Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران از سومین جلسه مجمع عمومی این جبهه در سال 1400 خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عصر روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ سومین جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران به ریاست بهزاد نبوی در فضای آنلاین برگزار شد.آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران از سومین جلسه مجمع عمومی این جبهه در سال 1400 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطق پیش از دستور این جلسه جناب آقای رسولی بودند که نسبت به رد صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها در دور ششم در هیئت‌های اجرایی به دلایل سیاسی اظهار نگرانی کردند.

در این جلسه کلیات ساز و کار پیشنهادی کمیتهٔ برنامه‌ریزی و راهبردها و مصوب هیات رئیسه برای انتخاب نامزد واحد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

جزئیات این سازوکار شفاف و دموکراتیک چندمرحله‌ای که به تصویب رسید از این قرار است:

در مرحلهٔ اول، پس از تصویب این سازوکار و تا زمانی که مجمع عمومی تعیین می‌کند، هر فرد با پیشنهاد حداقل ۱۵ نفر از اعضای مجمع عمومی جبهه می‌تواند به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری به جبهه پیشنهاد و معرفی شود. سپس مجمع عمومی درخصوص پذیرش اولیه این افراد رای‌گیری می‌کند و یک لیست از نامزدهایی که حداقل رای یک‌دوم اعضای مجمع را کسب می‌کنند، برای ارزیابی‌ آن‌ها در مرحلهٔ اول در مجمع عمومی جبهه تعیین می‌کند.

در مرحلهٔ دوم، از نامزدهای این لیست (که حداقل یک ‌دوم اعضای مجمع به هر یک رای داده‌اند) دعوت شود در صورت تمایل برای پاسخ به پرسش‌ها و دفاع از اهداف راهبردی‌شان به جلسهٔ مجمع دعوت شوند و در جلسهٔ مجمع دربارهٔ مطلوبیت هر نامزد این لیست گفتگو شود.

در مرحلهٔ سوم نیز بعد از جلسات بررسی نامزدها در مجمع و در آخرین جلسهٔ مجمع عمومی جبهه پیش از ثبت نام نامزدها (پیش از ۲۱ اردیبهشت) برای یکایک نامزدها رای‌گیری شود و تنها نامزد یا نامزدهایی که حداقل دو سوم آراء اعضای مجمع را کسب کردند از طرف جبهه تشویق به ثبت نام شوند و سخنگوی جبهه فقط همین نامزد یا نامزدها را به عنوان نامزدهای مورد حمایت جبهه اعلام عمومی کند.

در صورت داشتن چند نامزد مورد اجماع قبلی، مرحلهٔ چهارم انتخاب نامزد نهایی با نظرسنجی ملی معتبر است که در ایام تبلیغات انتخابات انجام می‌شود و تصویب جزئیاتش به جلسهٔ آیندهٔ مجمع موکول شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جبهه اصلاحات ایران انتخابات 1400 اصلاحات احزاب و تشکل های سیاسی مجمع عمومی جبهه اعضای مجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد/ شانس مجدد برای افغانستان

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار شد و تیم‌های ملی ازبکستان و ویتنام به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود ازبکستان به پایان رسید.

به این ترتیب تیم ملی ازبکستان در کنار ایران، تاجیکستان و تایلند راهی مرحله نیمه نهایی شدند. تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله نیمه نهایی روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

برنامه مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:
جمعه ۷ اردیبهشت:
تایلند - تاجیکستان، ساعت ۱۴:۳۰
ازبکستان - ایران، ساعت ۱۷:۳۰

نتایج مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:
* تاجیکستان ۲ - افغانستان یک
* ایران ۶ - قرقیزستان یک
* تایلند ۳ - عراق ۲
* ازبکستان ۲ - ویتنام یک

از آنجا که این این مسابقات حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را دارد و با توجه به اینکه ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی به طور پیش فرض جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده است به این ترتیب تیم‌های بازنده مرحله یک چهارم نهایی یعنی افغانستان، قرقیزستان و عراق این فرصت را پیدا کردند که یک بار دیگر شانس خود را برای کسب سهمیه جام جهانی امتحان کنند.

این تیم‌ها روز جمعه دیدارهای پلی آف را برگزار خواهند کرد. برنامه این دیدارها به شرح زیر است:

* عراق - افغانستان
* تایلند - قرقیزستان

کد خبر 6088041

دیگر خبرها

  • حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شد
  • حریف ایران در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد/ شانس مجدد برای افغانستان
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • برنامه بازی‌ های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شد
  • حریف فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد
  • حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد