Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، کاهش قیمت سکه در بازار تهران، وزیر اقتصاد به کمیسیون اصل نود فراخوانده شد، قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین رقم در ۷ سال گذشته رسید، توصیه صندوق بین المللی پول برای حل چالش تورم در ایران، اروپا توقف دوجانبه تعرفه‌ها را به آمریکا پیشنهاد داد و گندمکاران چشم انتظار جلسه امروز را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یازدهمین ریزش متوالی شاخص بورس کلید خورد

دیروز برای دهمین بار متوالی شاهد افت نماگرهای بازار سهام بودیم. در این بین به‌رغم ارزندگی بسیاری از نمادها بر اساس فاکتورهای بنیادی، شاهد عرضه‌ها و تشکیل صف فروش برای بسیاری از نمادها به ویژه بزرگان هستیم. به بیان دیگر بورس دچار بی‌واکنشی به بسیاری از محرک‌های رشد شده است. حال در بازار امروز برای یازدهمین روز، شاهد قرمز شدن شاخص کل هستیم. به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش، نماگر کل بازار با افت بیش از 3400 واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۸۸ تومان رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی گذشته ۱.۱ درصد معادل ۹۸ هزار و ۷۱۰ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۲ تومان رسیده است.

تحلیلگران فنی: خرید دلار توصیه نمی‌شود

«خرید دلار توصیه نمی‌شود.» این جمله‌ای است که در روزهای اخیر از سوی برخی از تحلیلگران فنی بازار ارز شنیده می‌شود. تحلیلگران فنی انتظار دارند،‌ قیمت دلار طی روزهای آتی افت بیشتری را تجربه کند و به همین دلیل، متقاضیان را به احتیاط و صبر دعوت می‌کنند. در شرایطی که این دسته از تحلیلگران توصیه به عدم خرید دلار دارند، دیروز اسکناس آمریکایی نیز توان زیادی برای رشد قیمت نداشت و به افزایش جزئی ۱۰ تومانی اکتفا کرد. ساعت ۳ بعدازظهر دیروز، اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۴ هزار و ۸۱۰ تومان معامله می‌شد. /دنیای اقتصاد

کاهش قیمت سکه در بازار تهران

دیروز (یکشنبه، ۲۲ فروردین‌ماه) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با کاهش ۲۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته (شنبه) به رقم ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۷ هزار تومان رسید.

صدای وزیر اقتصاد درآمد؛ بانک‌ها نرخ سود مصوب را رعایت کنند

وزیر اقتصاد با ارسال نامه‌ای به بانک‌های دولتی، بار دیگر بر ضرورت رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار بر سپرده‌های بانکی تاکید و پرداخت هرگونه سود نامتعارف را مشمول مالیات اعلام کرد. فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی بار دیگر تاکید کرد که همه بانک‌ها باید به منظور پشتیبانی از تولید، نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار (۱۶ درصد) را رعایت کنند. وی در این نامه که به مدیران عامل بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، ملت، تجارت، صادرات، رفاه، توسعه تعاون، پست بانک، صنعت و معدن و بانک توسعه صادرات ایران ابلاغ شده تاکید کرده که پرداخت نرخ‌های بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار جزو هزینه‌های مالیاتی قابل قبول نبوده و سازمان امور مالیاتی کشور موظف است مطابق گزارش سازمان حسابرسی در خصوص رعایت این موضوع اقدام به عمل آورد. دژپسند در این نامه تاکید کرده است: با توجه به لزوم حمایت از تولید در راستای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و پیرو تأکیدات قبلی، تمامی بانک‌ها موظف به رعایت دقیق نرخ‌های سود سپرده و تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار هستند.

وزیر اقتصاد به کمیسیون اصل نود فراخوانده شد

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس، وزیر اقتصاد و رییس گمرک را به این کمیسیون احضار کرد. به گزارش ایسنا، سیدمصطفی میرسلیم، عضو کمیسیون اصل نود مجلس، وزیر امور اقتصاد و دارایی(دژپسند) و رییس‌کل گمرک را برای بررسی عملکرد گمرک به این کمیسیون دعوت کرد. این جلسه با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور برگزار خواهد شد.

قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین رقم در ۷ سال گذشته رسید

راشاتودی: گزارش جدید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می‌دهد که قیمت کالاها در بازار جهانی مواد غذایی در ماه مارس برای دهمین ماه متوالی افزایش یافته است. شاخص قیمت مواد غذایی فائو که تغییرات ماهانه در قیمت‌های بین‌المللی کالاهای غذایی را ردیابی می‌کند، در مارس به طور متوسط ۱۱۸.۵ واحد را نشان داد که ۲.۱ درصد بیشتر از ماه فوریه بود و به بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۱۴ رسیده است. طبق اعلام فائو، بیشترین افزایش قیمت مواد غذایی در ماه مارس مربوط به شاخص قیمت روغن نباتی بود که ۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به بالاترین سطح خود طی ۱۰ سال اخیر رسید.

