Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی گفت: ما برای آبرو خرج کردن آمده ایم. ما سیاست باز نیستم. اگر در کشور دقت می‌شد و دیدگاه کارشناسی خریدار بود ما در موج چهارم گرفتار نمی شدیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در شصت و چهارمین کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از شبکه خبر گفت: دوره‌ای از اپیدمی کرونا به شدت مناسب با وسواس و پیش بینی‌های درست  و اقدامات کارشناسی و سنجیده مدیریت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در 14 ماه اخیر پی در پی کار را رصد کرده‌ایم، اما در برخی مواقع بی‌مهری‌ها دوستان ما را کسل کرده است.

 وزیر بهداشت ادامه داد: ما با دست‌های بسته و با چشم‌های باز در اقیانوس پربلا شنا کردیم. برای ما مرگ‌های فراوان را پیش بینی کرده بودند، اما در کشور میزان مرگ ومیرها دو رقمی شده است.

قرار نیست با مردم در پس پرده صحبت کنم

نمکی تصریح کرد: کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انتهای تدوین پیشنهاد و اقدامات را انجام داده است. قرار نیست با مردم در پس پرده صحبت کنم. قرار نیست اعتماد مردم را حراج کنم. من از روزی می‌ترسم که مردم به ما بی اعتماد باشند. ما حافظ جان مردم هستیم. بنده وزیر بهداشت تمامی افراد این جامعه هستم و من با مردم همیشه شفاف هستم.

به رغم بودجه اندک اما صفی برای دریافت دارو ایجاد نشد

به گفته او در سال 99، یک میلیارد و 200 یورو میزان ارز بودجه نسبت به سال قبل کمتر دریافت کردیم. هرچند صفی که برای مرغ بود برای دارو ایجاد نشد.

در کشور دیدگاه کارشناسی خریدار ندارد

وزیر بهداشت و درمان افزود: ما برای آبرو خرج کردن آمده ایم. ما سیاست باز نیستم. اگر در کشور دقت می‌شد و دیدگاه کارشناسی خریدار بود ما در موج چهارم گرفتار نمی شدیم.

نمکی ادامه داد: در اپیدمی رنگ بندی زرد، نارنجی و آبی وجود ندارد. وقتی در 11 اسفند می‌نویسم باید پروازها لغو شود، چون ویروس را می‌شناسم. اگر تمامی پروتکل‌ها در پرواز رعایت شود باز چند درصد منفی کاذب وجود دارد.

سفر نباید انجام می شد

او با بیان اینکه    هدف این بود که از طریق نیروهای طرح شهید سلیمانی بتوان تا 18 فروردین شعله‌های بیماری را محله به محله خاموش کنیم، افزود: با جمعیت قابل جابجا شدن نمی‌توان بیماریابی کرد. سفر در هر صورت عامل انتقال بیماری است. در مازندران کادر درمان از ویروس وهان تازه خلاص شده و بلافاصله درگیر ویروس متاسیوم یافته شده‌اند.بنده بارها لغو پروازها از ترکیه را تاکید کردم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مصادیق را وزارت بهداشت تعیین می‌کند و باید رعایت شود. ستاد ملی بدون نظرات وزارت بهداشت تاثیرگذار نیست. ما گیر سخت‌ترین پاندمی‌ها گرفتار شدیم. یکی از اقوام بنده به کرونا مبتلا شده و در کاشان تختی برای بستری او نبود.

 نمکی ادامه داد: امروز 80 هزار تخت آماده کردیم. در سال گذشته 3هزار تخت ای سی یو ایجاد شد و هزینه آن هم تامین نشد.

هیچ بیماری از دریافت خدمات بی نصیب نمی ماند

 او گفت:مردم بدانند که هیچ بیماری پشت در مراکز درمانی سرگردان نمی‌شود. ما آبروی جمهوری اسلامی را حفظ می‌کنیم. در تصاویر برخی از بیماران در کشورهای اروپایی بر روی زمین چمن قرار گرفتند، اما ما نمی‌گذاریم وضعیت این چنین شود.

واکسن کرونا در اختیار استعمارگران

نمکی درباره واکسن گفت: سه هزار و 213 صفحه برای واکسن مکاتبه کرده‌ایم. با چین،روسیه، کوبا  و ... لابی کردیم. واکسن با توجه به ظرفیت تولید دنیا و با توجه به اینکه استعمارگران اصلی بر بر روی واکسن فعالیت کرده و 85 درصد واکسن دنیا را 7 کشور مصرف می‌کنند.

تمامی مخاطرات برای دریافت واکسن کرونا

او با بیان اینکه یک روز می گویم که چه کسی برکت، پاستور و دیگر افراد را خواستار تولید واکسن کرد، تصریح کرد:  قبل از عید قرار بود 4 ونیم میلیون دوز واکسن دریافت کنیم. دو میلیون واکسن از روسیه  دریافت شود، اما به 400 دوز تقلیل کرد. هندی ها به رغم پرداخت هزینه اما از ورود به ایران جلوگیری کرد. 3میلیون و  200 هزار دوز دارو قرار بود از کوواکس دریافت شود، اما در نهایت 700 هزار دوز و از چین 200 هزار دوز دریافت شد. در نهایت برای یک میلیون 300 هزار نفر با 20 روز تاخیر قول را انجام دادیم.

مسئولیت تهیه واکسن خارجی با قرارگاه است

به گفته او بر اساس مصوبه 52 ستاد ملی مسئولیت تهیه واکسن خارجی با قرارگاه است. تولید واکسن داخلی از اهداف بنده است.در شرایط کنونی اولین کار پرهیز از سیاسی کاری است. ورود به سیاست بازی کار ما نیست. هم اکنون باید تلاش برای این باشد که هیچ مریضی در پشت در بیمارستان نماند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سعید نمکی کرونا واکسن کرونا زهرا سلیمانی وزیر بهداشت قرار نیست ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش قدس آنلاین، جعفر میعادفر در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت. همچنین دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی در ایام نوروز نیز فعال بود و در این ایام حدودا یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

میعادفر با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدودا ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سوت پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افرایش چشمگیری دارد.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت های پزشکی خدمت کردند و از خود کارنامه درخشان و درخور تقدیری برجای گذاشتند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست