Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ژاپن به دلیل تکمیل ظرفیت مخازن خود قصد دارد آب‌های باقی مانده از تخریب نیروگاه اتمی فوکوشیما را به دریا بریزد. خبرگزاری میزان – دولت ژاپن قصد دارد به دلیل ظرفیت پایین مخازن زباله اتمی این کشور، آنچه که از سوی مقام‎های توکیو آب تصفیه شده نیروگاه اتمی «فوکوشیما» خوانده شده را به دریا تخلیه کند.   به گزارش «سان و ساینس سیک»، اقدام بحث برانگیز دولت ژاپن که به گفته «یوشیهیده سوگا»، نخست وزیر این کشور، اقدامی اجتناب ناپذیر است، مخالفت‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دولت ژاپن می‌گوید راهی جز تخلیه این آب به دریا برای به حداقل رسیدن مضرات ناشی از آن وجود ندارد.   این تصمیم احتمالا روز سه شنبه به صورت رسمی اعلام می‌شود.   زمین لرزه و سونامی متعاقب آن در سال ۲۰۱۱ در فوکوشیما، سبب تخریب ۴ رآکتور نیروگاه هسته‌ای این شهر شد و آب این رآکتور‌ها در سفره‌های زیرزمینی و مخازن بزرگ ذخیره شدند تا در زمان مناسب تصفیه شوند.  بیشتر بخوانید:  زلزله در فوکوشیما  هشدار وقوع سونامی در ژاپن اگرچه اقدام برای تصفیه این آب انجام شد، اما عنصر رادیواکتیو «تریتیوم» که مقادیر بالایش برای انسان مضر است، همچنان در این آب وجود دارد.   ضمن اینکه فناوری‌های موجود قادر به از بین بردن این عنصر از آب نیستند.   ظرفیت ذخیره مخازن ژاپن در حال رسیدن به حد مجاز است و پیش بین می‌شود در سال ۲۰۲۲ پر شود.   به همین دلیل کارشناسان زیست محیطی، کارشناسان و ماهیگیران مخالفت خود را با تخلیه این مایع به دریا که مطابق با مقررات ملی و بین المللی است، اعلام کردند.   انتهای پیام/ برچسب ها: ژاپن فوکوشیما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ژاپن ژاپن فوکوشیما دولت ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران در نشست شورای عالی استان که در راستای تحقق شعار سال و با حضور روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه مازندران برگزار شد، با تاکید بر اقتصاد دریا که با ایجاد کریدور شمال به جنوب مهمترین مزیت استان مازندران هست گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد این موضوع، هرچقدر در این رابطه سرمایه گذاری شود بازهم کم است.

حسینی پور به اقتصاد دریا پایه که سیاست‌های کلی آن در ۹ بند ابلاغ شد اشاره کرد و افزود: هم اکنون سیاست دولت توسعه روابط تجاری و اقتصادی با حوزه کشور‌های cis و همسایه می‌باشد.

او تصریح کرد: ما از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)  که از فرصت‌های بسیار خوبی برای این استان به جهت بهره برداری از ظرفیت‌های نخبگان می‌باشد باید بیشتر استفاده نماییم.

در ادامه استاندار مازندران با اشاره به اینکه در حوزه علوم دریایی و حمل و نقل استان مازندران با همه ظرفیت‌هایی که وجود دارد، اما فاقد یک کشتی هستیم گفت: در راستای سیاست دولت سیزدهم در رونق تجارت دریایی با کشور‌های همسایه برای ساخت ۶ کشتی تجاری در مازندران ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: سیاست راهبردی دولت گسترش تجارت با کشور‌های همسایه است که کشتی‌های تجاری یکی از ابزار‌های مهم تحقق این برنامه است.

حسینی پور اظهار کرد: مازندران در بخش کشتی‌های تجاری دچار محرومیت بود که با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی ۶ کشتی تجاری به ناوگان حمل و نقل تجارت دریایی این استان اضافه خواهد شد.

استاندار مازندران افزود: با توجه به بازار بزرگ کشور‌های حاشیه خزر و ظرفیت‌های ممتاز تجاری مازندران این استان به ۲۰۰ کشتی تجاری نیازمند است.

وی با عنوان این مطلب که در سال گذشته با توجه به کاهش نرخ تورم در این استان، مازندران در تحقق شعار سال پیش رو بود، ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده این خطه از شمال در سال جاری هم در اجرای شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد پیشرو خواهد بود.

حسینی پور خاطرنشان کرد: با حمایت دانشگاه‌های مازندران و با محوریت دانشگاه معین استان کارگروه اجرایی شدن شعار سال در این استان تا خرداد ماه اعلام خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: هر چند برای تحقق شعار سال تمرکز‌ها بر روی کشاورزی صنعتی است، اما پایه همه بخش‌های اقتصادی در مازندران اقتصاد دریا محور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر از زبان معاون سازمان انرژی اتمی
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • تولید ۷۵ درصد برق نیروگاه‌های برقابی کشور در خوزستان
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی