Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در باشگاه خبرنگاران جوان در خدمت مردی هستیم که به اظهارنظر‌های صریح و موضع‌گیری‌های بعضا متفاوت و جنجالی با دیگر سیاسیون کشور شناخته می‌شود؛ برخی او را از چپ‌ترین اصلاح‌طلبان و گا‌ها از راست‌ترین اصولگرایان تندتر می‌دانند؛ عده‌ای هم او را به عنوان صدای مردم می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی‌ها هم علی مطهری را پسر نوح می‌دانند و معتقدند که نتوانسته راه درست پدر را ادامه بدهد. شواهد تاریخی نشان می‌دهد که علی مطهری در گذشته‌های نه چندان دور یک اصولگرای تمام عیار بود؛ تا جایی که در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد پایان دولت اصلاحات را پایان یک دوره انحرافی دانست.

امروز، اما علی مطهری در جرگه اصلاح‌طلبان دسته بندی می‌شود؛ زیرا مواضعش بسیار نزدیک‌تر به اصلاحات است تا اصولگرایان.

اما اگر از داستان پر حاشیه این روز‌های کلاب هاوس و اظهار علی مطهری در آن بگذریم، یکی از جنجالی‌ترین اظهارات وی این جمله معروف بود که اصل وجود شورای نگهبان لازم است، اما نظارت استصوابی را قبول ندارم؛ جمله‌ای که هنوز هم نمی‌توان متوجه شد که برداشت مطهری از آن چیست.

اما در بُعد فرهنگی نگاه علی مطهری بیشتر مطابق با نگاه اصولگرایان است؛ مثلا مطهری در راستای تِزهای فرهنگی‌اش از بخشنامه جنجالی محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران مبنی بر تفکیک جنسیتی و جلوگیری از اختلاط کارمندان مرد و زن قویاً حمایت کرد؛ در عین حال که نگاه اقتصادی و سیاسی او بیشتر شبیه اصلاح طلبان است و به آزادی در این زمینه‌ها اعتقاد دارد.

علی مطهری این روز‌ها خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم آماده می‌کند، انتخاباتی که شورای نگهبان ناظر بر آن است و باید منتظر بماند تا ببیند که آیا مثل انتخابات سال ۹۸ رد صلاحیت می‌شود و یا اتفاق دیگری می‌افتد.

این نشست خبری انتخاباتی تا دقایقی دیگر بصورت زنده و مستقیم در همین صفحه پخش خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی مطهری انتخابات 1400 علی مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصولگرایان مجلس دوازدهم به وحدت می‌رسند

«محسن زنگنه» نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، پیرامون آرایش سیاسی مجلس دوازدهم گفت: طبیعتاً فراکسیون اصولگرایان، فراکسیون اکثریت مجلس دوازدهم خواهد بود.

وی افزود: فکر می‌کنم لیست‌های مختلف انتخاباتی اصولگرایان بعد از ورود به مجلس با هم متحد می‌شوند و یک فراکسیون سیاسی تشکیل خواهند داد. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان هم در مجلس بعدی یک فراکسیون تشکیل خواهند داد، اما اینکه مستقلین مجلس دوازدهم با اصلاح‌طلبان یک فراکسیون واحد تشکیل دهند یا آنکه فراکسیون مجزایی داشته باشند، محل سوال است.

منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس دوازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجلس دوازدهم یک مجلس پرچالش خواهد بود، گفت: از آنجایی که وزن‌های مختلفی وارد مجلس بعدی می‌شوند، فکر می‌کنم در مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم شاهد تضارب آرای بیشتری باشیم، اما بعد از مدتی قطعاً مجلس دوازدهم روال منطقی را پیش خواهد گرفت.

زنگنه درباره گزینه احتمالی ریاست مجلس دوازدهم، گفت: هنوز پیش بینی در این زمینه زود است اما رأی آوری محمدباقر قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم تا حدودی نسبت به مجلس فعلی سخت‌تر است.

وی تاکید کرد: تصورم این است که در نهایت اصولگرایان مجلس دوازدهم به جمع بندی و وحدت درباره انتخابات هیأت رئیسه مجلس خواهند رسید. البته با توجه به اینکه هنوز ۴۵ نفر از نمایندگان مجلس دوازدهم مشخص نشده است و قطعاً این افراد می‌توانند روی تصمیمات مجلس تأثیرگذار باشند، نمی‌توان بسیاری از مسائل داخلی مجلس بعدی را از الان پیش بینی کرد.

کد خبر 6056606 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • اصولگرایان مجلس دوازدهم به وحدت می‌رسند
  • تماس عجیب با پلیس: بیایید این گرگ را بکشید | جزئیات هیجان انگیز زنده‌گیری یک قلاده گرگ هار در مشهد | تصاویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • سرمربی تیم نکونام مثل ژاوی خداحافظی کرد!‏
  • نشست خبری وزیر امور خارجه و اسماییل هنیه برگزار شد
  • آغاز نشست خبری امیرعبداللهیان و هنیه
  • بازیکن ایرانی در ترکیب تیم ملی سوریه! / ایراندوست همراه هکتور کوپر به نشست خبری هم رفت
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند