Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@13:33:05 GMT

افزایش ۶۰ درصدی قیمت خرید تصمینی گندم در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۸۹۷

افزایش ۶۰ درصدی قیمت خرید تصمینی گندم در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی ادره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی، حمیدرضا نوری گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیرمفید ۴۰ هزار ریال خواهد بود که نسبت به قیمت خرید تضمینی سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در ادامه به میزان خرید تضمینی گندم در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۳۷ هزار و ۶۸۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با ارزش ۱۰ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال خریداری و ذخیره‌سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید است، اظهار کرد: بنا بر اعلام دستگاه‌های مربوطه در سال جاری ۲۶۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع استان زیر بار کشت گندم خواهد رفت که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۴۸۶ هزار و ۱۹۸ تن گندم تولید و ۳۸۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی از گندمکاران خریداری شود.

نوری در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در حوزه کنترل کیفیت گندم‌ها بیان کرد: در سال جاری محموله‌های گندم با ۲ درصد سن زدگی بدون کسر بها، تا ۴ درصد سن زدگی با ۲۵۰ ریال کاهش و بیش از ۴ درصد سن زدگی با ۱۰۰ ریال کاهش قیمت در ازای هر کیلو گندم مواجه می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: در سال جاری در راستای حمایت از تولید و دسترنج کشاورزان از الک ۲در ۲ میلیمتری در آزمایشگاه‌های مراکز خرید استفاده می‌شود که این خود باعث کاهش میزان افت در محموله‌های گندم می‌شود.

وی گفت: ثبت مشخصات در سامانه پهنه‌بندی و افتتاح حساب در بانک عامل پرداخت‌کننده وجه گندم یعنی بانک کشاورزی از جمله ملزوماتی است که قبل از شروع فصل خرید تضمینی، کشاورزان نسبت به آن باید اقدام کنند.

گفتنی است؛ در سال جاری بیش از ۵۵ مرکز و کمسیون خرید تضمینی در سطح استان به خدمت‌رسانی به کشاورزان مشغول خواهند بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: حمیدرضا نوری خرید تصمینی گندم خراسان رضوی خرید تضمینی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران