Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای معارف سیما تواصی به حق و صبر و پیروزی در نتیجه حرکت جمعی بر محور استقامت و مقاومت را موضوع اصلی برنامه های معارفی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

به گزارش برنا، نشست مجازی دبیر شورای معارف سیما در خصوص تبیین برنامه های ماه مبارک رمضان در رسانه ملی صبح امروز برگزار شد. جواد شیخ اکبری در این جلسه با اشاره به مناسبتهای ماه مبارک رمضان، راهبردهای معارفی رسانه ملی را امیدآفرینی با تواصی به حق و صبر برشمرد و گفت: قرآن کتاب زندگی و منشور امید و آرامش است و وعده الهی مبنی بر پیروزی مومنین بر مدار حرکت جمعی بر محور استقامت و مقاومت محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شرایط کرونایی موجود و اعمال محدودیتهای شدیدتر در برگزاری مراسمات مذهبی به صورت حضوری اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود، آرامش بخشی و انس با قرآن و مناجات ضروری می نماید و رسانه ملی در تلاش است بهجت قلبی و نشاط معنوی را در ماه مبارک رمضان ایجاد کند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما بر لزوم توجه به رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه تاکید کرد و گفت: شناسایی و معرفی گروههای جهادی و ترویج مشارکتهای مردمی، بهره گیری از مناسبت ولادت کریم اهل بیت علیهم السلام در این راستا و ایجاد ظرفیتهای جدید تلویزیونی باتوجه به عدم برگزاری مراسم ها به صورت حضوری و بهره برداری از میان برنامه های معرفتی با تاکید بر کلام بزرگان از اهم فعالیت های رسانه ملی در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

شیخ اکبری توجه ویژه به جلسات خانگی قرائت قرآن و مناجات خوانی را مهم ارزیابی و نشاط معنوی، مواسات و همدلی را شعار محوری شورای معارف سیما عنوان کرد و گفت: ذیل این شعار، پویش «#مردم ماه» طراحی شده تا مردم در این فرصت ماه مبارک بتوانند یکدیگر را به کار خیر تشویق کرده و افراد فعال این حوزه را به جامعه معرفی کنند.

وی به تبیین روزانه یک آیه با محور تواصی به حق و صبر اشاره کرد و افزود: رسانه ملی در این راستا و در سه حوزه پخش سخنرانی خطبا و علما، مناجات خوانی و ترتیل روزانه یک جزء از قرآن مجید را در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای معارف سیما از پخش ترتیل خوانی در ساعات مختلف شبانه روز و بویژه نیمه شب خبر داد و گفت: شبکه یک جزء خوانی را از مشهد مقدس، شبکه دو از امامزاده حسین شهر طبس، شبکه سه از حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)، شبکه چهار از حرم شاهچراغ، شبکه پنج از امامزاده صالح علیه السلام، شبکه آموزش از برج میلاد، شبکه قرآن از حرم امام خمینی(رحمت الله علیه)، مسجد جمکران، مشهد و حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام ، شبکه افق از صحن مسجد گوهرشاد و سوریه و شبکه امید از جمع خوانی قرآن در مشهد روی آنتن خواهد رفت.

شیخ اکبری به استقبال مخاطبان از مناجات خوانی ها در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال هم مناجات خوانی از شبکه یک با حاج مهدی سلحشور و حاج منصور ارضی، شبکه دو با حاج محمود کریمی، و شبکه سه با حاج میثم مطیعی، و شبکه پنج با حاج سعید حدادیان و در شبکه قرآن و معارف سیما از کربلای معلی ، حاج مهدی سماواتی و حاج محمدرضا طاهری از امام زاده صالح علیه السلام پخش می شود و همچنین مناجات خوانی آقای بذری و حاج مهدی رسولی از شبکه افق تقدیم مخاطبان خواهد شد.

وی پخش سخنرانی های مذهبی را یکی دیگر از برنامه های رسانه ملی در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: مقرر شده تا در ساعات مختلف شبانه روز مردم بتوانند از سخنان بزرگان استفاده کنند از جمله درسهایی از قرآن حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در شبکه یک، سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان در شبکه دو، دکتر رفیعی در شبکه سه، آیت الله مصباح یزدی شبکه چهار و حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در شبکه پنج تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.  

