Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@03:59:25 GMT

افتتاح اتاق عبادت برای غیرمسلمانان در موزه لوور ابوظبی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۷۸۷۸

افتتاح اتاق عبادت برای غیرمسلمانان در موزه لوور ابوظبی

ادامه توسعه جامعه در ابوظبی از افتتاح اتاق غبادت برای غیرمسلمانان در موزه لوور ابوظبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  العین، اداره توسعه جامعه در ابوظبی با همکاری داره فرهنگ و گردشگری اتاق عبادت را برای غیرمسلمانان در موزه لوور ابوظبی راه اندازی کرد.

 

این موزه یکی از مهم ترین مقصدهای فرهنگی، هنری و گردشگری در امارات متحده عربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موزه به بازدیدکنندگان غیر مسلمان برای ادای شعایر دینی شان براساس آداب و رسوم متعارف در این کشورخدمت رسانی می کند.

 

این مسئله جایگاه ابوظبی را به عنوان یک مرکزجهانی برای اعتدال و گسترش همزیستی بین ملیت های مختلف صرف نظر از فرهنگ ها تقویت می کند.

 

این مکان با حضور مهندس حمد الظاهری، معاون توسعه جامعه ابوظبی و سعود الحوسنی، معاون اداره فرهنگ و گردشگری و مانوئل راباتیه، مدیرکل موزه لوور ابوظبی و تعدادی از مدیران اجرایی و کارکنان افتتاح شد.

 

الظاهری گفت: افتتاح اتاق عبادت برای غیر مسلمان در موزه لوور ابوظبی در چارچوب تکمیل طرح ها و پروژه هایی است که به افزایش کیفیت زندگی در فراهم کردن زندگی کریمانه برای همه افراد جامعه کمک می کند، به ویژه که طرح اتاق عبادت تلاش های ما را برای حرکت به سمت ایجاد جامعه ای منسجم براساس مدارا و احترام به دیگران تایید می کند.

 

وی افزود: هدف از این اقدام تقویت مفهوم برادری انسانی و کثرت گرایی فرهنگی و متبلورکردن انسجام بین تمام اقشار جامعه است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ابوظبی غیر مسلمانان موزه موزه لوور ابوظبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رمز و رازهای کشتی تایتانیک ۱۱۲ سال پس از غرق شدن!

به گزارش قدس آنلاین، مشهورترین کشتی تاریخ در ساعت ۲:۲۰ بامداد در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ به زیر اقیانوس اطلس شمالی رفت، اما همچنان بسیاری از افراد به بررسی اولین سفر این کشتی، کوه یخی که با آن برخورد کرد، شکل غرق شدن و فروپاشی آن زیر دریا از عکس ها، کتاب ها، نمایشگاه ها، موزه ها، مستندها و فیلم ها ادامه می دهند.

این شیفتگی حتی منجر به تراژدی هایی نیز شده است، جایی که یک شناور زیردریایی حامل پنج مسافر برای مشاهده کشتی تایتانیک در ژوئن ۲۰۲۳ در نزدیکی لاشه کشتی منفجر شد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

همچنین پیشرفت های تکنولوژیکی نیز اطلاعات جدیدی از این کشتی به مخاطبان داده اند. در ماه می ۲۰۲۳، نوع جدیدی از اسکن دیجیتال با استفاده از تصاویر متعدد، نمای سه بعدی از کشتی را به ما ارائه داد که انگار آن را از آب بیرون کشیده اند.

چرا مردم به تایتانیک علاقه مندند؟

کارن کامودا، رئیس انجمن تاریخی تایتانیک که موزه تایتانیک را در ایندیان اورچارد، ماساچوست اداره می‌کند، معتقد است برای پاسخ به این سوال یک جواب ساده وجود ندارد.

کامودا می‌گوید کسانی که به جامعه طرفداران تایتانیک می‌پیوندند در همه سنین و مشاغل وجود داشته و علایقشان چند متغیره است. جدای از شیفتگی آنها به تایتانیک و مسافران و خدمه آن، کنجکاوی آنها ممکن است شامل کشتی های خواهر تایتانیک یعنی المپیک و بریتانیک، وایت استار لاین، و ابزارآلات متعلق به آن و همینطور برنامه های تلویزیونی و فیلم ها باشد. کامودا معتقد است فیلم «تایتانیک» که در سال ۱۹۹۷ توسط جیمز کامرون ساخته شد، علاقه‌ای کاملاً جدید برای مخاطبان ایجاد کرد. همینطور اینترنت به گسترش این داستان در سراسر جهان کمک کرده است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است درباره تایتانیک ندانید:

تایتانیک کمتر از ۴۸۰۰  کیلومتر را طی کرد

تایتانیک در شرکت کشتی سازی هارلند و ولف در بلفاست ایرلند شمالی ساخته شد. پس از تجهیز و آزمایشات دریایی، این کشتی بندر را برای اولین سفر خود ترک کرد. از بلفاست تا حادثه مرگبار کوه یخ، تایتانیک حدود ۴۱۱۱ کیلومتر دریایی یا ۴۷۳۱ کیلومتر زمینی را طی کرد.

2 آوریل 1912 | ساعت 8 بعد از ظهر: تایتانیک بلفاست را ترک می کند و به سمت ساوتهمپتون، انگلستان حرکت می کند.

10 آوریل 1912 | ظهر: تایتانیک ساوتهمپتون را ترک کرده، به سمت شربورگ، فرانسه حرکت می کند.

11 آوریل 1912 | 8:10 بعد از ظهر: تایتانیک از شربورگ خارج می شود و به سمت کوئینزتاون (که اکنون به نام کوو شناخته می شود)، در ایرلند حرکت می کند.

11 آوریل 1912 | 1:30 بعد از ظهر: تایتانیک کوئینزتاون را به مقصد نیویورک ترک می کند.

14 آوریل 1912 | 11:40 بعد از ظهر: تایتانیک به کوه یخ برخورد کرد.

15 آوریل 1912 | 2:20 بامداد: تایتانیک در حدود 643 کیلومتری جنوب نیوفاندلند کانادا غرق شد.

ظرفیت قایق های نجات تایتانیک پر نشده بود

در حالی که تخمین زده می شود ۲۳۰۰ مسافر سوار کشتی تایتانیک شدند اما قایق های نجات آن تنها می توانستند ۱۱۷۸ نفر را پوشش دهند که در نهایت تنها ۷۰۵ نفر توسط آن ها نجات پیدا کردند.

یک تکه ۱۵ تُنی از این کشتی به دست آمد

بزرگترین قطعه لاشه کشف شده از تایتانیک در بالا، بخش ۱۵ تنی بدنه به ابعاد ۷.۹ متر در ۳.۶ متر است. این قطعه در نمایشگاه تایتانیک در هتل Luxor در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است.

بخش بدنه بخشی از سمت راست کشتی، بین دودکش سوم و چهارم بود که در سال ۱۹۹۸ از سطح دریا برداشته شد.

موزه ها یاد تایتانیک را زنده نگه می دارند

تعدادی از موزه ها فرصتی به بازدیدکنندگان برای نگاهی به صدها شیء بازیابی شده از محل غرق شده این کشتی را می دهند که در عکس زیر محل آن ها را در آمریکا می بینید:

همینطور یک موزه متحرک نیز برای اشیاء بازیابی شده این کشتی وجود دارد که دائما در سرتاسر جهان در حرکت است و ۲۰۰ شیء را به نمایش گذاشته است.

هزاران اثر عتیقه از بقایای این کشتی خارج شده است

کشتی تایتانیک از کشتی های کروز کنونی بسیار کوچکتر بوده است

مقایسه اندازه

بزرگترین کشتی تفریحی جهان، «نماد دریاهای» شرکت رویال کارائیب است که ۹۶ متر بلندتر از تایتانیک است.

منبع: یواس‌ای تودی

مترجم: امیرمحمد سلطانپور

امیرمحمد سلطان پور

دیگر خبرها

  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • ادامه رمز و رازهای کشتی تایتانیک ۱۱۲ سال پس از غرق شدن!
  • مستند سازی ۶۴ تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • عربستان علیه امارات به سازمان ملل شکایت کرد
  • احداث موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در بروجرد
  • قدردانی جامعه اقتصادی هرمزگان از اقدام نیروهای مسلح و سپاه در حمله به رژیم صهیونیستی
  • موزه هفت تپه در استان خوزستان + فیلم
  • چیدمان «ده هزار جهان» در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر افتتاح شد
  • اعتکاف، عبادت در سیر سلوک انسان است
  • «دَه‌هزار جهان» در باغ مجسمه‌ موزه‌ هنرهای معاصر چیده می‌شود