Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم حمایت دولت و دستگاههای مربوطه از آسیب دیدگان ناشی از شیوع کرونا، مردم را با چالش‌های متعددی روبرو کرده است و همچنان تعداد مبتلایان را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی در حالی در کشور آغاز شده است که همه استان‌های کشور در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم تعیین محدودیت‌های ترددی در طول نوروز و همچنین جدی نگرفتن وضعیت هشدار همه‌گیری بیماری کرونا از طرف مردم اوضاع وخیم فعلی را رقم زده است و عمده‌ترین راه حل خروج از این بحران رعایت پروتوکل‌ها و دستورالعملهای بهداشتی و توجه به محدودیت‌های تعیین شده محسوب می‌شود.

علی رغم قرمز بودن وضعیت و بحران پیش رو که هر لحظه بر تعداد مبتلایان کوید۱۹ اضافه می‌شود و جان هموطنان زیادی را می‌گیرد، برخی هنوز هم حساسیت اوضاع وخیم فعلی را درک نکرده و باور ندارند.

بسیاری از مشاغل برای ۱۰ روز با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مختلف روبرو هستند و تصمیم بر عدم فعالیت برخی از مشاغل برای بهبود شرایط فعلی و خروج از وضعیت قرمز در راستای جلوگیری از افزایش شمار مبتلایان و همچنین کاهش تلفات گرفته شده است.

حکایت کرکره‌های نیمه‌ باز چیست؟

با عبوری گذرا از سطح شهر، شاهد فعالیت بسیاری از مشاغلی هستیم که در شرایط فعلی مجاز به فعالیت و ارائه خدمات به مشتریان خود نیستند و با نادیده گرفتن حقوق دیگران شهروندان و زیر پا گذاشتن قانون سر کار خود حاضر شده‌اند.

کرکره نیمه باز بسیاری از مغازه‌های پایتخت حکایت از فعالیت جست و گریخته برخی از کسبه در وضعیت قرمز کرونایی کشور حکایت دارد و متاسفانه حضور و رفت و آمد به برخی از مردم هم جهت خرید و یا دریافت خدمات مورد نیاز شرایط را عادی جلوه داده و بر سرعت انتقال ویروس منحوس کرونا بیفزایند.

قریب به اتفاق کسبه فوق معتقد هستند که هیچ نهادی از آن‌ها و ضرر مالی که به دلیل تعطیلی و محدودیت‌های ایجاد شده، متوجه‌شان می‌شود حمایت نمی‌کند و مجبور هستند که خطر ابتلا و مرگ را به جان بخرند و مغازه را با وجود ممنوعیت‌های مختلف به جان خود بخرند تا از پس اجاره مغازه، هزینه‌های زندگی و پرداخت بدهی‌شان بربیایند.

اگرچه این اقدام کسبه فوق تخلفی آشکار و آسیب زننده است اما از طرفی هم با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و مشکلات معیشتی متعددی که بسیاری از مردم با آن روبرو هستند نمیتوان از مشکلات موجود چشم پوشید و دست روی دست گذاشت.

ضرورت به میدان آمدن دولت تماشاچی!

بهتر است دولت که در حال حاضر بیشتر از حامی، نقش تماشاچی و یک نظاره‌گر ساده را ایفا می‌کند و همچنین نهادهای حمایتی و امدادی برای اقشار مختلف مردم با توجه به شرایط سخت پیش رو چاره‌ای اساسی بیندیشند و گذر از این روزهای پرخطر و آلوده را برای اقشار آسیب پذیر تسهیل کنند.

کمک‌های گروههای خیریه و اقدامات جهادی مدیریت شده هم می‌تواند در کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا تاثیر زیادی داشته باشد و لازمه سپری کردن شرایط معیشتی فعلی، حمایت هر چه بیشتر خیران و برنامه ریزی دقیق‌تر مسئولان در این خصوص است.

مقصران ایجاد وضعیت قرمز، برای بهبود اوضاع چه می‌کنند؟

در حال حاضر مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا که خودشان هم سهم قابل توجهی در گسترش سرعت انتقال ویروس و قرمز شدن وضعیت داشتند مدعی برخورد با عواملی هستند که ضمن عدم رعایت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تعیین شده در چرخش ویروس در سطح جامعه مقصرند و کوتاهی می‌کنند.

در محلات مختلف شهر تهران بسیاری از مغازه دارها کرکره مغازه را تا نیمه بالا داده و مشغول به کسب و کار هستند و در این میان مشاغل پر خطری چون آرایشگاهها، باشگاه‌های ورزشی، برخی رستوران‌ها با ارائه غذا در محوطه رستوران و مشاغلی از این دست، بی‌توجه به وخیم بودن اوضاع فعالیت خود را ادامه می‌دهند و نظارتها آنطور که باید و شاید جدی و کارساز نیست.

روزانه در شهری چون تهران هزاران نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و دهها شهروند جان خود را از دست می‌دهند و با اجرای این چنینی محدودیت‌ها نمیتوان به کاهش آمار در هیچ مورد امیدوار بود.

 

رفع بیتفاوتی، بخش گسترده‌ای از مشکلات جامعه را حل خواهد کرد!

مسئولان و متولیان اجرایی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن ارائه برنامه‌های کاربردی و حمایتی از اقشار مختلف، باید بیش از پیش با جدیت بیشتری نسبت به برخورد با متخلفان قوانین و محدودیت‌های وضع شده برخورد کنند.

افزایش کمکهای مومنانه و تلاش برای رفع بی‌تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر مثل گذشته‌های نه چندان دور این سرزمین در دوران جنگ، زمینه بهبود شرایط و عدم تشدید اوضاع وخیم فعلی را فراهم خواهد آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت وضعیت قرمز محدودیت ها وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار قرمز برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هشدار سطح قرمز برای نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان صادر شده‌است.

دیگر خبرها

  • خوکفایی در گندم علاوه بر تامین امنیت غذایی، اهرم موازنه قوا در روابط بین الملل است
  • ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • با وجود نارضایتی از شرایط فعلی، کیم مین جائه به دنبال جدایی از بایرن مونیخ نیست
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • اجاره بها در استان مدیریت شود
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • ببینید | هشدار قرمز برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان