Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدصالح جوکار در جریان بازدید از پروژه‌های مسکن مهر روستاهای شهرستان اشکذر با اشاره به این‌که دولت در موضوع مسکن باید به مردم اعتماد کند، اظهار کرد: الان ما ۱۲ میلیون نفر جوان ۲۴ تا ۲۹ ساله داریم که ازدواج نکردند.

وی اصلی‌ترین دلیلی که این جوانان برای عدم ازدواج بیان می‌کنند را نداشتن مسکن دانست و تصریح کرد: هر ساله این آمار در حال افزایش است و متاسفانه اقدام مناسبی برای آنها صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید یک بار برای همیشه تکلیف فاقدین مسکن را روشن کنیم گفت: با این شیوه ای که الان برای مسکن دار شدن جوانان حرکت می‌کنیم اگر بخواهیم مسیر را ادامه دهیم هیچ وقت اینها نمی‌توانند ازدواج کنند.

جوکار با بیان این‌که موضوع عملکرد دولت هم باید در این زمینه کاملا روشن باشد تصریح کرد: برخی بیان می‌کنند که دولت توانایی ساخت این حجم مسکن را ندارد و به همین دلیل این روند کند است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: دولت خودش نباید اقدام به ساخت مسکن و تصدی‌گری در این عرصه کند و در صورتی که بخواهد به این صورت عمل کند قطعا با همین مشکلات روبرو هستیم.

وی راهکار برون رفت از مشکل تامین مسکن برای جوانان را اعتماد دولت به مردم و ارائه تسهیلات و زمین برای ساخت‌و‌ساز به آنها دانست و گفت: در این صورت مردم به راحتی خودشان اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که دولت به مردم اعتماد کند، افراد فاقد مسکن خودشان با راه‌اندازی تعاونی‌هایی، برای خود مسکن می‌سازند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم یزد رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس محمدصالح جوکار استان یزد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن جوانان و محرومان باید تامین شود

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای مسکن مازندران، افزود: برای تامین زمین مسکن مازندران باید بیشتر همکاری و تلاش صورت گیرد.

وی تاکید کرد که شهرک مسکونی در مازندران مزیت مهمی برای خانه دار شدن جوانان در این خطه که ارزش زمین بسیار بالا و با کمبود زمین مواجه هستیم، است.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: از مجموع چهار شهرک مسکونی مازندران، ۲ شهرک مسکونی گلوگاه و کرفون بابلسر در قالب نهضت ملی مسکن استان در حال نهایی شدن است.

حسینی پور به طرح جوانی جمعیت مازندران اشاره کرد و ادامه داد: تا کنون ۳۷۷ خانوار در قالب ۴۵ هزار متر مربع زمین به آنان واگذار شد که ۵۸ خانوار دارای چهار فرزند بوده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۷۰۰ خانوار پر جمعیت مازندران برای گرفتن زمین در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند، گفت: مسکن دار شدن جوانان در مازندران نباید به آرزوی جوانان تبدیل شود.

استاندار مازندران به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: انبوه سازی مسکن در استان با همکاری بخش خصوصی به ویژه در بافت شهری باید با حمایت های دولتی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باز آفرینی شهری در مازندران روند خوبی را طی نمی کند و شهرداران استان تحرک خوبی در انبوه سازی مسکن در فرصت حمایتی دولت در باز آفرینی شهری ندارند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: امروز بخش خصوصی در ارتفاع سازی مسکن مازندران استقبال خوبی می کند.

استاندار با بیان اینکه امروز دانشجویان دانشگاه های مازندران با کمبود خوابگاه مجردی و متاهلی مواجه هستند، توضیح داد: در حالی که زمین به عنوان مهمترین مشکل در اختیار این دانشگاه وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان
  • تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی
  • ساخت ۷۰ واحد مسکونی برای جوانان روستای هندوآباد
  • لزوم معماری داده‌ای همگام با هوشمندسازی دولت
  • افقی‌سازی مسکن را به مردم بسپارید نه به انبوه‌سازها!
  • مشارکت مردم در رشد تولید مسکن چگونه است؟
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • مشارکت مردم در اقتصاد مستلزم ثبات قوانین و خروج دولت از تصدی‌گری‌ها
  • تاکنون ۳۷۷ خانوار مازندرانی صاحب زمین برای ساخت خانه شدند
  • مسکن جوانان و محرومان باید تامین شود