Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:25:28 GMT

پخش برنامەهای مناسبتی با رویکرد بومی در ماە مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۶۹۹۱

پخش برنامەهای مناسبتی با رویکرد بومی در ماە مبارک رمضان

ایسنا/کردستان شبکه اصالت و فرهنگ ویژه برنامه‌های متنوعی، برای ایام ماه مبارک رمضان تهیه و تدارک دیده است.

دو ویژه برنامه "ئاسوی رەحمەت" قبل از اذان صبح و  "شنه ره‌حمه‌ت"  قبل از اذان مغرب در ایام ماه مبارک رمضان از صدای مرکز کردستان، پخش می‌شود. 

برنامه سحرگاهی "ئاسوی رەحمەت" یا امید رحمت در 30 قسمت با مدت زمان 90 دقیقه به تهیه کنندگی علی یونسی و گویندگی ستار ناصری امسال به صورت زنده از صدای مرکز کردستان پخش می شود کە در این برنامه آیتم‌های متنوع مرتبط با ماه مبارک رمضان و برگرفته از آداب و رسوم مناطق مختلف استان کردستان همراه با مداحی و مناجات، گفتارهای باارزش، ذکر و تسبیحات، اشعار ویژه رمضان، ادبیات رمضان، کرونا و رمضان و موسیقی مرتبط با ماه رمضان و تلفن و پیام‌های مخاطبان تهیه و پخش می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه شنه ره‌حمەت یا «نسیم رحمت» برنامە‌ای است ویژه افطار که در آن آیتم‌های متنوع فرهنگی و بهداشتی، اشعار مذهبی، داستان‌های کوتاه و آموزنده، کارشناسان مذهبی، نیایش رمضان و معرفی خیرین و اماکن متبرکه و مساجد، تعزیه در رمضان و ارتباط مردمی گنجانده شده است. این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان به مدت 70 دقیقه قبل از افطار  پخش می‌شود؛ هیوا بهروش و ندا نقیبی تهیه کنندگان این برنامه هستند و آزاد پیر خضری و خاطره ارج به عنوان گوینده با این برنامه همکاری می‌کنند.

در سیمای مرکز کردستان نیز دو ویژه برنامه "ئاسوی رەحمەت" قبل از اذان صبح و  "بەربانگ"  قبل از اذان مغرب در ایام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. 

برنامه سحرگاهی ئاسوی رە‌حمەت یا امید رحمت در 30 قسمت 45 دقیقە‌ای به تهیه‌کنندگی حسین برمکی به صورت زنده  پخش خواهد شد، در این برنامه که با محتوی و مضمون عرفانی و معنوی تولید می‌شود بخش‌های مختلفی نظیر مباحث دینی و عرفانی، ذکر و مناجات محلی و دعاهایی نظیر دعای سحر، دعای روز و دعای ابو حمزه ثُمالی، پخش خواهد شد.

برنامه عبادی مذهبی به‌ربانگ (افطاری) با بخش‌های بسیار جذاب و جدید میهمان ضیافت رمضان در استان کردستان می‌باشد، برنامه به‌ربانگ از آغاز ماه مبارک رمضان هر شب به مدت 45 دقیقه پیش از اذان مغرب تا پایان ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز کردستان پخش می‌شود. در این برنامه آیتم‌ها و گزارش‌های مرتبط با موضوع برنامه، کارشناسی مذهبی و تغذیه، وله، مصاحبه و دف نوازی، معرفی آداب و رسوم این ماه و بیان پیوند و همدلی بیشتر مردم با ماه مبارک رمضان به تصویر کشیده می شود، تهیه کننده این برنامه مسعود کمالی است.

همچنین برنامه جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع سنندج که رمضان سال‌های گذشته تهیه و ضبط شده بود، به صورت روزانه و مرتب از شبکه استانی سیمای مرکز کردستان برای مخاطبان باز پخش خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماه رمضان استانی فرهنگی و هنری ایام ماه مبارک رمضان مرکز کردستان قبل از اذان پخش می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم

نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، شهرداران تهران و قم و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نشست صمیمی جمعی از مدیران ملی و استانی با محوریت شکرانه خدمات ماه رمضان و نوروز و همچنین بررسی برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، محمدحسین کشکولی دبیر شورای معارف سیما، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، سردار محمد رضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای قم و جمعی از مدیران دیگر از جمله حاضران در این نشست بودند.

در این نشست ضمن تبادل تجربه‌های موفق از برنامه‌های تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای ایام نوروز و ماه رمضان، بر تقویت اقدامات ویژه در حوزه رسانه و تجهیز زیرساخت‌های رسانه‌ای حرم مطهر تاکید شد و مسئولان حاضر آمادگی خود را برای حمایت از برنامه‌های گوناگون حرم مطهر اعلام کردند.

برگزاری جشن‌های دهه کرامت، گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر به صورت سراسری در کشور و به صورت متمرکز در قم از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از طرف تولیت و دیگر خدام این آستان مقدس، از همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راستای برگزاری مراسم نوروز و رمضان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسئولان ملی در قم