گندمکاران چشم انتظار جلسه امروز

مشاور نظام صنفی کشاورزی از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در جلسه امروز شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی خبر داد. محمد بازرگان با بیان اینکه پنجمین جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی امروز دوشنبه ۲۳ فروردین با دعوت وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورای قیمت گذاری تشکیل می‌شود گفت: امیدواریم در این جلسه نتایج مناسبی در خصوص اصلاح قیمت و رسیدن به قیمت مناسب برای خرید تضمینی گندم حاصل شود. وی افزود: چند روز گذشته شاهد آن بودیم که کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و در راس آن رئیس کمیسیون و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی آقای قالیباف و نمایندگان مردم چندین بار به دولت و به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادند که زیر بار فشار دولت و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر طرح موضوع و تصمیم با شورای اقتصاد نرود، زیرا شورای قیمت گذاری، تصمیم گیرنده نهایی قیمت خرید تضمینی گندم است. بازرگان گفت: قیمت فعلی گندم انگیزه تولید این محصول را از بین می‌برد و به تولید آن ضربه میزند، زیرا در حال حاضر قیمت گندم از جو و ذرت پایین‌تر بوده و تولید این محصول صرفه اقتصادی خود را برای کشاورزان از دست داده است.

توصیه صندوق بین المللی پول برای حل چالش تورم در ایران

مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: برای پرداختن به مساله تورم، مهم است موضوع رژیم چند ارزی موجود در ایران حل شود و این امر نه تنها به رفع تورم کمک خواهد کرد بلکه به طورکلی ثبات اقتصاد کلان را بهبود خواهد داد. /فارس

اروپا توقف دوجانبه تعرفه‌ها را به آمریکا پیشنهاد داد

راشاتودی: رئیس تجارت اروپا، والدیس دومبرووسکیس، پیشنهاد داد آمریکا و اروپا به صورت دوجانبه تعرفه‌های وضع شده بر میلیاردها دلار از واردات یکدیگر را به مدت ۶ ماه لغو کنند. این در حالی است که دو طرف در ماه مارس بر سر لغو ۴ ماهه تعرفه‌ها توافق کرده بودند. دومبرووسکیس در مصاحبه با اشپیگل آلمان گفت: ما این پیشنهاد را مطرح کرده‌ایم تا فرصت کافی برای مذاکره دست یافتن به یک راه حل به وجود بیاید. او گفت: این طرح فرست تنفسی ضروری برای کارخانجات و صنایع دو طرف اقیانوس اطلس ایجاد می‌کند. اتحادیه اروپا و آمریکا بر سر سوبسیدهای داده شده طرفین به بوئینگ و ایرباس از سال ۲۰۰۴ دچار اختلاف تجاری شده و به واردات یکدیگر تعرفه وضع کرده‌اند.

آماده‌باش خودروساز فرانسوی برای بازگشت به ایران

این روزها که احتمال احیای توافق هسته‌ای، برجام و لغو تحریم‌ها علیه کشور قوت گرفته، رنو خودروساز فرانسوی نیز خود را آماده بازگشت به ایران کرده است. بنابر اطلاعاتی که منابع آگاه در اختیار «دنیای‌اقتصاد» گذاشته‌اند، رنو قصد دارد بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها و با استفاده از خلأ حضور هموطن‌اش پژو، به ایران برگردد و فعالیتی جدید و البته متفاوت از گذشته را در خودروسازی کشور آغاز کند. بر این اساس با توجه به ادغام سال گذشته پژو- سیتروئن با فیات-کرایسلر و تولد برند استلانتیس، پژو فعلا امکان حضور در ایران را ندارد. از همین‌رو رنویی‌ها با قوت‌گرفتن حذف پژو (حتی اگر موقتی باشد) فرصتی طلایی برای پیشبرد اهداف خود در ایران پیش‌رو دارند و به همین دلیل نمی‌خواهند زمان را از دست بدهند و از همین حالا بابت بازگشت‌‌شان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

بازگشت رنو را برخی فعالان صنعت خودرو از جمله قطعه‌سازان نیز تایید کرده و می‌گویند خودروساز فرانسوی طی حدودا سه سال گذشته همواره در انتظار لغو تحریم‌ها بوده تا به ایران بازگردد. البته گویا رنویی‌ها خود عنوان «بازگشت» را چندان قبول ندارند، زیرا معتقدند به‌طور کامل از ایران نرفته و تنها فعالیت‌های‌‌شان را تعلیق کرده‌‌اند و حالا نیز به‌دنبال احیای خود در این بازار هستند. حتی گفته می‌شود شرکت مشترک ایرانی‌ها و رنو (رنوپارس) نیز در دوران تحریم پابرجا بوده و منحل نشده است. هرچه هست اما رنو برای حضور دوباره در ایران پس از لغو تحریم، برنامه‌های جدیدی دارد که به گفته منابع آگاه، محور آن، فعالیت مستقل است. رنو این‌بار نمی‌خواهد خود را محدود به مشارکت با ایران‌خودرو و سایپا کند، بلکه قصد دارد با تاسیس یا خرید یک کارخانه در ایران، فعالیت مستقل خود را نیز ادامه دهد. آنها در قرارداد قبلی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که ناکام ماند، قصد داشتند سایت بن‌رو (متعلق به سایپا) را خریداری و برای تولید محصولات‌شان تجهیز کنند، اما در نهایت موفق به این کار نشدند. آنها البته مشکلی بابت ساخت کارخانه در ایران نمی‌بینند، به نحوی‌که اگر مجوزهای لازم صادر شود، رنو اتفاقا تمایل به احداث کارخانه مستقل خود در کشور را دارد‌. رنویی‌ها اما در کنار فعالیت مستقل، مشکلی نیز بابت همکاری مشترک با خودروسازان ایرانی ندارند، منتها این مشارکت در حد مونتاژکاری خواهد بود و خودروساز فرانسوی در کنار آن، کارخانه مخصوص خود را هم خواهد داشت. نکته دیگر در مورد بازگشت رنو به ایران این است که این شرکت نمی‌خواهد مانند گذشته تقریبا تمام تمرکز خود را روی محصولات سواری بگذارد، بلکه به دنبال تولید و مونتاژ مجموعه‌ای از انواع خودرو است. طبق اطلاعات دیگری که به‌‌دست «دنیای‌اقتصاد» رسیده، صادرات یکی از محورهای اصلی فعالیت جدید رنو در ایران است، به‌نحوی که این شرکت قصد دارد بخشی از خودروهای تولیدی در کشور را روانه بازارهای خارجی کند.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی سایت غنی سازی نطنز نرخ سود بانکی بورس اعمال ماه شعبان گروه های شغلی شاهزاده فیلیپ علی صیاد شیرازی سایت غنی سازی نطنز مصوب شورای پول و اعتبار خودروساز فرانسوی شورای قیمت گذاری کمیسیون اصل نود وزیر اقتصاد سهام عدالت مواد غذایی هزار تومان تومان رسید بین المللی خرید دلار سال گذشته لغو تحریم تعرفه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بازار بورس پس از نوسانات هیجانی روزهای اخیر، دیروز یکپارچه سبزپوش شد و اغلب نمادها با صف خرید مواجه شدند. امروز اما این بازار با کاهش مواجه شد و شاخص کل با افت ۴۹۹۹ واحد در عدد دو میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۰۸ واحد ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز ۲۸۳۳ واحد کاهش پیدا کرد و به ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز بورس بیش از ۲۱۶ هزار فقره بود که ارزش آن بالغ بر ۴۷۲۴ میلیارد تومان شد.

همانند روزهای گذشته فملی و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند اما شصتا تاثیر منفی ایجاد کرد. از نمادهای پرتراکنش نیز ذوب، وبملت و فملی بودند.

تغییر محدوده نوسان قیمت صندوق های طلا در روز جاری

روز سه‌شنبه بازار فرابورس هم همچون بورس افت کرد و شاخص آن با ۱۰۵ واحد کاهش به رقم ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحد رسید.

امروز در فرابورس حدود ۹۰ هزار معامله به ارزش ۴۸۳۳ میلیارد تومان انجام شد.

آریا، مارون و شگویا از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند که هر سه قرمز شدند. همچنین کرمان، خاور و کرومیت از نمادهای پرتراکنش فرابورس بودند.

در شرایطی که طبق اعلام سازمان بورس قرار بود امروز آخرین روز محدودیت دامنه نوسان در حد مثبت و منفی یک درصد باشد، هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و پیگیری ها حاکی از این است که سازمان بورس امروز در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 844934 برچسب‌ها دامنه نوسان بورس بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • سقوط شاخص بورس برخی کشورها پس از حمله ایران به اسرائیل
  • خبرگزاری دولت: آغاز ریزش نرخ دلار در بازار آزاد/ ماجرای شایعه وصول مالیات از مهریه/ قیمت شمش طلای حراجی چند میلیارد تومان شد؟
  • ریزش ادامه‌دار قیمت‌های کاذب ارز و طلا و بازگشت آرامش به بازار
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند
  • اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
  • تلاطم بورس با ریسک سیاسی