Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@09:24:20 GMT

نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی ایران/ ۲۹۵ شهر در وضعیت قرمز

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۱۶۰

نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی ایران/ ۲۹۵ شهر در وضعیت قرمز

آفتاب‌‌نیوز :

طبق نقشه رنگ‌بندی جدید کرونایی که دوشنبه ۲۳ فروردین از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، تعداد شهرستان‌های قرمز به ۲۹۵، شهرهای نارنجی به ۹۹، شهرهای زرد به ۴۵ و تعداد شهرهای آبی به ۹ شهرستان تغییر کرد.

بر این اساس، شهرستان‌های کلیبر و ملکان در آذربایجان‌شرقی، چالدران و سردشت در آذربایجان‌غربی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال، سرعین، گرمی و مشگین‌شهر در اردبیل، چادگان در اصفهان، اشتهارد در استان البرز، سیروان در ایلام، جم در استان بوشهر، قرچک و ملارد در تهران، خانمیرزا در استان چهارمحال و بختیاری، طبس در خراسان جنوبی، بجستان، بردسکن، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و کاشمر در خراسان رضوی، جاجرم و گرمه در استان خراسان شمالی، سلطانیه در زنجان، استهبان، بوانات، پاسارگاد و نی‌ریز در فارس، دهگلان در کردستان، بردسیر در کرمان، دالاهو و قصرشیرین در استان کرمانشاه، گالیکش در گلستان، سیاهکل، شفت و ماسال در گیلان، جزیره کیش در هرمزگان و اسدآباد در همدان نیز جزو شهرهای با وضعیت قرمز قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شهرستان‌های کوثر و نیر در اردبیل، دهاقان در اصفهان، جوین و خلیل‌آباد در خراسان رضوی، مانه و سملقان در خراسان شمالی، ایجرود در استان زنجان، علی‌آباد و کلاله در گلستان و بافق در یزد از وضعیت زرد به نارنجی تغییر کردند.

همچنین شهرستان‌های شوش در خوزستان، سپیدان در فارس و بم در استان کرمان که قبلا در وضعیت قرمز قرار داشتند به دلیل تثبیت روند بستری، از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند.

بر اساس اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(وبدا)، در صورت کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال افزایش روند بستری و تغییر وضعیت دوباره به قرمز وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا رنگ بندی کرونایی وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت «پاک»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت هم اکنون (۱۰ فروردین) در وضعیت پاک است.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط پاک قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۹ و کیفیت هوا در وضعیت «پاک» است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛‌ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای تهران در وضعیت «پاک»
  • عکس‌| خوشه‌طلایی دوباره قرمزپوش شد!
  • وضعیت آب و هوا در آستانه ۱۳ بدر | باران خواهیم داشت؟ +نقشه
  • هوای ۱۴ شهر خوزستان در وضعیت قابل قبول قرار گرفت
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در کشور
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • چند خبر کوتاه از شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • ناسالم بودن هوا در برخی شهرهای خوزستان برای گروههای حساس
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان