Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: در طول سالهای 1392 تا 1400 بالغ بر یک هزارو 61 میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق دولت به دهیاری ها اعتبار تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، تقی کرمی ضمن مقایسه کمک های دولتی به دهیاری ها در دولت های گذشته و دولت تدبیر و امید اظهار کرد: از سال 82 تا سال 92 دولت وقت 101 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در اختیار دهیاری ها قرار داده بود در حالی که در هشت سال گذشته این رقم با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال 91 دولت وقت حتی یک ریال از محل ارزش افزوده به دهیاری های استان پرداخت نکرده بود در صورتی که سال گذشته با وجود تحریم ها و شرایط سخت کرونایی دولت بالغ بر 255 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های استان تخصیص داد که این موضوع با توجه به شرایط سخت کشور بسیار مهم است و نشان از توجه خاص دولت به روستاها دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در گذشته برای روستاهای فاقد دهیاری منابع تخصیص نمی یافت، ولی در دولت تدبیر و امید  برای نخستین برای به روستاهای فاقد دهیاری نیز منابع مالی تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت بالغ بر 78 میلیارد تومان به حساب فرمانداری های شهرستان ها برای اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است که از این محل 388 پروژه شامل راهسازی، پل سازی، آب رسانی، برق رسانی و ... اجرا شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از ابلاغ دستورالعمل برگزاری آزمون و به‌کارگیری نیرو در دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم در قالب این آزمون 400 نفر در دهیاری های استان جذب و بکارگیری شوند.

گفتنی است استان آذربایجان قی دارای 3077 روستا دارای کد آبادی است و یک میلیون و 180 هزار نفر در این روستاها سکونت دارند و 1945 دهیاری نیز در سطح استان فعال است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز دهیاری دهیاری های استان آذربایجان شرقی دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قاینات گفت: این دانشگاه با جذب ۱۴ عضو هیئت علمی جوان و توانمند در سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ توانسته در حوزه آموزش عالی موفقیت‌های بسیاری را کسب کند و این امر در توسعه رشته و شکوفایی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری و نیز کسب رتبه بهتر در رتبه بندی دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: در حوزه اعتبارات عمرانی از دو منبع اعتبارات متمرکز وزارت علوم و سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی به دانشگاه بزرگمهر تخصیص یافته است که از این میان، ۱۱ میلیارد تومان مربوط به دور اول سفر ریاست جمهوری بوده که با مساعدت استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و پیگیری‌های نماینده شهرستان کل این اعتبار جذب شده و در طرح دانشکده مهندسی و سالن آمفی تئاتر دانشگاه هزینه شده است.

شکیب اظهار کرد: در دور دوم سفر ریاست جمهوری ابتدا ۱۰ میلیارد تومان به دانشگاه تخصیص یافت که با پیگیری‌های انجام شده با نهاد ریاست جمهوری از طریق نماینده شهرستان در مجلس و مساعدت وزیر علوم، این مبلغ به ۲۰ میلیارد تومان رسید و ابلاغ نیز شده است که با تخصیص این اعتبار دانشکده فنی مهندسی دانشگاه به مرز تکمیل شدن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید

 اشتغال نخبگان با اجرای طرح بورسیه صنعتی

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاینات بیان کرد: در جهت تکمیل طرح مسجد دانشگاه با مساعدت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و استاندار، دو میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است؛ همچنین در جهت تقویت تجهیزات آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه ۳ میلیارد تومان ازسوی وزارت علوم تخصیص یافته است.

او گفت: تدوین سند راهبردی دانشگاه از جمله اقدامات مهمی بود که در سال ۱۴۰۲ انجام و سند اولیه به دبیرخانه ارسال شد و در هیئت امنای خراسان جنوبی مصوب و اواخر اسفند ابلاغ شد که در این سند اقدامات دانشگاه مشخص شده است و یکی از آنها ۱۰ کد رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد است که تا سال ۱۴۰۷ باید اجرایی شود؛ همچنین به دنبال اخذ مجوز برای برخی از رشته‌های دارای متقاضی در دانشگاه هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۳۱ میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فاز سوم پروژه‌‎های زودبازده
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار برای مسیر یاسوج- سی سخت تخصیص یافت
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت