Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@11:22:27 GMT

زکات ۱۴۰۰ هرمزگان ۵۰ درصد رشد خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۱۵۵

زکات ۱۴۰۰ هرمزگان ۵۰ درصد رشد خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، جلیل تراهی ظهر امروز در نخستین نشست شورای زکات شهرستان قشم در سالجاری اظهار داشت: سه هزار و 700 خانوار در جزیره قشم تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی افزود: 36 درصد از جامعه تحت پوشش این جزیره در مناطق محروم، 33 درصد زنان سرپرست خانوار جوان و تنها 16 درصد از آنان را افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان هرمزگان تصریح کرد: قشم در صورت هدفگذاری زکات قادر است به شهرستان بدون مددجو تبدیل شود.

تراهی ادامه داد: سال 1399 در استان هرمزگان 80 میلیارد تومان و در جزیره قشم سه میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به منظور گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان با نرخ صفر درصد ارائه شده است.

وی اضافه کرد: امروزه نیاز اصلی فقرا در 2 بخش مسکن و درمان تقسیم‌بندی می‌شود که در جزیره قشم حدود 130 خانواده نیازمند فاقد مسکن وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان هرمزگان گفت: جمع آوری زکات هرمزگان در سال 1399 با 28 میلیارد تومان، نسبت به سال قبل 68 درصد رشد را نشان می‌دهد که برای امسال در سطح استان 50 درصد و برای قشم رشدی 100 درصدی پیش‌بین می‌شود.

واقعیت‌های فرهنگی-مذهبی قشم باید مخابره شود

حجت‌الاسلام میثم تارم امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان قشم نیز اظهار داشت: قشم، جزیره زکات و معنویت است که علمای بنام بسیاری را در خود جای داده و این مهم باید در سطح ملی تبیین شود.

وی گفت: قشم باید به عنوان یک شهر مدین و مذهبی معرفی شود چرا که حقیقت‌های فرهنگی مذهبی اساسی موجود در این جزیره همچون تقید مردم به مسائل شرعی و وحدت شیعه و سنی در آن به خوبی منعکس نشده است.

زکات در محرومیت‌زدایی تحول آفرین است

شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم نیز اظهار داشت: هدف از زکات، استقلال اقتصادی و توانمندسازی جامعه هدف است.

وی افزود: خوشبختانه اعتماد زاکیان جزیره قشم تا حد زیادی جلب شده و می‌تواند با وجود کمیته امداد منجر به ایجاد تحولی در مسیر محرومیت‌زدایی و فقر شود.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان هرمزگان رشد کمیته امداد کمیته امداد جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار

نخستین رویداد ملی «گام نو» ویژه دانش‌آموزان کارآفرین هنرستانی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این رویداد با بیان اینکه این نهاد ۶۵ هزار دانش‌آموز هنرستانی را در سراسر کشور تحت حمایت دارد، گفت: کمیته امداد در چارچوب سیاست توانمندسازی دانش‌آموزان هنرستانی، طرح ایجاد و تقویت توانمندی‌های کسب و کار را برای دانش‌آموزان هنرستانی به اجرا درآورد.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه که از حدود یک سال و نیم قبل آغاز شد، شناسایی و بالفعل کردن ظرفیت‌های و استعدادهای کارآفرین نوجوانان ایرانی است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه، حدود ۲ هزار دانش‌آموز هنرستانی کارآفرین به مرحله توانمندی در کسب و کار و دریافت تسهیلات اشتغال به منظور راه‌اندازی طرح‌های شغلی خود رسیدند.

بختیاری تاکید کرد: نخستین رویداد ملی «گام نو» امروز با حضور ۱۳۰۰ دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی در ۱۱ استان کشور برگزار شد که از این تعداد حدود ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده در برنامه ملی حضور داشتند.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های کسب و کار دانش‌آموزان هنرستانی، گفت: با حمایت دولت، می‌توانیم گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی نقش تاثیرگذاری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • جزییات واگذاری سرخآبی‌ها اعلام شد