Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناسا در حال آماده سازی برای اولین پرواز بالگرد مریخی نبوغ خود در سیاره سرخ است اما دانش آموزان نیز می‌توانند با ساخت نسخه‌های کاغذی این بالگرد در خانه در این هیجان ناسا سهیم باشند.

 بالگرد نبوغ در حالیکه به شکم مریخ نورد "استقامت" متصل بود ۱۸ فوریه به سیاره سرخ آمد و در تاریخ ۳ آوریل بر روی سطح مریخ قرار گرفت و اکنون در حال آماده شدن برای انجام اولین پرواز خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا ناسا دستورالعمل‌های گام به گامی را برای دانش آموزان به اشتراک گذاشته است تا آنها بتوانند بالگرد کاغذی سبک وزن خود را بسازند و آن را آزمایش کنند.

یکی از افراد آزمایشگاه پیش‌رانش جت(JPL) ناسا در فیلم آموزشی که ناسا روز پنجشنبه(۸ آوریل) در یوتیوب منتشر کرد، گفت: ما در مدار مریخ ماهواره‌هایی داریم که عکس‌های جهانی می‌گیرند و یک مریخ نورد نیز در سطح سیاره داریم که عکس‌های نمای نزدیک ثبت می‌کند اما برخی مکان‌ها در مریخ وجود دارند که یک مریخ نورد نمی‌تواند به آنجا برود. اما بالگرد برای انجام یک سری پروازهای آزمایشی به اطراف پرواز خواهد کرد و اگر خوش شانس باشیم، ممکن است چند عکس از سطوحی بدست آوریم که مریخ نورد نمی‌تواند به آن جا برود.

با این حال جو مریخ بسیار نازک است(فقط حدود یک درصد ضخامت جو زمین در سطح دریا) که این موضوع پرواز را برای نبوغ دشوار می‌کند. بنابراین بالگرد نبوغ که تنها ۴ پوند(۱.۸ کیلوگرم) وزن دارد مجهز به تیغه‌های بزرگ زاویه‌داری است که می‌تواند برای تولید نیروی برآرکافی، بسیار سریع بچرخد.

راهنمای دانش آموزی ناسا برای ساخت یک بالگرد مریخی کاغذی آنها را ترغیب می‌کند تا هواگردهای خود را با در نظر گرفتن همان محدودیت‌هایی که مهندسان آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا مجبور به مقابله با آن بودند، طراحی کنند. با استفاده از کاغذ، قیچی، یک مداد، متر و روبان، دانش آموزان می‌توانند بالگرد بین سیاره‌ای خود را بسازند.

راهنمای گام به گام شامل یک الگوی بالگرد است که می‌توان بصورت آنلاین این الگو را بارگیری کرد. در صورت تمایل می‌توانید بالگرد را روی یک کاغذ ساده ترسیم کنید. دانش آموزان برای ساخت این بالگرد کاغذی می بایست قسمت‌های مختلفی را برش داده و برخی قسمت‌ها را نیز تا کنند.

سپس برای آزمایش طرح بالگرد خود از آنها خواسته می‌شود هواگرد کاغذی را تا آنجا که ممکن است در هوا بالا ببرند و سپس آن را رها کنند و در همان حال نیز نحوه چرخش تیغه‌های روتور را مشاهده کنند. دانش آموزان می‌توانند این کار را از ارتفاعات بالاتر تکرار کنند و یا طرح‌های مختلف روتور را آزمایش کنند.

افراد می‌توانند راهنمای کامل یادگیری گام به گام ساخت یک بالگرد کاغذی و سایر فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان جهت دنبال کردن مأموریت بالگرد مریخی نبوغ ناسا را ​​از خانه و بصورت آنلاین پیدا کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بالگرد مریخی دانش آموزان مریخ نورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ما و مدارس آن‌ها

بعد از هماهنگی با یک مدرسه به اتفاق به آنجا رفتیم و مدیر آن مدرسه ما را برای دیدن از کلاس ها راهنمایی کرد. در گوشه ای از حیاط دراندشت مدرسه تعدادی از دانش آموزان بساط باربکیو را گسترانده بودند و به همراهی معلم خود در حال تهیه و پخت کباب بودند. مدیر ایرانی پرسید در ساعت درس و تحصیل چرا این دانش آموزان پیک نیک رفته اند؟ مدیر مدرسه جواب داد این پیک نیک نیست و کلاس درس جامعه شناسی است. در واقع معلم در حال تدریس مهمترین درس جامعه شناسی به دانش آموزان است یعنی ترجیح منفعت جمعی بر منفعت فردی. دانش آموزان که هر کدام به چند تیم تقسیم شده اند یاد می گیرند که اگر هر نفر کار خود را در تیم خود که مثلا تیم آماده کردن گوشت و آمیخته کردن آن با مواد غذایی دیگر است به خوبی انجام دهد، نتیجه بهتری خواهد گرفت و مثلا گوشت خوبی برای کباب کردن آماده می شود و اگر بقیه تیم ها تا تیم کباب کردن گوشت کار خود را به درستی انجام دهند نهایتا همه بچه های کلاس با همدیگر غذای خوشمزه ای را تناول خواهند کرد و این به نفع همه است.

دوستم می گفت بعد از آن روز فهمیدم که چرا مردم این کشور بدون اعمال جریمه و فشار قانون را مراعات می کنند. فهمیدم چرا در این کشور کمتر کسی به سراغ کلاهبرداری می رود تا جیب خودش را پرپول کند و به فکر منفعت بردن همه است و از آن مهمتر فهمیدم چرا آموزش ابتدایی در این کشور بالاترین بودجه را دارد و حقوق یک مدیر مدرسه هم طراز مدیران عالی کشور و معلمی از مشاغل پردرآمد است. و همینطور فهمیدم چرا در ایران کلاهبرداری، اختلاس، عادی شدن تخطی از قانون و فرار از قوانین راهنمایی و رانندگی همه در کنار بودجه پایین آموزش و پرورش و حقوق ناچیز معلمی است.


دوستم می گفت تازه می فهمم چرا می گویند تفاوت جهان اول با جهان سوم در وزارتخانه آموزش و پرورش است. این ها را دوستم می گفت و گرنه به قول آن طنز قدیمی ما که به چشم خودمان ندیدیم...

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897059

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • ناسا در مریخ با مشکلی بزرگ مواجه شد
  • ناسا در پی راه سریع‌تر و ارزان‌تر برای انتقال نمونه‌های مریخ به زمین