Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@10:30:38 GMT

تاکید یونهاپ بر حمایت کره از ایران در مذاکرات هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۰۰۴۸

تاکید یونهاپ بر حمایت کره از ایران در مذاکرات هسته‌ای

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اکنون به مشکل و چالشی اصلی در میان ایران و کره جنوبی تبدیل شده است. حتی همین امر به توقیف نفتکش کره جنوبی و خدمه آن منجر شده است.

در دیدار میان نخست‌وزیر کره جنوبی و معاون رئیس‌جمهور ایران، این مقام کره‌ای گفت: سئول برای حل این مساله باید همکاری با کشورهای مرتبط از جمله ایران را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد  کره جنوبی برای آزادی  دارایی های ایران، به دنبال حمایت از تهران برای احیای توافق هسته‌ای در گفت‌وگو با ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و آلمان است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران یونهاپ کره جنوبی و ایران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در سفر به پاکستان مسائل مختلفی از جمله انرژی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، گفت: توسعه روابط ایران و پاکستان مورد تاکید مقام‌های عالی دو کشور است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) پیش از عزیمت به پاکستان و سریلانکا، با بیان اینکه این سفر به دعوت روسای جمهوری دو کشور دوست انجام می‌شود، اظهار کرد: پاکستان از جمله کشورهای مهم جنوب آسیا و دارای روابط دیرینه‌ تاریخی و تمدنی با ایران است که همواره روابط سیاسی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه دو کشور بوده است.

وی با اشاره به نگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه حقوق بشر، دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تروریسم افزود: جمهوری اسلامی ایران همسو با سیاست همسایگی و توسعه روابط با کشورهای اسلامی، علاقه‌مند به ارتقای روابط با کشور پاکستان است و در این سفر درباره مسائل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی و تجاری، انرژی و مسائل مرزی با دولت پاکستان گفت‌وگو می‌شود.

رئیس‌جمهوری توسعه روابط اقتصادی و تجاری با سریلانکا را نیز از جمله اهداف سفر خود به این کشور دانست و با اشاره به رشد قابل‌توجه همکاری‌های دو کشور در حوزه فنی و مهندسی ابراز امیدواری کرد این سفر نقطه عطفی در ارتقای سطح روابط بین ایران و سریلانکا باشد.

شایان یادآوری است که رئیسی در سفر به پاکستان پس از استقبال رسمی از سوی شهباز شریف، نخست وزیر این کشور، با وی دیدار و گفت‌وگوی خصوصی خواهد داشت.

روسای دو دولت پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای اسناد همکاری بین مقام‌های دو کشور، در نشستی مطبوعاتی نتایج دیدارها و رایزنی‌های خود را تشریح می‌کنند.

رئیس‌جمهوری در این سفر همچنین با آصف‌علی زرداری، همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و در روز دوم سفر، با حضور در بعضی از شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی پاکستانی نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دیگر خبرها

  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • گروسی: ایران با داشتن اورانیوم غنی‌شده چند هفته با ساخت بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه