Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون سه هزارو ۸۶۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان‌وبلوچستان مراجعه کردند که سه هزارو ۷۶ نفر آنان موفق به اهدای خون شدند.

او گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان ۲۱۹ نفر زن و ۲ هزارو ۸۵۷ نفر مرد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه اهدای خون بانوان بسیار پایین و در حد هفت درصد بوده و این درحالیست که در کشور‌های توسعه یافته اهدای خون از سوی بانوان بیش‌از ۶۰ درصد است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و از خون سالم‌تری نسبت به آقایان برخوردار هستند و بیشتر خون‌های اهدایی را این عزیزان مصرف می‌کنند اگر مشارکتشان به ۳۰ درصد برسد قطعا بسیاری از مشکلات خونی سیستان و بلوچستان مرتفع خواهد شد.

خسروی ادامه داد: در سال گذشته ۷۴ هزارو ۹۳۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان‌وبلوچستان مراجعه کردند که ۵۹ هزارو ۵۷ نفر آنان موفق به اهدای خون شدند.

او گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون ۵۴ هزارو ۵۴۰ نفر مرد و چهار هزارو ۵۱۷ نفر زن بودند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این میزان اهدای خون حدود ۶۰ درصد نیاز استان را تامین می‌کند، افزود: متوسط میانگین درخواست ماهانه خون و فرآورده‌های خونی استان ۱۱ هزارو ۸۳۴ واحد خون و فرآورده خونی است.

وی با اشاره به اینکه کمبود‌ها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت شده، گفت: ۴۵ هزارو ۲۹۸ واحد خون از سایر استان‌ها بویژه شهر‌های تهران، بیرجند و سمنان دریافت شده است.

خسروی اظهارداشت: سه هزار و ۲۰۰ نفر بیمار تالاسمی موجود در سیستان و بلوچستان ۶۸ درصد خون‌های اهدایی را مصرف می‌کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش ویروس کرونا اهدای خون از سوی شهروندان بصورت قابل توجهی کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: پایگاه‌های انتقال خون در استان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

وی به اهدای پلاسما نیز اشاره کرد و اظهارداشت: هم‌اینک با آمدن دارو و واکسن کرونا اهدای پلاسمای کرونا نیز متوقف شده است.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود خون انتقال خون مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان پایگاه ها اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۵۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد



 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی انتقال خون یزد: در این بازدید پزشک مسئول جذب و نگهداری اهداکنندگان پیرامون نیاز به خون با اهداف ایجاد انگیزه در اهداکننده، اهمیت اهدای خون مستمر، بیماری‌های قابل انتقال از راه خون، پرهیز از رفتار‌های پرخطر و توصیه‌های پس از اهدای خون مطالب مهمی برای دانش آموزان ارائه داد.


رویین تن، مسئول آموزش، جذب و نگهداری اهداکنندگان این اداره کل ضمن تشریح محصولات جدید انتقال خون گفت: با راه اندازی دستگاه‌های خاص و پیشرفته امکان اهدای پلاکت به روش آفرزیس فراهم گردیده است.


بازدید دانش آموزان از بخش‌های مختلف این اداره کل و پاسخ به سوالات در خصوص اهمیت خون و گروه‌های خونی از جمله برنامه‌های آموزشی دیگر بازدید بود.

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • جزئیات سیل در ۲۵ شهرستان کشور / وضعیت در سیستان و بلوچستان اضطراری است
  • قدردانی استاندار سیستان و بلوچستان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای ساخت شبکه بزرگراهی