دبیر شورای معارف سیما به پخش ویژه برنامه هایی از حرم‌های مطهر و بهره گیری مردم از فضای معنوی این اماکن در شرایط محدودیتهای کرونایی اشاره کرد و افزود: ویژه برنامه های سحرگاهی ماه خدا از شبکه یک، به افق بهشت از شبکه دو، ماه من از شبکه سه، سحوری از شبکه چهار، ویژه برنامه سحر شبکه پنج، کوچه بهار از شبکه امید، مهمان خدا از شبکه قرآن، وقت سحر از شبکه افق پخش خواهد شد.

شیخ اکبری ویژه برنامه های افطار شبکه های مختلف سیما را هم اینگونه عنوان کرد: دعوت شبکه یک، آدمهای خوب شهر شبکه دو، زندگی پس از زندگی شبکه چهار، شهر زیبا شبکه پنج، جنگ افطار شبکه آموزش، رفیق شبکه امید، ضیافت شبکه قرآن و چشمه شبکه افق.

وی از پخش میان برنامه های معارفی احکام رمضان، ضیافت عاشقی از شبکه یک، و از آسمان و دست در دست از شبکه دو خبر داد و گفت: موکب ثارالله علیه السلام ، نوای افلاک و لحظه ها را دریاب از شبکه سه، سوره و از باران تا ایمان از شبکه چهار، تا نیایش و بر کرانه نور از شبکه پنج، نسیم وصل از شبکه آموزش، و میان برنامه های در سایه سار نهج البلاغه و نکات ناب از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شوند.

دبیر شورای معارف همچنین به پخش برنامه با مفاخر که معرفی شاخص ترین تلاوتهای قرآن اساتید بزرگ قرآن است از شبکه قرآن و معارف سیما اشاره کرد و افزود: مجموعه مستند نور درباره تجربه افرادی که تحولات مثبت و معنوی در زندگی را تجربه کردند و نیز مجموعه مستند یک چکه ماه ویژه معرفی فعالان حوزه قرآنی از شبکه مستند و برنامه راز آسمان پیرامون شناخت علم نجوم بر اساس آیات و روایات از شبکه چهار پخش می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دبیر شورای معارف سیما شیخ اکبری شبکه قرآن و معارف سیما دبیر شورای معارف سیما ماه مبارک رمضان ویژه برنامه مناجات خوانی رسانه ملی علیه السلام شبکه چهار شیخ اکبری شبکه پنج خواهد شد شبکه افق شبکه سه شبکه یک شبکه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» از شبکه ۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این برنامه در مناسبت‌های ویژه و خاص با برگزاری دورهمی صمیمانه به میزبانی حامد عسکری لحظات خوشی را برای مخاطب رقم می‌زند.

«نَقل و نُقل» در این میهمانی میزبان محسن مومنی شریف (نویسنده)، ناصر فیض (شاعر طنزپرداز) و محمود حبیبی کسبی (شاعر و ترانه سرا) است که در گفت‌وگویی صمیمانه پیرامون شخصیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مخاطبان را با خود همراه می‌کنند.
برنامه «نَقل و نُقل» تولید گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی محمدحسام مدنی است که جدیدترین قسمت آن دوشنبه ۶ فروردین به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) حوالی ساعت ۲۳ روانه آنتن می شود.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه های شبکه تهران سیما در شب های قدر
  • سرزمین شعر میزبان میهمانان علوی
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب‌های قدر
  • سرزمین شعر، میزبان میهمانان شعر علوی می‌شود
  • پخش «سرزمین شعر» ویژه شب‌های قدر
  • علیرضا افتخاری با تعدادی از شاعران به «سرزمین شعر» می‌آیند
  • ویژه برنامه «کوی محبت» از شبکه ۲
  • نوروز و رمضان ۱۴۰۳ با رسانه ملی
  • اخبار کوتاه رسانه در هفتم فروردین
  • مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» از شبکه ۲