Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید قاضی پور گفت: هر ساله همزمان با افزایش دمای هوا، شهروندان اقدام به برپایی و سرویس کولر‌های آبی می‌کنند که این امر شاید در وهله نخست کار ساده‌ای به نظر برسد، اما در واقع با جان اشخاص در ارتباط است.

او در تشریح نکات ایمنی هنگام راه اندازی کولر آبی گفت: به دلیل اتصال مستقیم کولر‌های آبی به برق، احتمال برق گرفتگی افراد هم بالاست که این موضوع رعایت نکات ایمنی در زمان راه اندازی این نوع کولر‌ها را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه در کولر‌های آبی، به دلیل وجود آب که رسانای خوبی برای جریان برق است، احتمال برق گرفتگی افزایش می‌یابد، افزود: با توجه به احتمال خطر برق گرفتگی هنگام سرویس و راه‌اندازی کولر آبی منازل، بهتر است برای انجام این کار ازافراد متخصص و تعمیرکاران مجازکمک گرفته و از قطع کامل برق و بی‌برق شدن کولر اطمینان حاصل کنند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع برق فارس خاطرنشان کرد: هنگام سرویس مجدد کولر‌ها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی‌تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند.

او با بیان اینکه نصب فیوز مناسب در کولر‌ها ضروری است، افزود: شهروندان توجه داشته باشند ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

این مقام مسئول، تجهیزساختمان به سیستم ارت مناسب و نصب کلید محافظ جان بعد از سیستم برق، را از دیگر موارد ایمنی در هنگام نصب کولر‌های آبی برشمرد و اظهار داشت: شهروندان باید مراقب باشند، هنگام سرویس سالانه کولر، آب روی سیستم برق موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی، برق گرفتگی و حریق کولر وجود دارد.

قاضی پور محل استقرار کولر آبی را از دیگر موارد مهم دانست و ادامه داد: کولر باید در محل بیرون از منزل مانند پشت بام و بالکن نصب گردیده و دقت شود در مکان‌های امن که خطر سقوط نداشته باشد و با فاصله از دودکش‌ها نصب شوند.

او تصریح کرد: نصب سایبان هم از اقداماتی است که مردم می‌توانند جهت خنک‌شدن کولر، تبخیرنشدن آب کولر و بهینه‌شدن مصرف برق در منازل خود انجام دهند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نکات ایمنی راه اندازی کولرهای آبی کولر های آبی برق گرفتگی راه اندازی کولر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بارش شدید باران و آب‌گرفتگی خیابان‌های دبی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • (ویدئو) ۷ استان درگیر سیل و آب‌گرفتگی شدند
  • (ویدئو) بارش شدید باران و آب‌گرفتگی خیابان‌های دبی
  • ۷ استان درگیر سیل و آب گرفتگی شدند
  • راه‌اندازی محل ملاقات خانوادگی عمومی در شهر آلمانی
  • نکات مهم درباره استقبال چشمگیر از «زندگی با آیه‌ها»
  • (ویدئو) مه‌گرفتگی غلیظ کلانشهر رشت