Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: به دلیل بارش‌های مناسب و مواجه نشدن مزارع شهرستان با تنش‌های شدید محیطی در سال زراعی جاری، مزارع کشت پاییزه این شهرستان به خصوص گندم شرایط بسیار خوبی دارند و پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار تن محصول از گندم‌زار‌های شادگان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: انتظار داریم ۱۰ هزار تن جو و سه هزار تن کلزا نیز از مزارع شادگان به بازار عرضه شود که رقم قابل توجهی است و محصول گندم، جو و کلزای شادگان با داشتن بهترین کیفیت و کاملا سالم به بازار عرضه می‌شوند..

منیعات بیان داشت: به دلیل مبارزه خوبی که با آفات و بیماری‌ها در سطح مزارع شهرستان شادگان صورت گرفت و استفاده کشاورزان از کود مناسب، میزان خسارت محصولات در کاشت پاییزه امسال بسیار ناچیز است و  چهار مرکز خرید محصولات پاییزه در دهستان‌های دارخوین، عبودی، آبشار و حسینی فعالیت خود را آغاز کرده و برای خرید محصول گندم، جو و کلزا از کشاورزان به صورت شبانه روزی آماده هستند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی برداشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی داورزن امروز گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان، امسال زیر کشت انواع محصولات جالیزی قرار گرفته است.     سعید خسروجردی با اشاره به کشت مالچ در مزارع جالیز به منظور ذخیره‌سازی آب، کاهش آبیاری و رویش علف‌ های هرز، اظهار کرد: بهره برداران بیش از ۹۹ درصد مزارع جالیز در داورزن، از شیوه کشت مالچ استفاده می کنند و با این روش کاشت، محصول یک ماه زودتر وارد بازار مصرف می‌ شود.   وی افزود: امسال ۸۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان داورزن، زیر کشت زیره رفته است که با میانگین عملکرد ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار، پیش بینی می‌ شود ۵۶۰ تن محصول زیره از این سطح برداشت شود.   وی گفت: زیره سبز، از گیاهان دارویی بومی داورزن است که به دلیل استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی، محصول تولیدی این شهرستان در ردیف گیاهان سالم قرار دارد و به صورت پودر و ادویه و در صنعت عرق‌ گیری، استفاده می‌ شود.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه بیش از ۴۰ ساله کشت زیره در این منطقه، کشاورزان زیره کار این شهرستان دارای دانش فنی و بومی بالایی هستند که این امر منجر به دستیابی به عملکرد تولیدی تا هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار شده است.   خسروجردی گفت: ۱۲۸ هکتار از مزارع این شهرستان نیز امسال به کشت کلزا اختصاص یافته است که ۹۵ هکتار آن با شیوه‌ های نوین آبیاری می شود.   وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۶۰ هکتار از عرصه های کشاورزی شهرستان داورزن نیز به عمل آوری محصولات باغی اختصاص دارد.   وی گفت: از این سطح ۱۴۵ هکتار انگور است که به طور متوسط با میانگین عملکرد ۱۴ تن محصول در هکتار، حدود ۲ هزار تن محصول از تاکستان های شهرستان برداشت می‌شود که بیشترین آن گونه های عسکری، پیکامی، ترکمن و یاقوتی است.   مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: هم اکنون ۴۵ استخر کشاورزی در این شهرستان به صورت دومنظوره و برای پرورش آبزیان فعالیت دارند.   مرکز شهرستان داورزن در ۷۵ کیلومتری سبزوار و ۳۰۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت گندم از مزارع مهران