Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:20:13 GMT

کاروان لجستیک آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۸۶۰

کاروان لجستیک آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری از حمله به کاروان نظامی آمریکا در استان صلاح الدین عراق خبر دادند.

«صابرین نیوز» گزارش داد که یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در استان صلاح الدین مورد حمله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این حمله با بمب انجام شده و گروهی موسوم به «مقاومت بین‌المللی» مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5186903

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق صلاح الدین کاروان نظامی آمریکا ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی عربستان سعودی ایران برجام فلسطین افغانستان لبنان ترکیه اوکراین جو بایدن کمیسیون ویژه برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است

به گزارش قدس آنلاین، عطوان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به تنگنایی که رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ غزه به آن گرفتار شده است، نوشت که اقدامات این رژیم مانند حمله به کنسولگری ایران در دمشق و نیز حمله به پایگاه نظامی «کالسو» الحشدالشعبی در استان بابل عراق گواه این است که اسرائیل توان بیرون آمدن از مخمصه ای که به آن گرفتار شده است را ندارد.

وی با اشاره به اینکه حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای الحشدالشعبی عراق تاوان سنگینی برای تل آویو به همراه خواهد داشت، ادامه داد که پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه تحول راهبردی بود که تل آویو انتظار آن را نداشت و حمله این رژیم به پایگاه سازمان الحشدالشعبی عراق سبب خواهد شد که نیروهای این سازمان نه تنها واکنش نظامی انتقام جویانه داشته باشند، بلکه روانه مرزهای اردن و سوریه با فلسطین اشغالی شوند و حملاتی را در عمق فلسطین اشغالی انجام دهند.

این تحلیلگر در ادامه به جنگ آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ اشاره و اضافه کرد، اشغال این کشور به تحریک رژیم صهیونیستی و زمینه سازی برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی و تاسیس ائتلاف موسوم به محور اعتدال علیه ایران به سرکردگی تل آویو و با حمایت و نظارت آمریکا بود که هدف قرار دادن سوریه، لیبی و یمن به بهانه دموکراسی و حقوق بشر در این راستا است.

عطوان نوشت: حمله به پایگاه الحشدالشعبی عراق، به خنثی سازی همه طرح‌های آمریکا در عراق و برچیدن پایگاه‌هایش در این کشور و بازگشت عراق به نقش خود به رویارویی با پروژه اسرائیلی-آمریکایی منجر خواهد شد.

به نوشته وی، الحشدالشعبی، پهپاد، موشک و پایگاه مردمی بسیار قوی از حیث سیاسی و نظامی دارد و مورد حمایت قدرت بزرگ منطقه ای به نام ایران است. الحشدالشعبی نقش بارزی علیه اشغالگران؛ از حملات موثر موشکی به بندر ایلات در دهانه دریای سرخ و خلیج عقبه تا حمله به سکوهای گازی میدان کاریش در دریای مدیترانه و بندر حیفا و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در بلندی های اشغالی جولان، ایفا کرده است.

این تحلیلگر افزود: مقابله با موشکها و پهپادهای ایرانی بر فراز اردن، ممکن است بهانه ای برای الحشدالشعبی و نیروهای آن برای رخنه به خاک اردن برای انجام حملات تلافی جویانه علیه رژیم اشغالگر در آینده باشد.

عطوان نوشت: نتانیاهو ۱۰ سال است که به دنبال کشاندن آمریکا به جنگ علیه ایران و بازوهایش در منطقه به بهانه نابودی مراکز هسته ای آن است و به نظر می رسد که شکست سنگینی که در غزه متحمل شده او را به سمت ماجراجویی گسترش دامنه جنگ سوق داده و از ضعف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کرنش او در برابر لابی اسرائیلی در آمریکا بهره گرفته است.

وی اضافه کرد: اسرائیل در حال حاضر پنج جبهه را پیش روی خود دارد؛ حزب الله در لبنان، انصارالله در یمن، الحشدالشعبی در عراق و حماس و جهاد اسلامی در غزه. همچنین ایران را نیز باید به آن بیافزاییم.

سردبیر روزنامه رای الیوم ادامه داد: آمریکا به هراندازه که حمایت نظامی، سیاسی و مالی از رژیم صهیونیستی به عمل آورد، پیروز نخواهد شد، آمریکایی در افغانستان شکست خورده و در آستانه شکست در اوکراین قرار دارد و با شکست بزرگی در خاورمیانه رو به رو است. طوفان الاقصی حماس و وعده صادق ایران، نه تنها چهره خاورمیانه، بلکه نهایت دوره آمریکایی-اسرائیلی را رقم خواهد زد و نقشه جدیدی برای دنیا و مراکز قدرت آن ترسیم خواهد کرد. عراق، یمن، فلسطین و لبنان به صحنه آمده و اسرائیل رفتنی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • تمجید گردان‌های ناصر صلاح الدین از عملیات تله پرچم در کرانه باختری
  • تمجید گردانهای ناصر صلاح الدین از عملیات تله پرچم در کرانه باختری
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • عملیات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است