Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست‌وزیر سابق و وزیر امور خارجه قطر فاش کرد که بحران اخیر در پادشاهی اردن با هماهنگی یک کشور در منطقه و با هدف جایگزینی ملک عبدالله و به‌عنوان مجازات برای او به‌خاطر مواضعی که اتخاذ می‌کند، توسط آمریکا برنامه‌ریزی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سابق قطر در چند پیام تویتری نوشت: «اتفاقی که اخیراً در پادشاهی اردن روی داد برای مدت طولانی توسط برخی از مقامات دولت سابق آمریکا و یکی از کشور‌های منطقه برنامه‌ریزی شده بود که هدف از آن تعیین جایگزین برای رژیم فعلی اردن تحت رهبری ملک عبدالله دوم بود.»

حمد جاسم افزود: «دلیل اصلی این تلاش ناموفق، مواضع ملک عبدالله در برابر هرگونه عادی‌سازی به‌حساب آرمان فلسطین بود.»

ناظران به این نتیجه رسیده‌اند که منظور بن‌جاسم از کشوری در منطقه، امارات است. بن جاسم در توییت خود مستقیماً در این باره صحبت نکرد، اما بسیاری از گزارش‌ها انگشت اتهام را به سمت امارات نشانه گرفته‌اند.

این مقام سابق قطر که از توجه گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است، تأکید کرد: «آیا زمان آن نرسیده است که ماجراجویی‌هایی که منطقه ما را تضعیف می‌کند متوقف کنیم. ثبات اردن عمدتاً برای شورای همکاری مهم است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمد بن جاسم امارات متحده عربی ایالات متحده آمریکا کودتای اردن تحولات خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلويزيون الجزیره، باسم العوادی سخنگوی رسمی دولت عراق درباره جزئیات سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور به آمریکا گفت: در دیدار نخست وزیر عراق با بایدن موضوعاتی از جمله حضور نیرو‌های ائتلاف در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است. عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی به گونه‌ای است که منافع مردم را تضمین کند.

این مقام ارشد عراقی با اشاره به تحولات منطقه گفت: ما خواهان گسترش نیافتن دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم.

دیگر خبرها

  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان
  • نخست‌وزیر سابق پاکستان: ایران شجاعت خود را نشان داد
  • ایران با حمله به اسراییل، شجاعت خود را نشان داد
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • ادعای وزیرخارجه اردن درباره رهگیری موشک های ایرانی
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه : روابط ما با اردن دوستانه است/ کشورهای منطقه « تنبیه متجاوز » را حمایت کنند
  • وزیر خارجه اسرائیل: کشورهای میانه‌روی منطقه ایران را مهار کنند
  • ۲ راه توقف تنش در منطقه از زبان وزیر خارجه اردن
  • هشدار جدی ایران به کشورهای حامی اسرائیل: حریم هوایی خود را باز کنید، قاطعانه برخورد می‌کنیم!