Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:34:45 GMT

گره‌گشایی از بنگاه‌های اقتصادی صیانت از نیروی کار است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۱۸۸۸

گره‌گشایی از بنگاه‌های اقتصادی صیانت از نیروی کار است

«کریم یاوری» روز دوشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و دیدار با کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در اراک افزود: صیانت از نیروی کار و توسعه بسترهای شغلی به عنوان محورهای مهم پبشبرد اهداف اقتصادی امسال به‌صورت ویژه در دستور کار  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار در کشور بر اساس  برگه سنجش ۶۵ آیتمی در استان‌ها شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور ونماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کشور درون کارگاهی و برون دستگاهی است و به منظور پشتیبانی مستمر و رسیدگی هدفمند، ۲ کمیته پشتیبانی و مانع زدایی در وزارتخانه شکل گرفته است.

یاوری اظهار داشت: استان مرکزی اقدامات خوبی در راستای گره‌گشایی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی داشته وامید می‌رود که این مهم  با جدیدت دنبال شود.

وی گفت: عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و تحقق حداکثری برنامه‌های این نهاد در سال گذشته جای تقدیر دارد.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برخی مواقع دستگاه‌های اجرایی وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند اما بنا به شرایط موانع خواسته و ناخواسته ایجاد می‌شودکه انتطار است مانع زدایی‌ها در سال جاری این موضوعات را به حداقل ممکن برساند.

یاوری عنوان کرد: وظایف در ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سنگین است و باید زنجیره‌ای از حمایت ویژه در ساختر مدیریتی استان‌ها برای پیشبرد این اهداف دیده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این نشست گفت: این استان  به پایتخت صنعت کشور شهرت دارد و جمعیت کارگری آن با سه هزار واحد تولیدی فعال قابل ملاحظه است.

« محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: میانگین افراد زیر پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی در کشور ۵۴ درصد است اما این شاخص برای استان مرکزی ۶۵ درصد است و ۱۱ درصد از میانگین کشور بیشتر است.

وی بیان کرد: واحدهای دارای حقوق معوق استان مرکزی از ۲۷ فقره در پایان سال ۹۸ به ۱۷ فقره در پایان سال ۹۹ رسیده که بیانگر کاهش ۳۳ درصدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ماه‌های حقوق معوق کارگران نیز با کاهش ۲۱ درصدی از ۸۶ ماه به ۶۸ ماه کاهش یافته است.

آبایی هزاوه اظهار داشت: شمار کارگران دارای حقوق معوق استان مرکزی در از یک‌هزار و ۳۸۷ نفر در پایان سال ۹۸ به ۵۳۵ نفر در پایان سال ۹۹ رسید که بیانگر کاهش ۶۳ درصدی است.

وی گفت: نرخ بیکاری کشور در سال گذشته به ۹ و هفت دهم درصد رسید و این در حالی است که این شاخص اقتصادی در استان مرکزی به ۶ و هشت دهم درصد بود و این استان، پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: سهمیه اشتغالزایی تعیین شده پارسال استان ۱۲ هزار و ۵۵۵ فرصت پایدار شغلی بود  اما اشتغال ایجاد شده بیش از ۱۵ هزار  مورد رقم خورد و از این تعداد، ۱۳ هزار و  ۹۲۱ نفر مشمول ماده ۱۴۸ شدند.

آبایی هزاوه تصریح کرد: فرصت‌های شغلی ایجاد شده پارسال در استان مرکزی  به جز اشتغال خانگی است و سال گذشته بیش از پنج هزار نفر نیز به صندوق بیمه روستایی و عشایری استان اضافه شد.

وی عنوان کرد: اعتبار تخصیصی مشاغل خانگی پارسال استان مرکزی ۴۶ میلیارد ریال بود که ۹۰ درصد آن جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد نیز یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال و بهزیستی ۴۳۸ میلیارد ریال بود که در این راستا نیز ۱۴ درصد بیش از سهمیه معرفی شد و ۹۰ درصد پرداخت شد.

آبایی هزاوه عنوان کرد: ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیصی اشتغال پایدار روستایی این استان در سال گذشته پرداخت شد و این تسهیلات منجر به ایجاد چهار هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی شد.

وی گفت: عملکرد استان مرکزی در تسهیلات کرونا نیز خوب است و ۹۰۰ میلیارد ریال به ۶ هزار و ۲۶۸ پرونده صنوف خسارت دیده از کرونا با ۱۱ هزاررو ۱۸۲ اشتغال پرداخت شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها واحد تولیدی سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اراک استان مرکزی اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اراک واحد تولیدی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اراک استان مرکزی اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی مدیرکل تعاون میلیارد ریال پایان سال آبایی هزاوه مانع زدایی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود

استاندار مرکزی در جریان بازدید از برخی از واحدهای تولیدی شهرستان دلیجان از گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از دلیجان، فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه سه‌شنبه به همراه جمعی از مدیران حوزه اقتصادی استان و منتخب دلیجان و محلات، مسائل برخی واحدهای تولیدی و دامپروری و کشاورزی این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند و تصمیماتی در راستای تسهیل و رفع موانع تولید اتخاذ شد.

استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی دلیجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از تعدادی واحدهای صنعتی پیشران شهرستان دلیجان بازدید شد، برخی از واحدها طرح‌های توسعه بسیار خوبی داشتند، اما بعضا با موانعی مواجه هستند که باید گره‌گشایی شود و روند اجرای طرح‌ها تسهیل شود.

وی با اشاره به برخی از موانع واحدهای صنعتی افزود: برخی از موانع واحدهای صنعتی در حوزه منابع طبیعی، حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی، حوزه برق و زیرساخت‌ها است، اما برخی از موانع و مشکلات مربوط به سطح ملی است مانند تأمین انرژی و تعرفه‌های مربوط به این حوزه که از نزدیک مسائل و موضوعات را بررسی کردیم و برای  برخی از موضوعات توانستیم به صورت میدانی تصمیم‌گیری داشته باشیم و برای رفع تعدادی از مسائل و موارد این حوزه نیز باید در مرکز استان جلساتی برگزار شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امروز از واحدهای مربوط به تولید سیمان، واحدهای حوزه نساجی، واحدهای حوزه دامپروری و کشاورزی بازدید شد و طرح‌ها توسعه‌ای بسیار خوبی در شهرستان دلیجان وجود داشت، دلیجان جزو شهرهای صنعتی پیشران کشور است و جا دارد به صورت جدی مسائل این شهرستان مورد توجه قرار گیرد تا تولیدکنندگان با تسهیل و سهولت اقدامات خود را پیش ببرند.

وی با تأکید بر حمایت از طرح‌های توسعه صنعتی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تأکید بسیار جدی بر حمایت از طرح‌های توسعه صنعتی و توسعه واحدها دارد. بنابراین لازم است برای رفع چالش‌ها این حوزه کمک شود تا تولیدکنندگان اقدامات خود را با روند پر سرعتی پیش ببرند و در سال جهش تولید گام‌های بلند و مؤثری در حوزه تولید استان مرکزی برداشته شود.

استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از روند احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی محلات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به منظور نظارت میدانی و بررسی روند اجرای بزرگ‌ترین طرح نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان محلات در شرکت مانا انرژی پاک حضور داریم، شرکت مانا انرژی پاک ازجمله نگین‌های صنعت استان مرکزی و کشور است. 

وی افزود: در حال حاضر شرکت مانا انرژی بزرگترین نیروگاه خورشیدی درحال ساخت کشور است و با این ابعاد و استاندار و ظرفیت 100 مگاواتی هیچ نیروگاهی در کشور وجود ندارد، عملیات اجرایی نیروگاه از نوروز 1401 عملیات آغاز شد و اکنون شرکت مانا انرژی مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: شرکت مانا انرژی در حال حاضر حدود 10 مگاوات برق به شبکه تزریق می‌کند امیدواریم در ماه‌های اخیر مراحل تکمیلی ساخت نیروگاه پایان یابد و امسال شاهد تولید 100 مگاواتی برق خورشیدی و برق پاک و تجدیدپذیر از این نیروگاه باشیم. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • گره‌گشایی ۱۶ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل فارس
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار