Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ علی فکری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان مبنی بر مطالبه متقاضیان گواهینامه برای فراهم کردن زمینه برگزاری کلاس‌های برخط (آنلاین) همانند دانشگاه‌ها، مراکز علمی، مدارس و آموزشگاه‌های مختلف گفت: این موضوع یک مساله کشوری است و باید تدابیر لازم در سطح ناجا برای آن صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نیروی انتظامی نیز درصدد ایجاد زمینه‌های لازم برای برگزاری برخط (آنلاین) کلاس‌ها است و به زودی و در ماه‌های پیش رو این طرح به نتیجه می‌رسد تا با عملی شدن این طرح شاهد معطلی تعداد زیادی از شهروندان متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی نباشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا، مرکز تعویض پلاک استان همدان به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس از پنجشنبه هفته گذشته تعطیل شده است.

سرهنگ فکری اضافه کرد: علاوه بر تعطیلی مرکز تعویض پلاک، آزمون کتبی و عملی آیین نامه راهنمایی و رانندگی برای دریافت گواهینامه نیز تا اطلاع بعدی و بازگشت به شرایط عادی برگزار نمی‌شود.

به گفته استاندار همدان ۹ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و شهرستان اسدآباد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت که با توجه به روند افزایش شمار بیماران در روز‌های آتی وضعیت اسدآباد نیز قرمز می‌شود.

با توجه به قرار گرفتن استان همدان در شرایط قرمز کرونایی محدودیت‌های پیش بینی شده در طرح جامع هوشمند برای رنگ بندی قرمز در این استان اعمال می‌شود.

مجموع متوفیان قطعی ابتلا به کرونا در این استان از آغاز  همه گیری این ویروس تاکنون به یک هزار و ۶۱۹ نفر و مجموع موارد مثبت سرپایی و بستری به ۳۹ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم

بهادری جهرمی با اشاره به واردات خودرو گفت: حدود ۶ سال واردات خودرو به همه روش‌ها و به همه مناطق حتی مناطق آزاد کشور تا پیش از فعالیت این دولت ممنوع بود این دولت به منظور اصلاح و ساماندهی بازار خودرو سلسله اقدامات اصلاحی را در دستور کار قرار داد اولویت اول اصلاح نظام تولید و توزیع خودرو در داخل بود که هدف گذاری‌هایی صورت گرفت و ابلاغیه ۸ بندی که رئیس‌جمهور در انتهای سال ۱۴۰۰ ابلاغ کردند، مورد پیگیری قرار گرفت و به صورت مستمر هم مورد رصد قرار می‌گیرد به منظور افزایش تولید و اصلاح نظام‌های توزیع و فروش محصولات داخلی بود.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: به موازت این کار این دولت بعد از ۶ سال ممنوعیت واردات خودرو آزادسازی واردات را به صورت برنامه ریزی شده و زمان بندی شده در دستور کار قرار داد و همه واقف هستید سیاست‌های اصلاحی باید به صورت تدریجی طراحی و اجرا شود. در ابتدا دولت واردات خودروی نو را در دستور کار قرار داد آیین نامه آن را تصویب کرد فرآیند‌های اجرایی آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تصویب شد و مطابق گزارش همکارانم در گمرک ایران بیش از ۱۱ هزار خودروی سواری به ارزش ۲۲۴ میلیون دلار فقط ترخیص شده است. علاوه بر خودرو‌هایی که هنوز موفق به ترخیص نشدند و در بنادر یا گمرک ایران هستند این میزان رشد بیش از ۲۰ برابری نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت و نشان می‌دهد با سرعت نسبتا قابل قبولی در حال انجام است. هر میزانی از واردات خودرو که نیاز باشد با درنظر گرفتن همه ملاحظات در دستور کار است.

سخنگوی دولت یادآور شد: در مرحله دوم واردات خودرو‌های حمل و نقل عمومی اتوبوس و مینی بوس در اولویت قرار گرفت حجم گسترده‌ای هم منابع ارزی از جمله ۱۵۰ میلیون دلار مطابق گزارش بانک مرکزی برای واردات اتوبوس و مینی بوس و آمبولانس در ۱۴۰۲ تخصیص داده شده است. در مرحله بعد برای کامیون و کشنده منابعی برای واردات خودرو‌های دست دوم در اولویت قرار گرفت برای اینکه بتوانیم حوزه‌های حمل و نقل راهداری و جاد‌های را مورد بهره برداری قرار دهیمو سال قبل ۸۰۰ میلیون دلار برای کشنده‌ها و کامیون‌ها تخصیص ارز صورت گرفته و واردات کشنده و کامیون را به داخل کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه همه مراحل برنامه ریزی شده پیش رفته است، گفت: در مرحله آخر خودرو‌های سواری کارکرده را برای واردات داشتیم در حوزه خودرو‌های سواری کارکرده دولت کارگروهی را برای بررسی ابعاد و زوایای ارزی و فنی و استاندارد و جنبه‌های مختلف تشکیل داد و نظر آن در دولت هم مورد توجه قرار گرفت و آن این بود که در مرحله اول واردات خودرو‌های کارکرده را از مناطق آزاد داشته باشیم البته این مسیر در این مدت رفت و برگشت‌هایی داشت گاهی آیین نامه‌ها مثل همین واردات خودروی کارکرده از مناطق آزاد تصویب می‌شد، اما هیات تطبیق مجلس آن را مغایر قانون تشخیص داد و برگشت و دولت لایحه واردات خودروی کارکرده را تقدیم مجلس کرد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: تا این فرآیند‌های اصلاح قانون و رفت و برگشت‌ها طی شود برخی اوقات زمان بندی‌ها با تاخیر مواجه شد با این سیر واردات خودروی کارکرده الان از مناطق آزاد و تجاری سال گذشته مجوزش صادر شده است و باید فرآیند‌های اجرایی آن طی شود هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروی کارکرده و نو نیاز باشد از هر نوع خودرویی با نگاه به همه جوانب موضوع در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت. اخیرا دیدم خبر‌هایی منتشر شد لازم است باز هم تاکید کنم که واردات خودروی کارکرده در این مقطعی که هستیم صرفا از مناطق آزاد هست و آیین نامه آن تصویب شده که آن هم ابلاغ شده است در حال حاضر آیین‌نامه‌ای که برای واردات خودرو در دولت تصویب شده باشد، ولی ابلاغ نشده باشد، نداریم. این سیر منطقی ممکن است در مراحل آتی با تصمیم گیری‌های دیگری مواجه شود.

دیگر خبرها

  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • مشارکت مردم ایران برای نجات زمین