Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:16:16 GMT

کلنگ احداث شهرک کشاورزی در نور به زمین زده شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۵۸۸۶۵

کلنگ احداث شهرک کشاورزی در نور به زمین زده شد

ایسنا/مازندران آیین کلنگ زنی احداث شهرک کشاورزی بهدشت چمستان با حضور استاندار مازندران و معاونین، نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی ، مدیران کل، امام جمعه چمستان، فرماندار شهرستان نور، روسای ادارات و سرمایه گذاران این پروژه برگزار شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران با اشاره به اینکه اولین مزرعه بزرگ سازگار کشور در چمستان راه اندازی می شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه بروکراسی زائد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بروکراسی فاسد با شدت و ضعف وجود دارد اما سعی شد که بدون بروکراسی زائد و فاسد به سمت تولید حرکت کنیم هرچند در این مسیر موانع وجود دارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: یکی از علت هایی که رهبری طی ۱۴ سال در شعار سال تولید را در اولویت قرار می دهند، نجات کشور است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه کارهای بسیار بزرگ مانند این پروژه را می توان با کمک یکدیگر انجام داد، بیان کرد: با کمک همه در استان صدور مجوز برای اسکله، آزادسازی ساحل، فعال کردن کارخانجات تعطیل، راه اندازی کارخانجات جدید و ارتباط با استان های همسایه نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه  باید استعلام در بخش کشاورزی در مازندران حذف شود، گفت: با ایجاد پایه های صادراتی برای محصولات شیلاتی در استان از این پس می توان با یک بسته بندی و برند خوب و با کیفیت به بازار منطقه برود و خود به خود مازاد تولید که باعث کاهش قیمت ها بود را کاهش دهد.

استاندار مازندران گفت: مازندران باید توسعه متوازن در بخش صنایع با اولویت صنایع تبدیلی، در بخش گردشگری، در حوزه صنعت و معدن و البته بخش کشاورزی داشته باشد که کشاورزی باید به سمت مدرن حرکت کند.

به کارگیری ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در شهرک بهدشت

محمد کاوه مدیرعامل و عضو هیات مدیره مجموعه بهدشت چمستان با اشاره به اینکه این پروژه بسیار وسیع و مهم و متعلق به فرزندان وهمسران شهدا به صورت پایلوت در سطح کشور است، اظهار کرد: حدود ۱۶۰ هکتار فقط باغات و میوه های استوایی، گلخانه های معتدد، ماکیان، آبزیان، ۷۰ هکتار زراعت چوب، ۳۰ هکتار پرورش دام سبک و سنگین، ۵۰ هکتار پرورش اسب و دام و روش های دیگر کشاورزی نیز نمونه هایی از طرح های این پروژه عظیم است.

وی با بیان اینکه حدودا ۲ هزار نیرو به صورت مستقیم و حدود ۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد، تصریح کرد: سرمایه ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در این شهرک به مرور بکارگیری خواهد شد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره مجموعه بهدشت چمستان خاطرنشان کرد: در نظر داریم از نیروهای بومی در این شهرک استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در نظر داریم حدود ۷۰ هکتار را به سبک سنتی اما بسیار شیک همراه با کلبه های چوبی برای توریست و گردشگران آماده کنیم.

همسران و فرزندان شهدا سهامدار اصلی موسسه اندوخته شاهد

مسعود اسفندیارمدیرعامل شرکت اندوخته شاهد نیز در این مراسم اظهار کرد: سهامدار اصلی موسسه اندوخته شاهد همسران و فرزندان شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه ما با خانواده کسانی روبه رو هستیم که جان خود را برای اعتلا و امنیت کشور هدیه کردند، تصریح کرد: این مجموعه با فرمان حضرت امام (ره) و هدیه ۱۰ میلیون تومان در همان اوایل، تشکیل شد و امروز فعالیت های اقتصادی را در زمینه های مختلف انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت اندوخته شاهد با اشاره به اینکه شرکت، سه هلدینگ اصلی دارد،خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال هم سال تولید و پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده این شرکت آمادگی دارد در همه زمینه ها در سطح استان فعالیت کند تا بتواند گوشه ای از اقتصاد این کشور را در شرایط تحریم بگیرد.

چمستان بهشت گمشده ای که توسط مردم کشف شد

سعید فزرانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان مازندران به صورت هدفمند در حال اجرای کار است، اظهار کرد: ایجاد شهرک های کشاورزی به دلیل سازگاری با طبیعت یکی از مزیت های استان مازندران است.

وی با بیان اینکه چمستان بهشت گمشده ای است که مردم آن را کشف کردند، تصریح کرد: مجموعه بهدشت که تلاش می کند در این ۴۰۰ هکتار از منابع طبیعی محافظت کند جای تشکر دارد.

اوج توسعه و سازندگی در شهرستان نور

علی شادمان فرماندار نورنیز اظهار کرد: در حال حاضر کوتاه کردن سیستم بروکراسی برای فرآیند صدور پروانه و سرمایه‌گذاری در حال تحقق یافتن است که قطعا با نهادینه کردن آن قدرت و سرعت سرمایه‌گذاری در استان جهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تاکید و اصرار خود استاندار و مجموعه بهدشت سبب شد تا زمین۴۰۰ هکتاری که سه دهه معطل بود، مجوزش صادر شد.

فرماندار نور با اشاره به اینکه اوج توسعه و سازندگی را در شهرستان نور شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: قطعا این سیاست می تواند تحول شگرفی در حوزه های مختلف در سطح شهرستان نور را ایجاد کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرك كشاورزي استاندار مازندران اندوخته شاهد شهرستان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهرهر، احمد محمدی زاده دوشنبه‌شب در آئین آغاز عملیات اجرایی ۳۵۰۰ واحد مسکونی در بوشهر که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد اظهار داشت: استان بوشهر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشگام است و اقدامات ارزشمندی در شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است.

وی افزود: شهر بوشهر با وجود محدودیت زمین، در سایه ظرفیت‌های جدید اضافه شده، در اجرای طرح‌های مسکن، رشد محسوسی داشته است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در بوشهر با وجود کمبود زمین، اقدامات خوبی صورت گرفت و علاوه بر منطقه نیایش، در جوار محله‌های تنگک، نسبت به توسعه شهر بوشهر اقدام شد تا پاسخگوی رشد تساعدی جمعیت شهر بوشهر باشد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت از ساخت شهرک جدید در حاشیه مرکز شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به کمبود زمین مسکونی در مرکز استان، ساخت شهرک جدید در بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

محمدی زاده تصریح کرد: امروز عملیات اجرایی احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان سازمان انرژی اتمی آغاز شد که با حمایت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، شاهد تسریع در عملیات اجرایی طرح خواهیم بود.

وی گفت: امروز با وجود همه تلاش‌های دشمنان و بویژه آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی برای ارائه جلوه ناکارآمدی از انقلاب اسلامی ایران، پیشرفت‌های روزافزون و چشمگیری در کشور در حال انجام است.

کد خبر 6085901

دیگر خبرها

  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود