Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:33:28 GMT

تداوم رزمایش مشترک ترکیه و آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۹۳۴

تداوم رزمایش مشترک ترکیه و آذربایجان

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایشی دیگر با ارتش ترکیه و با هدف بهبود کیفیت نیرو‌های خود و تعامل با آنکارا خبر داد.

به نوشته وبگاه «احوال» این تمرین نظامی تقریباً پنج ماه پس از آن برگزار شد که ارتش جمهوری آذربایجان با حمایت ترکیه توانست در نبرد دوم قره باغ کوهستانی، ارمنستان را شکت دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمایش جدید ۲ روزه باکو با آنکارا جمعه شروع شد و یکشنبه خاتمه یافت. رسانه‌ها چندان به جزئیات دور تازه رزمایش بین این دو کشور اشاره‌ای نکرده‌اند.

این در حالی است که آنکارا و باکو با مشارکت نیرو‌های هوایی و زمینی برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترکی را آغاز کرده‌اند. وزارت دفاع ترکیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیرو‌های ترکیه در حال آموزش فنون کوهنوردی به پرسنل نظامی ارتش جمهوری آذربایجان با توجه به نیاز پرسنل نظامی این کشور و کوهستانی بودن قره باغ هستند. در ماه ژوئیه ترکیه و جمهوری آذربایجان رزمایش زمستانی را با استفاده از سلاح و تجهیزات بومی انجام دادند. این تمرین بیشتر بر قابلیت‌های عملیاتی در شرایط سخت آب و هوایی ماه‌های زمستان متمرکز بود.

ارتش ترکیه برای دهه‌ها افسران آذربایجانی را آموزش داده است. ترکیه همچنین سومین تامین کننده تجهیزات نظامی آذربایجان پس از روسیه و رژیم اسرائیل است.

چندی قبل رسانه‌ها از آموزش ۷۲ پرسنل پهپادی نیرو‌های هوایی جمهوری آذربایجان در ترکیه خبر دادند. خبرگزاری «آناتولی» نوشت که در این برنامه آموزشی چهار ماهه پرسنل نیروی هوایی جمهوری آذربایجان آموزش لازم را برای هدایت پهپاد «بیرقدار» در شمال غربی ترکیه دیدند. پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه نقش مهمی در برتری جمهوری آذربایجان در درگیری اخیر با ارمنستان ایفا کردند. برخی گزارش‌ها حاکیست که فناوری ساخت این پهپاد‌ها را رژیم صهیونیستی به ترکیه انتقال داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی سایت غنی سازی نطنز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان رزمایش مشترک ترکیه اعمال ماه شعبان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی سایت غنی سازی نطنز جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود در کشوری که پیشتر بی‌طرف و یکی از شرکت‌کنندگان مورد احترام در مذاکرات تقویت ثبات و امنیت در منطقه بود، ادامه می‌دهد. این رزمایش‌ها نزدیک مرز روسیه خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو به نوبه خود به دقت «اقدامات تهاجمی غرب جمعی» را تحت نظر دارد.

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی از مسدود شدن بیش از ۱۴ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه توسط سوئیس خبر داد.

وی تاکید کرد: بدون تردید، همه تدابیر لازم سیاسی، نظامی و فنی را برای مقابله با تهدید‌ها علیه توان دفاعی کشورمان به کار خواهیم بست.

روسیه پیشتر نیز درباره افزایش تنش در مرز‌های این کشور هشدار داده بود.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • تمجید چهره های سیاسی ترکیه از عملیات ایران علیه اسرائیل؛ سپاه ابرهه توسط ابابیل آهنین ایران مورد هدف قرار گرفتند ...
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