Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردانی: کرونای انگلیسی ۳ روزه ریه را درگیر می کند
تهران- ایرنا- عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: ویروس کرونای انگلیسی ریه فرد بیمار را سه روزه درگیر می کند اما این شامل همه بیماران نمی شود.

دکتر مسعود مردانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دوره نهفتگی کرونا بریتانیایی را سه تا ۱۴ روز اعلام کرد و گفت: در اغلب موارد با ورود ویروس به بدن، علائم بیماری ظرف سه تا پنج روز خود را نمایان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه، کرونا انگلیسی معادلات درمانی را به هم زده است، افزود: سرعت انتقال این ویروس به بدن فرد به سرعت انجام می شود و در برخی از بیماران سریع به ریه منتقل می شود.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری بیان کرد: بنده بیماری داشتم که سه روزه ریه اش درگیر ویروس شده است، لذا اگر از بین اعضای خانواده چندین نفر دچار این بیماری شده اند، باید احتمال بریتانیایی بودن این ویروس را داد.

وی ادامه داد: به همین علت اخیرا گروهی از افراد که دورهمی یا مراسمی را برگزار کرده اند، ویروس به سرعت به همه افراد منتقل شده است.

مردانی همچنین تاکید کرد: انجام تست پی سی آر برای تشخیص ویروس انگلیسی کافی نیست و مراکز مرجع که از توانایی دسته بندی ویروس برخوردارند؛ می‌توانند این ویروس را به درستی تشخیص دهند.

وی افزود: خیلی از کشورها ممکن است امکانات تشخیص کروموزومی و ژنتیکی این ویروس را نداشته باشند اما خوشبختانه در ایران توانایی شناسایی این ویروس با تست پی سی آر وجود دارد.

آیا کسانی که کرونای چینی گرفته اند انگلیسی هم می گیرند؟

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در خصوص اینکه آیا کسانی که کرونای چینی گرفته اند به کرونای انگلیسی نیز دچار می شوند یا خیر گفت: این افراد تا حدود زیادی دچار بیماری کرونا نمی شوند چراکه آنتی بادی های محافظت کننده بر علیه کرونای چینی آنها را بر علیه کرونای انگلیسی محافظت می کند.

مردانی اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات اعلام شده حداقل ۶ ماه تا یک سال ایمنی ایجاد خواهد کرد اما اینکه تا آخر عمر ایمنی ایجاد می کند کسی نمی داند و هنوز مشخص نشده است.

وی در خصوص میزان ابتلای مجدد افرادی که به کرونا مبتلا شده اند اما فاقد آنتی بادی هستند، بیان کرد: اگر آنها واقعا به کرونا مبتلا شده اند و تست پی سی آر آنها مثبت بوده، حتی اگر آنتی بادی هم نداشته باشند به نظر می رسد تا حداقل ۶ ماه یا یک سال از بیماری کرونا مصون باشند.

مردانی با بیان اینکه، سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا تحت سه سیستم فعال است، افزود: اول ایمنی پادتن که همان آنتی بادی است، دوم سیستم ایمنی سلولی است که از پادتن خیلی اهمیت آن بیشتر است و اکثر افراد به آن می رسند و دیگری نوع ژنتیک فرد است که ایمنی خاص را در فرد ایجاد می کند، حال اگر آن پادتن در فردی نباشد آن دو تای دیگر جای آن را پر می کنند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در ادامه تاکید کرد: اگر کسی نیز کرونا گرفته به طور حتم باید از ماسک استفاده کند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند و مرتب دست های خود را بشوید.

دچار شدن درصدی از بیماران کرونایی به عوارض پس از کرونا

مردانی در خصوص علت اینکه برخی بیماران کرونایی پس از گذشت دو هفته و حتی ۲۰ روز دچار خستگی و بدن درد هستند نیز گفت: این خستگی و ضعف از عوارض پساکرونا است، در حال حاضر یکسری از بیماران کرونا دچار کاهش وزن قابل توجهی شده اند، بنده مریض داشته ام که ۱۵ کیلو وزن کم کرده است و برخی دیگر که ورزشکار بوده اند و به عنوان مثال کوه نوردی می کردند، دیگر نمی توانند همچون گذشته این ورزش را انجام بدهند.

وی تصریح کرد: اخیرا طبق مطالعات انجام شده در نیویورک اعلام شد که ۳۰ درصد بیمارانی که دچار نوع شدید بیماری کرونا شده اند و مدتی در آی سی یو بستری بوده اند دیگر به شغل قبلی خود بازنگشته اند، آنها اعلام کرده اند که به دلیل تحلیل رفتن بدن توانایی انجام کار قبلی را ندارند.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری همچنین گفت: برخی ها بعد از بهبود، مشکلات خواب پیدا می کنند، برخی مشکل افسردگی، بعضی خلق و خوی شان عوض می شود، برخی بدن درد پیدا می کنند و بعضی ها اشتهایشان دچار مشکل می شود و اینها پست کووید سندروم است یعنی سندرومی که بعد از بیماری کرونا عارض می شود و این خود یک معضلی است./ ایرنا 

آیا تهوع علامت قطعی درگیری ریوی در بیماران کرونایی است؟ علائم کودک مبتلا به نوع جدید کرونا فرقی با بزرگسالان ندارد شباهت بعضی از مرگ‌های کرونایی با زجر غرق‌شدگی التهاب چشم و بیضه؛ تازه‌ترین نشانه‌های کرونا زمان طلایی برای درمان بیمار کرونایی  

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری کرونای انگلیسی بیماران کرونا بیماری کرونا آنتی بادی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد