Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@05:51:48 GMT

آیا واقعا مبتلایان به کرونا نباید روزه بگیرند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۷۴۳

آیا واقعا مبتلایان به کرونا نباید روزه بگیرند؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت : با توجه به اینکه سیر بیماری کرونا در مبتلایان مشخص نیست، توصیه می‌شود مبتلایان به کرونا از روزه گرفتن خودداری کنند.

به گزارش برنا؛ بهزاد مهدویان متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و انجام فریضه روزه داری در این ماه، در خصوص روزه داری مبتلایان به کرونا گفت : همانطور که در قرآن کریم هم اشاره شده افراد بیمار از گرفتن روزه منع شده اند و توصیه ما هم این است که مبتلایان کرونا نباید روزه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : با توجه به اینکه روند سیر بیماری کرونا مشخص نیست، تمام مبتلایان چه در مرحله خفیف و چه در مرحله شدید بیماری باید از گرفتن روزه خودداری کنند، چرا که احتمال دارد فردی امروز حالش مساعد باشد و فردا بدحال شود.

مهدویان افزود: از طرفی مبتلایان کرونا برای بهبود بیماری باید مایع درمانی داشته باشند و مایعات بسیاری مصرف کنند و به این علت نیز مبتلایان کرونا نمی‌توانند تا بهبودی کامل روزه بگیرند.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: افراد مبتلا به کرونا در طول مدت بیماری باید استراحت کامل داشته و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و در رژیم غذایی خود به میزان کافی مایعات بگنجانند.

مهدویان با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی، ادامه داد: متاسفانه این بیماری با سرعت بیشتری در بدن افراد گسترش می‌یابد و نیاز است افراد در کوتاهترین زمان ممکن با مشاهده علائم به پزشک مراجعه کرده و از انجام هرگونه خوددرمانی خودداری کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مراجعه به پزشک و شروع درمان مناسب در همان ساعات و روز‌های اول بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در تسریع بهبودی فرد موثر باشد .

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا و روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران با اشاره به کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر گفت: ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی آلزایمر از تغییرات قدرت بینایی انسان اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، ۱۲ سال قبل از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر، حساسیت بینایی آنها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ممکن است فرد بسیار زودتر از تغییرات حافظه، متوجه به وجود آمدن تغییراتی در بینایی خود شود، افزود: تغییرات بینایی از جمله کاهش توان تشخیص لبه‌ها، کاهش توان تشخیص طیف رنگ آبی از سبز و کاهش مهار کنترل حرکتی چشم در برابر عوامل حواس‌پرت‌کن، از جمله تغییراتی است که در بینایی افراد در معرض ابتلاء به آلزایمر بروز می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران تصریح کرد: در صورتی که افراد متوجه وجود تغییر در بینایی خود شدند در نخستین گام باید به پزشک متخصص آسیب‌های چشم مراجعه کنند و در صورتی که بینایی آنها پس از معاینه توسط پزشک متخصص مشکلی نداشته باشد، می‌توانند با دیدن فیلم، تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب، قدرت بینایی خود را تقویت کنند.

صفری با اشاره به راهکاری برای متوقف کردن بیماری آلزایمر در افراد درگیر با این بیماری ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص بیماری آلزایمر، ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

وی گفت: در واقع نور یا صدای دارای فرکانس ۴۰ هرتز می‌تواند با افزایش تخلیه glymphatic و افزایش کارکرد عروقی با افزایش ترشح vip از اینترنورون‌ها باعث پاک شدن آمیلوئید بتا از مغز مدل آلزایمری شود.

نوروفیزیولوژیست و عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران اضافه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری آلزایمر، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند مؤثر واقع شود و در مقابل، استرس و اضطراب دو عامل مهمی به شمار می‌رود که به سلول‌های ذخیره کننده حافظه مغز آسیب وارد می‌کند.

کد خبر 745623

دیگر خبرها

  • تولد فرزند سالم از والدینی با بیماری ژنتیکی + فیلم
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید