Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@12:47:42 GMT

ترامپ: واکسن کرونا باید «ترامپسن» نامگذاری شود!

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۳۷۸

آفتاب‌‌نیوز :

 رئیس جمهور سابق ایالات متحده روز شنبه در مهمانی بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه در مارالاگو سخنرانی کرد و این اظهارات را درباره واکسن مطرح کرد.

به گزارش ایندیپندنت، واشنگتن پست و سی‌ان‌ان گزارش کردند ترامپ به جماعت حاضر گفت، فردی که او «آقا» خطابش می‌کرد، به نزدش آمده و گفت که واکسن‌ها باید «ترامپسن» خوانده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان یکی از دلایل این نام‌گذاری، به عملیات ماموریت برق‌آسا، طرح دولت ایالات متحده برای طراحی و تولید سریع واکسن‌های کووید اشاره کرد.

تنها یکی از واکسن‌هایی که اکنون به تایید اداره غذا و داروی ایالات متحده رسیده و توسط مدرنا تولید می‌شود از طرف ماموریت عملیات برق‌آسا بودجه کامل دریافت کرده است.

به گزارش استات، فایزر، یکی دیگر از سازندگان واکسن کووید بعد از تولید واکسن خود بودجه مورد نیاز را از دولت ایالات متحده دریافت کرد.

دونالد ترامپ روز شنبه همچنین به دکتر آنتونی فائوچی حمله کرد؛ چرا که در آغاز شیوع این بیماری عالم‌گیر علیه پوشیدن ماسک صورت توصیه کرده و بعد در ماه‌های اخیر ‌گفته است که «پنج» ماسک به صورت بزنید.

به گزارش واشنگتن پست، ترامپ درباره مشاور ارشد پزشکی خود و کارشناس بیماری‌های مسری گفت: «آیا تا کنون کسی را دیده‌اید که اینقدر چرت و پرت بگوید؟»

این گفته پس از اظهارات اخیر دکتر فائوچی ابراز شد که بعد از مطالعه‌ای از طرف مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ایالات متحده گفته بود پوشیدن چند ماسک روی هم برای جلوگیری از شیوع کووید کارآیی بیشتری دارد.

این اولین بار نیست که ترامپ از دکتر فائوچی انتقاد می‌کند، فردی که معمولا نظرش با رئیس جمهور سابق درباره کووید متفاوت بود و اولین بار هم نبود که ترامپ سعی داشت در زمینه تولید واکسن برای خود اعتبار بخرد.

سخنرانی مارالاگو بخشی از برنامه آخر هفته تامین منابع مالی برای کمیته ملی جمهوری‌خواهان بود. دونالد ترامپ در این مراسم میزبان صدها حامی مالی حزب در هتل و اقامتگاه مجلل خود بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ واکسن کرونا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد

حدود دو هفته قبل، استوانه‌ای فلزی با وزن حدود یک کیلوگرم سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد. به‌نظر می‌رسید که این قطعه فلزی یک زباله فضایی مربوط به پالت باتری رهاشده در سال ۲۰۲۱ باشد. ناسا از همان روز بررسی روی این قطعه را آغاز کرد. حالا این سازمان تأیید کرده است که واقعاً سقف آن خانه در ایالات‌متحده با زباله فضایی سوراخ شده است.

به گزارش دیجیاتو، زباله فضایی مربوط به پالت باتری که در کل ۲.۶ متریک تن وزن داشت در تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۴ (۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲) به‌صورت کنترل‌نشده وارد اتمسفر شد. در سال ۲۰۲۱ میلادی ۹ باتری ازکارافتاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی رها شدند. از همان زمان، این زباله که به اندازه یک ماشین اسپرت بود به‌آرامی به سمت زمین درحال سقوط بود. انتظار می‌رفت که این زباله به‌طور کامل در اتمسفر بسوزد، اما بخشی کوچکی از آن در نهایت به زمین رسید.

بسیاری از زباله‌های فضایی، قبل از آنکه به سطح زمین برسند، از بین می‌روند. برخی از این زباله‌های فضایی، بقایای ماهواره‌ها و فضاپیما‌های ازکارافتاده هستند.

ناسا تأیید کرد که جسم فلزی یک زباله فضایی است

صاحب خانه‌ای که قطعه فلزی سقف منزل او را سوراخ کرده است، بقایای جسم مربوطه را به مقام‌های ناسا تحویل داد. سخنگوی ناسا نیز اعلام کرده بود که ناسا با همکاری صاحب خانه، قطعه را جمع‌آوری کرده است. ناسا قطعه مربوطه را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا مورد بررسی قرار داد.

آژانس‌های فضایی بیش از ۳۰ هزار قطعه زباله بزرگ موجود در فضا را به‌صورت منظم بررسی می‌کنند. هرچند زباله‌های فضایی به این تعداد ختم نمی‌شوند و زباله‌های کوچک‌تری هم در فضا هستند. در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بقایای موشک اسپیس ایکس به مزرعه‌ای در واشنگتن اصابت کرد.

محققان روش‌های مختلفی برای پاکسازی مدار زمین پیشنهاد داده‌اند. جمع‌آوری زباله‌های فضایی موضوع مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

دیگر خبرها

  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • بقای حماس بعد از جنگ، یعنی از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • فارن پالیسی: نتانیاهو از جنگ تغذیه می‌کند
  • تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • زباله فضایی سقف خانه‌ای در ایالات‌متحده را سوراخ کرد
  • اسرائیل احتمالاً به داخل خاک ایران حمله نمی‌کند