Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ساکنان منطقه بلوار خبرنگار ‌‌سال‌هاست از برخی مشکلات به ویژه بوی فاضلاب ‌رنج می‌برند و مسئولان تا کنون اقدامی برای رفع این مشکلات انجام نداده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، امروزه شهرهای کمتر توسعه‌یافته از مشکلات زیادی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی، سیاسی و غیره  رنج می‌برند که رفع این مشکلات شهری  نیازمند شناسایی و اولویت‌بندی آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از مشکلاتی که در  شهرهای کمتر توسعه‌یافته ساکنان آنها را با مشکل مواجه کرده است، نبود امکانات شهری مناسب می‌باشد که رفع این مشکل بر عهده ی نهادها و مسوولان حوزه شهری نهاده شده است .

شهر ایلام نیز یکی از شهرهای کمتر توسعه‌ یافته است و مردم در محله‌های مختلف همچون سایر نقاط مختلف کشور با مشکلات گوناگونی از قبیل کمبود فضای سبز، کمبود امکانات شهری و... مواجه‌ هستند.

بلوار خبرنگار یکی از اینگونه مناطقی است که ساکنین آن سالهاست از برخی مشکلات رنج می‌برند و مسئولان تا کنون اقدامی جهت رفع این مشکلات انجام نداده‌اند که این امر نارضایتی ساکنین منطقه را در پی داشته است.

پیگیری مطالبات شهری مردم از رئیس شورای شهر اردبیل/در حوزه مشکلات شهری ‌بر محور عقلانیت رفتار کردیمضرورت تقویت تعامل شورا و شهرداری رشت؛ رفع مشکلات شهری در گرو استفاده از ظرفیت‌های ملی استشهرکرد| عدم مناسب‌سازی معابر و پیاده‌روها یکی از مشکلات شهری است

عمده مشکلات منطقه

نهاوندی یکی از ساکنین بلوار خبرنگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: ساکنین این منطقه علاوه‌ بر عدم جدول‌گذاری، آسفالت و... مدت‌هاست با مشکلات دفع  فاضلاب  شهری نیز  مواجه‌اند.

 وی  در ادامه گفت: متأسفانه با وجود درخواست‌های مکرر ساکنین محل از شهرداری و همچنین اداره‌کل آب و فاضلاب استان ایلام جهت رفع مشکلات موجود و رهایی از بوی نامطلوب فاضلاب، تا کنون اقدامی برای رفع مشکل انجام نشده است.

مهدی‌پور یکی دیگر از ساکنان منطقه نیز با بیان اینکه خدمات‌دهی شهرداری ایلام در این منطقه مطلوب نیست گفت: با توجه به‌نزدیک شدن فصل گرما از مسئولان مربوط درخواست داریم هرچه زودتر برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

لزوم ساخت وساز 70 درصدی منطقه

محمد سلطانی مدیر روابط عمومی شهرداری استان ایلام در این‌ باره به خبرنگار تسنیم گفت: جهت انجام جدول‌گذاری و آسفالت منطقه مذکور باید 70 درصد از ساخت‌وسازهای املاک در این  منطقه  انجام شود در غیر صورت این خدمات فعلا در منطقه انجام نمی‌شود.

وی  در خصوص رفع مشکل فاضلاب منطقه عنوان کرد: رفع مشکل فاضلاب منطقه به‌عهده اداره‌کل آب و فاضلاب استان ایلام است.

 رفع مشکل فاضلاب در انتظار صدور مجوز شهرداری

محمد محمدی معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: طی اقداماتی که با همکاری دادستان محترم  استان ایلام انجام‌ شده است، شبکه فاضلاب این منطقه انجام شده است.

وی در پایان گفت: در صورت صدور مجوز از طرف شهرداری، شرکت آب و فاضلاب استان  ایلام در اسرع وقت به رفع این مشکل اقدام می‌کند.

فصل گرما  و بروز بیماری‌های عفونی

به گزارش تسنیم؛ ازآنجاکه فاضلاب‌های شهری در جهت دفع به‌موقع بازمانده‌ها و دورریزهای مایع محلی یا شهری تعبیه‌شده است، بی‌شک عدم دفعه به‌موقع آن‌ها می‌تواند مشکلات بهداشتی زیادی را به‌دنبال داشته باشد که این امر باعث گسترش بیماری‌های عفونی می‌شود.

از سوی دیگر با توجه به این‌که فاضلاب‌ها به هوای گرم محیط واکنشی نامطبوع دارند از مسئولان انتظار می‌رود با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، جهت رفع این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/180/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و فاضلاب استان بلوار خبرنگار رفع این مشکل استان ایلام مشکلات شهری رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  عزیز برگ نی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع ، با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. 

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کردو افزود: عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است. 

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کرات به مرکز استان سفر کند. 

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود. 

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • پیگیری مشکلات فاضلاب منطقه ۲۲ تهران
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز