Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: از امروز داروی "فاوی پیراویر" در داروخانه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

جمالیان افزود: مردم می‌توانند در صورت داشتن علائم مراحل درمان در منزل خود را البته زیر نظر پزشک معالج آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: با گروه‌های متنوعی از دارو‌ها روبرو هستیم که هر کدام پروتکل خاص خود را دارند و اعضای هیأت علمی و متخصصان تنها و تنها بر اساس پروتکل و گایدلاین و علائم بیماران، دارو‌ها را تجویز می‌نمایند تا بیماران مطلوب‌ترین نتیجه را کسب نمایند.

بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و این استان با سایر رنگ‌ها هم خدا حافظی کرد.


طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی تعداد ابتلا و فوتی‌های کرونایی این استان نسب به هفته گذشته حدود دو و نیم برابر شده و استان مرکزی جزو استان‌های بحرانی با شیب تند کرونا اعلام شده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا هم استان مرکزی را در لیست ۱۲ استان با شیب بسیار تند کرونایی اعلام کرد که باید به شدت مراقبت کرد تا از میزان خسارت در این استا کم شود.

بیمارستان امیرکبیر اراک هم که به عنوان مرکز دوم کرونا مشخص شده بود پر شده که این سرعت نشان از سرعت انتقال و چرخش ویروس و میزان بالای آلودگی در استان مرکزی است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس داروی کرونا کرونا در ایران کرونای انگلیسی کرونای استان مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۶۰بسته معیشتی بین نیازمندان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مرکزی از توزیع ۶۶۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و بهره مندی ۱۹۰۰ نفر از بسته های فرهنگی و سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا شهرجردی امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین _در حاشیه اجرای طرح هلال رحمت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن بهار طبیعت و تقارن با بهار معنویت با هدف اطلاع رسانی در خصوص سلامت آحاد جامعه و نیز حمایت از اقشار کم برخوردار، اعضا و داوطلبان فعال، خیرین و حامیان شعب هلال احمر و خانه‌های هلال استان مرکزی برنامه‌های مختلفی را اجرا کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات نوروزی در طرح مروجین سلامت افزود: با مشارکت داوطلبان فعال بیش از ۵۰۰ بسته فرهنگی و اطلاع رسانی سلامتی در بین مردم و مسافران نوروزی توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مرکزی با اشاره به اجرای پرشور طرح هلال رحمت در ماه مبارک رمضان گفت: به همت خیرین، حامیان و داوطلبان هلال احمر بیش از ۴۵۰۰ نفر از خدمات سبدهای معیشتی و ۲۵۰۰ نفر از سفره‌های افطاری بهره‌مند شده‌اند که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.

شهرجردی در رابطه با دیگر اقدامات ارزشمند حوزه داوطلبان افزود: اجرای طرح نیابت با هدف بازدید از سراها و خانه‌های سالمندان، و حضور در منازل بیماران، مددجویان، خانواده‌های شهدا و جانبازان و برپایی ایستگاه‌های سلامت سنجش فشار خون و قند خون، اقدامات بشر دوستی در راستای کمک به مردم مظلوم غزه و سیل زدگان سیستان و بلوچستان با استقرار صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای و همکاری پزشکان داوطلب از دیگر برنامه‌ها و اقدامات شاخص در ایام نوروز بوده است.

وی در ادامه از اجرای طرح مرهم زائر با همکاری بیش از ۱۶۰ نفر از داوطلبان خبر داد و گفت: در این طرح بالغ به ۱۰۰ میلیون ریال دارو اهدایی توسط مردم جمع‌آوری شده و پس از تفکیک و بسته بندی با نظر پزشکان داوطلب همکار هلال احمر در اختیار اقشار کم برخوردار قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای طرح تا کنون بیش از ۱۱۰۰ داوطلب و خیر با مجموعه هلال احمر در ایام نوروز ۱۴۰۳ و اجرای برنامه‌های متنوع همکاری داشتند و این برنامه‌ها تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد.

شهرجردی از توزیع ۶۶۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و بهره‌مندی ۱۹۰۰ نفر از بسته‌های فرهنگی و سلامت خبر داد.

کد خبر 739448

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر مرکزی تبریز
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • توزیع ۶۶۰بسته معیشتی بین نیازمندان
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ توزیع دارو باید کنترل شود