Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان، به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با اعضای ستاد کرونا در تاریخ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این ارتباط تصویری مساله‌ دعا و عبادت در ماه رمضان، به خصوص در شب‌های قدر را یکی از نیاز‌های حتمی و اساسی مردم دانستند و همچنین در بیانات خود به این نکته اشاره کردند که  بررسی این مورد به کسانی داده شود که اهمّیّت حضور دعا و توسّل و مسائل معنوی را به معنای واقعی کلمه درک کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با وجود مطالعات و کار کارشناسی دقیق کمیته امور معنوی ستاد ملی کرونا و تنظیم دستورالعمل برگزاری نماز‌ها و مراسم در ماه مبارک رمضان و تقسیم مساجد به چهار دسته و ارائه ضوابط روشن ناظر به هر کدام، بعضی از مسئولان، بی‎اعتنا به تأکید رهبر معظم انقلاب در واگذاری تصمیمات این حوزه به کارشناسان مربوط و مطالعات و پیشنهاد‌های مطرح شده در کمیته امور معنوی از سوی چهار دستگاه مسئول یعنی مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، به یکباره همه نماز‌ها و مراسم در ماه مبارک رمضان را ممنوع اعلام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: این تصمیم و رسانه‎ای شدن آن، به شائبه‏‌هائی که در این ایام در بین متدیّنین و اصحاب رسانه مطرح شده بود، دامن زد که گویی استاندارد دوگانه‎ای در ذهن بعضی مسئولان حکمفرماست؛ آنجایی که موضوع سفر و تفریح و خوشگذرانی در سواحل شمال و آنتالیا است، خبری از کرونا و دستورالعمل‎های پیشگیرانه نیستف اما آنجایی که بحث دعا و توسل و زیارت و جشن‎های نیمه شعبان است، همه چیز تعطیل است و همه ورودی‎ها مسدود و در‌ها بسته.

طاهری تاکید کرد: گویا فراموش کرده‎ایم آن روز که نیاز به حضور گسترده و جهادی مسجدی‎ها و بسیجی‎ها بود، همه بار‌های بر زمین مانده را همین نیرو‌های خدوم و بی‎حاشیه بر دوش گرفتند و از تولید ماسک و گان در آن شرایط کمبود، تا حضور در مراکز پرخطر و ضدعفونی و گندزدایی معابر و تدفین اموات کرونایی، از تامین اقلام کمک‎معیشتی برای آسیب‎دیدگان از کرونا تا شناسایی و قرنطینه‌‏سازی بیماران در طرح حاج قاسم سلیمانی، محور اصلی فعالیت‌ها مساجد و هیئات مذهبی بودند.

او، با اشاره به مراعات کم‎نظیر اصول بهداشتی، آن هم در بالاترین سطح ممکن، از سوی همین مذهبی‎ها و هیاتی‎ها و مسجدی‌‏ها در لیالی قدر رمضان گذشته و دهه محرم پارسال بیان کرد: بنا بر مستندات ستاد کرونا درصد رعایت شیوه‌نامه‌‏‌های بهداشتی در این برنامه‌ها، از میزان رعایت آن در مطب‎های پزشکان محترم بیشتر اعلام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: در ۳-۴ روز گذشته که این ممنوعیت‌‏ها اعلام شده، شاهد صد‌ها مراجعه حضوری و تلفنی به دفتر بنده و دیگر مسئولان نهاد‌های متولی امور دینی بوده‎ایم، که خواستار مخالفت با این تصمیم بوده و درخواست برگزاری تجمّعات اعتراضی در مقابل استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان داشته‏‌اند؛ و در مقابلِ توضیحات و تلاش‎های آرامش‎بخش بنده و همکارانم، از ما خواسته‌‏اند که صدای فروخورده این طیف نجیب و مظلوم جامعه در ستاد کرونا باشیم.

طاهری عنوان کرد: ما به نسبت مسئولیت خود لازم است یک لحظه بیندیشیم که آیا بهتر نیست به جای پاک کردن صورت مساله و اعلام تعطیلی مراسم مذهبی، الگوی صحیح و متناسب برگزاری این مراسم، در عین رعایت کامل و بی‎نقص شیوه‏‌نامه‎های بهداشتی را ارائه کنیم؟

او افزود: به ‏راستی چرا حاضر شویم «مساجـد» را که  در یک سال و دو ماه گذشته ثابت کرده‎اند بهترین سنگر برای مبارزه با این بیماری و پایگاه هر طرح تاثیرگذاری در مقابلة همه‏‌جانبه با این ویروس منحوس هستند، به تعطیلی بکشانیم و جامعه را از آثار و برکات غیرقابل جایگزین آن محروم کنیم؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: آیا این طور اقداماتِ «رجماً بالغیب» ستاد کرونا باعث بی‎اعتبار شدن آن و عادی‎سازی مخالفت با مصوبات ستاد در بین مردم نمی‎شود؟ آیا این‎گونه تصمیماتِ یک‎جانبه‎نگر، باعث نمی‎شود مسجدی‌‏ها و متدیّنین جامعه، ستاد کرونا را در مقابل خود و ارزش‎های دینی خود بدانند؛ نه در کنار خود و پشتیبان دین و مناسک دینی؟ و در این‏صورت آیا شاهد گسترش مساجد و محافلی نخواهیم بود که بعد از این دیگر به هیچ دستورالعمل و آیین‌‏نامه‏‌ای تمکین نخواهند کرد؟

طاهری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بر خود لازم می‏‌داند تا با هدف رفع این شائبه‎ها و ذهنیت‎های سوء و ارائه الگوی کارآمد تمدنیِ «اجرای دستورات دین» در کنار «التزام به توصیه‏‌های عقل و علم»، پیشنهاد ساده، عملی و روشن خود را به ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا و برای اجرای موفق و الگوسازی آن در استان اعلام کند.

او به تشریح سه بخش اصلی این دستورالعمل پرداخت و تأکید کرد: در بخش مراسم ترتیل‎خوانی قرآن و قرائت ادعیه ماه مبارک رمضان، پیشنهاد می‌شود، فقط در صحن‎های روباز مساجد و بوستان‎ها و فضای سبز و با استفاده از ماسک و رعایت فاصله‏‌گذاری (دو متر از هر طرف) برگزار شود و ناظران سازمان تبلیغات به‎همراه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت دستورالعمل‎ها نظارت کنند و درصورت مشاهده کوچک‌ترین تخلّفی، مجوز برگزاری مراسم لغو شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: نماز‌های جماعت، تنها در فضای آزاد و حیاط مساجد برگزار می‎شود و هیات امنای مساجد موظف هستند درخواست برگزاری نماز را به مرکز رسیدگی به امور مساجد یا اداره کل تبلیغات اسلامی ارائه و پس از تعهدسپاری، مجوز برگزاری نماز جماعت را دریافت کنند. نظارت بازرسان مرکز رسیدگی به امور مساجد، اداره کل تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی به صورت منظم، ضامن اجرای شیوه‌‏نامه‎های بهداشتی و رعایت نکردن آن، باعث لغو مجوز و معرفی به مراجع قضائی خواهد بود.

طاهری پیشنهاد داد که مراسم شب‌های قدر به صورت غیرمتمرکز در همه بوستان‎ها و صحن‎های روباز مساجد برگزار شود و بیان کرد: مجوز برگزاری هر مراسم به یکی از هیات‌های خوش‎سابقه و ثبت شده در سازمان تبلیغات اسلامی واگذار می‏‌شود و متولیان رسمی هیات، مسئول رعایت شیوه‌‏نامه‎ها توسط همة جمعیت حاضر در مراسم خواهند بود.

او، انعکاس گسترده این مراسم‏‌ در شبکه استانی سیما و پخش برخط آن از طریق شبکه‌‏های اجتماعی فضای مجازی و تبلیغ کانال‎های انعکاس دهنده مراسم ـ که با کمک هیئات و ادارات تبلیغات اسلامی صورت می‎گیرد ـ را زمینه‌ساز بهره‎مندی مخاطبانِ در معرض خطر در منازل و البته  فراگیر شدن دعا و تضرّع مردم در ماه عبادت و بندگی عنوان کرد و آن را عاملی دانست که به تصریح قرآن، تنها راه برون‎رفت از بلا‌ها و ان‌‏شاءالله زمینه‏‌ساز رفع این بلیّه‌ی عالمگیر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا برنامه های مذهبی ماه رمضان رمضان 1400 مدیرکل تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات ستاد کرونا نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، بسیاری از دست اندرکاران محافل قرآنی از جمله سازمان صداوسیما، شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری و کانون‌های فرهنگی و مذهبی حضور یافتند و مسائل مربوط به این بخش را مطرح کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست گفت: افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه‌سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

در این نشست همچنین از ۷۸ نفر از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و شهرداری قدردانی شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبیینی دهه کرامت در بوشهر
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است