدت به «قانون روابط با تایوان» در راستای کسب اطمینان از توانایی تایوان در دفاع از خود و حفظ آرامش و امنیت در غرب اقیانوس آرام دارد.

وی با این حال به سوال مجری شبکه ان بی سی در خصوص چگونگی واکنش آمریکا به اقدامات نظامی چین در تایوان پاسخی نداد و گفت: تمام آن چیزی که من می‌توانم به شما بگویم این است که ما تعهدی جدی نسبت به حصول اطمینان از توانایی تایوان برای دفاع از خود داریم. ما تعهدی جدی به آرامش و امنیت در غرب اقیانوس آرام داریم.

وی افزود: ما پای تعهدات خود ایستاده‌ایم. و در همین راستا، هر کسی که بخواهد از زور برای ایجاد تغییر (در موقعیت فعلی تایوان) تلاش کند، اشتباهی جدی مرتکب شده است.

پربیننده ترین بزرگترین مانع احیای برجام از زبان عراقچی آمادگی واشنگتن برای لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام گزارش جدید آژانس درباره نقض برجام از سوی ایران اظهار نظر عجیب سفیر فرانسه در مورد مذاکرات وین در حال تهیه فهرست لغو تحریم‌ها هستیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت «سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است».

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به اعتراضات گسترده دانشجویان برخی از دانشگاه‌های آمریکا درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا از این رژیم واکنش نشان داد.

امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.»

او در ادامه نوشت: «در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار نفر از زنان و کودکان فلسطین، به‌ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