Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@13:19:41 GMT

رفع ۴ هزار میلیارد تومان تعهد تحمیلی تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۳۶۹

رفع ۴ هزار میلیارد تومان تعهد تحمیلی تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران گفت: حجم عملیات و فروش، تعیین تکلیف این سازمان در پروژه‌های معضل دار بی نظیر بوده است و بعید می دانم این رکورد سال بعد جا به جا شود. و در سال جاری ۴ هزار ۶۰۰ میلیارد پروژه آمده فروش داریم.

بنار با اشاره به اینکه ۱,۵۰۰ میلیارد تومان حدود فروش سازمان سرمایه گذاری مترو بوده است، گفت: صلح نامه‌ها برای فروش واحدهای سرمایه گذاری انجام شده و مترو اعلام آمادگی ۲ هزار ۶۰۰ میلیاردی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران افزود: ما ۴ هزار میلیارد موظف به سرمایه گذاری در مترو هستیم.

وی با اشاره به بودجه ۱۹ هزار میلیارد و ۵۰۰ تومانی شهرداری در زمینه همکاری و مشارکت گفت: تبصره ۱۹ فوق العاده با ارزش است و به این ترتیب شورا رقم ۳۰ درصدی را برای بودجه پروژه‌ها معرفی کرد و مابقی به روش مشارکتی انجام می‌شود.

بنار از سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی در شهر آفتاب خبر داد و گفت: در سال جاری برای توسعه پارکینگ جنب حرم عبدالعظیم در منطقه ۲۰ هم برنامه دارد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه ما با معضل حقوقی مواجه شده‌اند. ابراز داشت: در محاکم آرای خوبی اخذ شده و همه آرا به نفع شهرداری تهران بوده است.

وی از تعیین تکلیف پروژه صادقیه بعد از ۲۰ سال، بازار پارچه فروشان مولوی بعد ۲۸ سال خبر داد و گفت: عمدتاً کف ارزش پروژه‌های فسخ قرار داد شده ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است.

بنار از فسخ قرار داد شهرداری با بنیاد ناجا در فاز دو برج میلاد خبر داد. گفت: آماده سرمایه گذاری در این منطقه هستیم و امید ما تبدیل شدنش به پول نقد است. و امیدواریم سال جاری سال بهره برداری باشد.

وی یکی از تکالیف این سازمان را تامین سرمایه گذار در خط ۱۰ مترو برشمرد و افزود: تماماً انجام شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با اشاره به اینکه سال گذشته این سازمان رای بی نظیری را در محاکم به نفع شهرداری گرفته است، توضیح داد: با وجود اینکه شهرداری محکوم به پرداخت مبلغ ۴ هزار میلیارد به تامین اجتماعی شده بود و حساب سازمان توقیف شده بو، طی ۲۰ روز سخت رای تامین اجتماعی را نقض کردیم. و پیروزی ارزشمندی را به دست آوردیم و این کار ما ۴ هزار میلیارد تومان تعهد تحمیلی تامین اجتماعی را رفع کرد.

وی ادامه داد: این سازمان سهم بالایی در بودجه شهرداری دارد و می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند اما نیازمند حمایت ساختاری است.

به گفته بنار این سازمان در تلاش است که با شرکت‌های خارجی و داخلی تعامل داشته باشد که نمونه آن خرید اتوبوس و تامین واگن‌ها و تامین زباله سوز بوده است.

وی در خصوص فسخ قرارداد باملند در پاسخ به مهر توضیح داد: دادخواست فسخ قرارداد داده شده و منتظر جلسات هستیم و حقوق ناشی از فسخ شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در ادامه توضیح داد: باملند ابتدائا در اداره کل حقوقی شکایتی را مطرح کرد و اعلام شد که در حال صلح هستیم و کار کارشناسی رسیدند که حدود ۴۰۰ میلیارد بدهیم که شریک از پروژه بیرون برود و سازمان بازنشستگی با همراهی سازمان سرمایه گذاری با تهیه یک لایحه‌ای خواهان بررسی و کارشناسی برای حقوق ناشی از فسخ شریک شدند و هنوز فسخ قطعی نیست چون شریک هم راضی به فسخ بوده و اما شهرداری تهران و اعضای شورا مردد به فسخ هستند.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی سازمان سرمایه گذاری را هدف قرار داده و اجراییه نیز با شرکت مترو تهران دارد که این شرکت آن‌را قسط بندی کرده است گفت: تنها سازمان سرمایه گذاری مقاومت کرد و اجراییه ۴ هزار ۵۰۰ میلیاردی را باطل کردیم. اما تامین اجتماعی در مواجه با متروی تهران همچنان می‌تواند ممانعت صدور اوراق مشارکت در صورت عدم تعامل را داشته باشد.

وی درباره بدهی شهرداری تهران با بانک شهر نیز توضیح داد: شهرداری تهران ۲۶ هزار میلیارد تومان به بانک شهر مقروض است که سال گذشته ۱,۲۰۰ میلیارد تومان با واگذاری به این بانک داریم. و به همین دلیل پروژه صادقیه با هزار ۹۰۲ میلیارد امسال به بانک شهر واگذار شده است.

وی پروژه هزار و یک شهر را میراث گذشته بدون سند برشمرد و گفت: این زمین برای ارتش بود و آمادگی واگذاری نداشت. اما به سرعت سند این ۱۲۹ هکتاری آماده شد ولی شریک ما ادعا دارد ۴ هکتار از ۱۲۹ هکتار برای شهرداری نیست و چندین جلسه فشرده با معاون اقتصاد شهری شریک را متقاعد به انجام کار کنیم و شریک متعهد شد پروژه را برای ما در دو فاز اجرا کند که فاز یک تفریحی قرار بود در بهار اجرایی شود. که محقق نشد و اگر مشاور ما گزارش تعطیلی بدهد با اجازه مدیران شهرداری به سمت فسخ می‌رویم.

وی خاطر نشان کرد: ارزش ریالی این پروژه در حال کارشناسی است.

بنار درباره سرمایه گذاری در رود دره فرحزاد نیز گفت: به منظور زیبایی این منطقه با مشارکت منطقه ۲ و ۵ پروژه‌ای ایجاد کردیم، طرحی ارائه شد و کارگروهی شکل گرفته شد و تفاهم نامه‌ای بین سازمان سرمایه گذاری و مشاور شکل گرفت و قرار دادی با مشاور امضا شده بود.

به گفته وی در این طرح هتل بخش‌های گردشگری و … دیده شده است.

وی در توضیح فسخ قرار دارد با بنیاد تعاون ناجا و تعریف پروژه جدید برای فاز دوم برج میلاد گفت: برج میلاد چند بخش دارد که ۴۳ هزار متر آن با بنیاد تعاون ناجا فسخ شد و شهرداری برنده این معامله بود که ۴.۵ هکتار زمین در بهترین نقطه ایران با حدود ارزش ۸ هزار میلیاردی به شهرداری رسید.

به گفته وی بازنگری در کل توسعه برج میلاد انجام شده و ۴ لکه بررسی شده که یک لکه آن مربوط به بنیاد تعاون ناجا است که به انضمام ۳ لکه دیگر با یک شرکت ایرانی خارجی تفاهم نامه‌ای را با معرفی سازمان همکاری‌ها انجام دادیم و تفاهم نامه ۳ ماهه زمان داشت ولی به دلیل شرایط تحریم نتوانست پول بیاورد و در حال حاضر بانک شهر متقاضی لکه ۴۳ هزار متری است و کارشناسان برای اواسط اردیبهشت قیمت فاز ۲ میلاد همراه با ۱,۷۰۰ میلیارد تومان بیرون می‌آید. اگر قیمت در بیاید اعیان این پروژه را به بانک شهر می‌فروشیم.
 

کد خبر 5187190 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: شکرالله بنار برج میلاد بنیاد تعاون ناجا بانک شهر شرکت مترو تهران شهرداری تهران شهرداری تهران ویروس کرونا شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش آیت الله سید ابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهرداری آموزش مجازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان هواشناسی بازنشستگان کمیته امداد امام خمینی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران ۴ هزار میلیارد تامین اجتماعی میلیارد تومان برج میلاد فسخ قرار بانک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق بیمه کارگران در سال جاری چگونه محاسبه می‌شود؟

میزان حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

طبق مصوبه شورای عالی کار در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان تعیین شد.

با توجه به اینکه حق بیمه تامین اجتماعی کارگران بر مبنای حداقل دستمزد محاسبه می‌شود، بنابراین میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر خواهد بود:

- حق بیمه پایه: ۷ درصد از حداقل دستمزد، معادل ۶۵۲ هزار و ۵۴۰ تومان

- حق بیمه بیکاری: ۱ درصد از حداقل دستمزد، معادل ۹۳ هزار و ۲۲۰ تومان

- حق بیمه حوادث ناشی از کار: ۲ درصد از حداقل دستمزد، معادل ۱۸۶ هزار و ۴۴۰ تومان

در مجموع، میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

لازم به ذکر است که این میزان حق بیمه برای کارگران مشمول قانون کار است و ممکن است برای کارگران مشمول سایر قوانین متفاوت باشد.

همچنین، لازم به ذکر است که کارفرمایان موظف هستند علاوه بر پرداخت حق بیمه کارگران، بخشی از هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان کارگران را نیز پرداخت کنند. این هزینه در سال ۱۴۰۳ برای هر نفر ماهانه ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در مجموع، هزینه‌های بیمه‌ای کارگران در سال ۱۴۰۳ برای هر نفر ماهانه ۱ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۶۸۰ تومان خواهد بود.

طبق ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، مبلغ حق بیمه به میزان ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار است که از این میزان ۲۳ درصد (۲۰ درصد حق بیمه + سه درصد بیمه بیکاری) بر عهده کارفرما و هفت درصد بر عهده بیمه شده است (که علاوه بر میزان نرخ فوق الاشاره، سه درصد نیز به وسیله دولت تامین می‌شود).

طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

دیگر خبرها

  • حق بیمه کارگران در سال جاری چگونه محاسبه می‌شود؟
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • یشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • تسویه بیش از۲۱هزار میلیارد ریال ازمطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی
  • توسعه متوازن شهر و پایان پروژه‌های نیمه‌تمام، اولویت بودجه ۱۴۰۳ شهرداری زرین‌شهر
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی