Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:13:21 GMT

انجام بیش از ۸۰۰۰ عملیات آتش‌نشانی اهواز در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۱۵۱

انجام بیش از ۸۰۰۰ عملیات آتش‌نشانی اهواز در سال گذشته

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته، هشت هزار و ۳۲۹ عملیات توسط آتش‌نشانان اهوازی انجام شد که شامل چهار هزار و ۸۳۱ مورد اطفای حریق و سه هزار و ۴۹۸ عملیات امداد و نجات بود.

وی ادامه داد: عملیات اطفای حریق شامل یک هزار و ۳۶۶ مورد منزل مسکونی، ۳۴۸ خودرو، ۲۰۵ اماکن تجاری، پنج صنعتی، ۱۶ اداری، یک هزار و ۷۲ حریق شاخ و برگ درختان، ۷۰۳ زباله، ۲۱۴ لاستیک، ۳۳۶ نیزار و ۵۶۶ هم سایر موارد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه مأموران امداد و نجات این سازمان موفق شدند که ۶ هزار و ۲۵۳ نفر را هنگام عملیات نجات دهند، تصریح کرد: عملیات امداد و نجات شامل یک هزار و ۳۸۴ مورد نجات از جانوران موذی، ۳۹۲ آسانسور، ۵۷۴ نجات محبوس شدگان، ۲۷۹ تصادف خودرو و ۸۶۹ نیز سایر موارد بود.

قنبری عنوان کرد: تیم‌های غریق نجات مستقر در حاشیه کارون نیز هشت نفر را که به قصد خودکشی به درون رودخانه کارون سقوط کرده بودند، زنده نجات داده و ۱۳ نفر را که قصد خودکشی در رودخانه کارون داشتند، با گفت‌وگو و مشاوره از خودکشی منصرف کردند؛ همچنین در عملیات کشف جسد از رودخانه کارون ۱۵ جسد توسط غواصان ساحلی سازمان از رودخانه خارج شد.

وی با تأکید بر اینکه آتش‌نشانان به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، بیان کرد: شهروندان در هنگام بروز حادثه با حفظ خونسردی با سامانه ۱۲۵ سازمان تماس بگیرند؛ همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا شهروندان با تجمع نکردن در صحنه حوادث از بروز اتفاقات ثانویه جلوگیری و سلامت خود و آتش‌نشانان را به خطر نیندازند.

کد خبر 5186892

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی اهواز امداد رسانی عملیات امداد و نجات ابراهیم قنبری ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات 1400 گرگان اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر آتش سوزی منزل در شمال تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جلال ملکی گفت: ساعت ۱۱ و ۱۳ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در ساختمانی در­خیابان حسینی، خیابان مجیدیه شمالی به سازمان آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله دو ایستگاه با امکانات کامل به محل اعزام شدند.

این مقام مسئول افزود: آتش نشانان در محل مشاهده کردند، آتش سوزی در یک واحد آپارتمان ۷۰ متری در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه دوازده واحدی اتفاق افتاده و این منزل مسکونی کاملا شعله ور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در داخل این واحد ۷۰ متری، مقدار زیادی لوازم مستعمل و ضایعات، ­دو ظرف کوچک حاوی بنزین، افشانه، حشره کش و وسایل این چنینی که قابلیت انفجار و اشتعال دارند، وجود داشت.

ملکی افزود: به گفته افراد حاضر در محل در داخل این منزل یک نفر حضور داشت و دو انفجار کوچک هم در منزل اتفاق افتاده بود.

این مقام مسئول گفت: پیش از رسیدن آتش نشانان درب واحد باز شده بود و منزل کاملا شعله ور بود که آتش نشانان عملیات را آغاز کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: آتش نشانان حین عملیات با وضعیت سوخته یک مرد حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند که به تایید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بود.

ملکی گفت: آتش نشانان از گسترش آتش به اطراف جلوگیری کردند و پس از ایمن سازی و تخلیه دود، محل را به عوامل انتظامی تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • نجات شهروند لنگرودی با حضور به موقع پلیس
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • نجات یک شهروند از خودکشی در مسکن مهر لنگرود
  • جسد جوان گمشده یاسوجی پیدا شد
  • فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر آتش سوزی منزل در شمال تهران
  • محدوده بازار تهران رکورددار ساختمان‌های ناایمن
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان
  • رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند