Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@00:16:47 GMT

اشتغال 20 هزار نفر با اتمام 220 پروژه گردشگری در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۰۹۱

اشتغال 20 هزار نفر با اتمام 220 پروژه گردشگری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، سیف‌الله فرزانه روز گذشته در آئین کلنگ‌زنی احداث مجتمع گردشگری سد الیمالات اظهار کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت گردشگری و وزارت نیرو امضا شد این پروژه که یک پروژه ملی محسوب می‌شود برای استفاده عموم مردم احداث می‌شود.

وی افزود: در مازندران به دنبال اعتبار دولتی نیستیم بلکه دنبال ظرفیت‌های بخش خصوصی هستیم، اکنون نیز در مازندران ۲۲۰ پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم  و خواهان اضافه شدن گردشگری آبی هم هستیم که در حقیقت ظرفیت‌های گردشگری( گردشگری کشاورزی، سلامت، آبی) با هم ترکیب شود که آینده خوبی را برای بخش خصوصی رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: با اتمام ۲۲۰ پروژه گردشگری در استان حدود ۲۰ هزار نفر مشغول کار می‌شوند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: ظرفیت‌هایی که سدها، رودخانه‌ها و دیگر تاسیسات آبی دارند تاکنون مغفول مانده بود اما با تغییر در نگرش توانستیم قدمی مهم برای توسعه گردشگری استان برداریم.

وی افزود: با پیگیری استاندار موضوع استفاده از سدها در گردشگری به عنوان اقتصاد مقاومتی قرار گرفت و طی قرارداد ۵۴ میلیارد تومانی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه گردشگری امروز اجرای عملیات کلنگ‌زنی آن هستیم.

 

محمد ابراهیم یخکشی از واگذاری پنج سد به بخش خصوصی برای طرح‌های گردشگری خبر داد و تصریح کرد: فاز اول دو سد تاکنون بهره‌برداری شد امروز این پروژه که در حوزه اشتغال تأثیرگذار است کلنگ‌زنی شد.

 وی گفت: با اعتقاد به اینکه با نگرش جدید توسعه رقم می‌خورد از سرمایه گذار خواستیم در این سد متفاوت کار کند.


 حجت‌الاسلام مهدی رزاقی مام جمعه ایزدشهر نیز در این آئین اظهار کرد: افتتاح پروژه ها و کلنگ‌زنی‌ها در شرایط سخت امروز امیدبخش است و هر کسی قدمی برای سرافرازی کشور انجام دهد شایسته قدردانی است.

استاندار مازندران نیز در این آئین اظهار کرد: مازندران یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است و هر چه تعداد مراکز تفریحی و گردشگری افزایش پیدا کند، خدمات بهتری ارائه و اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: چند کار را همزمان در بحث گردشگری دنبال می‌کنیم، بحث اسکله، گردشگری آبی، طبیعت، جنگل و دریاچه‌ها که در بیشترشهرستان‌ها این ظرفیت وجود دارد.

احمد حسین‌زادگان، تصریح کرد: ظرفیت‌هایی مانند این سد که زیرساخت‌ها را دولت آماده کرده بود سالها وجود داشت اما کمتر به پیوست گردشگری توجه شد بنابراین کاری که انجام دادیم استفاده از ظرفیت داشته‌ها و زیر ساخت‌ها که توانسته به توسعه گردشگری کمک کند.

 این مسوول خاطر نشان کرد: در کشور سرمایه‌های زیادی داریم که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود مثل همین سد که تنها برای یک مصرف با میلیاردها تومان هزینه استفاده می‌شد اما لازم است از آن در چند زمینه استفاده شود.

 استاندار مازندران افزود: در مازندران دریا داریم ولی به دلیل نداشتن اسکله بهره‌برداری مناسب نمی‌شود و در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد باید به مردم گفت، مازندران برای تفکیک و جداسازی و ساخت و ساز نیست باید زمینه گردشگری فراهم تا مردم استفاده کنند.

 حسین‌زادگان با اشاره به اینکه بوم‌گردی با تلاش‌های شبانه‌روزی در حوزه‌های مختلف به نقاط خوبی رسید، گفت: چندین فعالیت اقتصادی در مزارع کوچک که به‌زودی مجوزها صادر و فعالیت‌های سازگار مثل پرورش ماهی، زنبورداری، گلخانه که نیاز به مجوز ندارد در یک مجموعه فعالیت می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۲۳/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد حسین زادگان استاندار مازندران بخش خصوصی کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

عطا حسن‌پور  با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژئوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.

او تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کما اینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.

او با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.

حسن‌پور گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

این مسئول با اشاره به طراحی و ساخت اپلیکیشن لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: در حال حاضر این اپلیکیشن به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن اضافه شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه