Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بر اساس رنگ بندی جدید اعلام شده در نرم افزار (اپلیکیشن) ماسک شهرستان‌های استهبان، کوه چنار، خفر، زرقان، بیضا، اوز، آباده، ارسنجان، اقلید، جهرم، خرمبید، داراب، زرین دشت، شیراز، فراشبند، فسا، فیروزآباد، کازرون، کوار، گراش، لارستان، مرودشت، ممسنی، بختگان، بوانات، پاسارگاد، سرچهان و نی ریز در وضعیت قرمز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده شهرستان‌های سروستان، خرامه، رستم، سپیدان، قیر و کارزین، خُنج، مُهر و لامرد در وضعیت نارنجی هستند.

در شهر‌های قرمز، حضور کارمندان ادارات ارائه‌دهنده خدمات مهم به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار، امور مربوطه را انجام دهند.

در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار، کار‌های مربوطه را باید انجام می‌دهند.

در شهرستان‌های قرمز فعالیت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته تعطیل است.

استفاده از ماسک، خودداری از دورهمی و مراسم عروسی و سوگواری ضروری است. استفاده از وسایل نقیله عمومی پر ازدحام، خوردن غذا در رستوران و حضور در اماکن پرجمعیت و بخصوص سرپوشیده از عوامل اصلی انتقال کرونا است.

تردد شبانه در تمام شهر‌های کشور از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد ممنوع و مشمول جریمه است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی، بر اساس این هشدار صبح سه‌شنبه بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را فرا می‌گیرد و سبب وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی گسترده می‌شود.

از جمله اثرات مخاطره‌آمیز این سامانه بارشی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، رعدوبرق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفر‌های بین‌شهری و داخل شهر و خسارت به محصولات باغی و زراعی است.

این سامانه همچنین می‌تواند پیامد‌هایی همچون خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و اختلال در سفر‌های هوایی و دریایی به همراه داشته باشد. این شرایط روز چهارشنبه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با شرایط مخاطره‌آمیز پیش‌رو نسبت به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آب‌رو‌های درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، و اجتناب از سفر‌های برون‌شهری اقدام شود.

علاوه بر این توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه‌نوردی در این ایام اجتناب شود و شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند.

مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انتقال محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز به مکان‌های مسقف، از دیگر توصیه‌هایی سازمان هواشناسی برای مواجهه مناسب با شرایط پیش‌رو است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف کالای میلیاردی قاچاق در بروجن
  • پل طبیعت برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی قرمز می‌شود
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • آغاز فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور/ هشدار قرمز برای ۴ استان
  • اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور کارمندان فارس
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | هشدار قرمز برای ۴ استان 
  • اعزام نخستین کاروان راهیان‌نور کارمندان ادارات فارس در سال ۱۴۰۳ به مناطق جنگی
  • دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند
  • وضعیت بازار استان فارس دارای ثبات و بدون مشکل است
  • بستگان کارمندان سفارت آلمان، ایران را ترک کردند