Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن اشاره به اینکه همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به دلیل روزه داری هموطنان عزیز از آمار اهدای خون در کشور کاسته می‌شود، گفت: از جمله تدابیر ما برای جبران کاهش این آمار در ماه مبارک رمضان تغییر ساعات مراکز انتقال خون در کل کشور با توجه به استقبال مردم از اهدای خون در شیفت‌های شب و پس از افطار در این ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشیر حاجی بیگی در گفت‌وگو با میزان ضمن اشاره به اینکه همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به دلیل روزه داری هموطنان عزیز از آمار اهدای خون در کشور کاسته می‌شود، گفت: از جمله تدابیر ما برای جبران کاهش این آمار در ماه مبارک رمضان تغییر ساعات مراکز انتقال خون در کل کشور با توجه به استقبال مردم از اهدای خون در شیفت‌های شب و پس از افطار در این ماه است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و استمرار قانون منع تردد و عبور و مرور شبانه، سازمان انتقال خون با چالش جدی عدم حضور اهداکنندگان و کاهش شدید ذخایر خونی کشور مواجه خواهد شد،
 ادامه داد: سازمان انتقال خون ایران موظف است جوابگوی نزدیک به ۹۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی از نظر تامین خون و فرآورده‌های نظیر پلاکت، گلبول قرمز فشرده شده و پلاسما باشد.

بیشتر بخوانید: وضعیت ذخایر خون استان تهران رو به بهبود است / چرا اهدای خون ضرورت دارد؟

حاجی بیگی افزود: باید همکاری‌های لازم از طرف مسئولین ذی‌ربط با سازمان انتقال خون ایران به جهت حضور اهداکنندگان خون طبق سنوات گذشته در ساعات منع تردد بعد از افطار صورت پذیرد، در این خصوص مکاتبات لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته است که امیدواریم همکاری‌های لازم با اهداکنندگان خون از نظر تردد به مراکز اهدای خون انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون سراسر کشور جهت سلامت اهداکنندگان خون رعایت می‌شود، اظهار کرد: اطمینان داریم که تمامی مراجعین از سالمترین افراد جامعه هستند که اصول خود مراقبتی را به خوبی انجام می‌دهند؛ همچنین تمامی وسایل و تجهیزات مورد استفاده در فرایند اهدای خون کاملا ضدعفونی شده و یکبار مصرف هستند.

 سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن تاکید بر اینکه روزه داری منعی جهت اهدای خون نیست، متذکر شد: با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌های آن به صورت روزانه اهدای خون باید به صورت مستمر صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از خون‌های اهدایی مردم عزیز کشورمان به مصرف بیماران خاص نظیر عزیزان تالاسمی می‌رسد، عنوان کرد: کمبود خون و فرآورده‌های آن در استان‌های شمالی کشور مثل گیلان، مازندران و خراسان رضوی و همچنین در استان‌های جنوبی نظیر سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان بیشتر احساس می‌شود و از این رو مردم عزیز این استان‌ها باید اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون نشان دهند.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه اهدای خون باید با تصمیم آگانه و مسئولانه باشد، توضیح داد: در صورت عدم برنامه ریزی مناسب و فوری در خصوص حضور اهداکنندگان خون در ساعات پس از افطار با کاهش شدید ذخایر خون و مشکل جدی در تامین خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی کشور در ماه آینده مواجه خواهیم بود.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: استمرار منع تردد عبور و مرور در شب امکان حضور داوطلبان اهدای خون را کاملا محدود می‌سازد و این سازمان را با چالش عدم حضور اهداکنندگان خون در مراکز انتقال خون در ساعات پس از افطار مواجه خواهد کرد و از این رو باید در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا امکان لغو منع عبور و مرور شبانه در ماه مبارک رمضان برای اهداکنندگان خون، پلاسما و پلاکت مورد ارزیابی و بررسی سریع قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اهدای خون در ماه مبارک رمضان اقدامی جهادی و نماد همدلی و ایثارگری است، تاکید کرد: خون جایگزین ندارد و ماه مبارک رمضان در پیش است و همه ساله در این ایام با کمبود خون و فرآورده‌های آن مواجه می‌شویم.

سخنگوی سازمان انتقال خون در پایان از اهداکنندگان خون در سراسر کشور که سازمان انتقال خون و بیماران را تنها نگذاشتند و همچنین از همه عزیزانی که در رسانه‌های سمعی، بازی و نوشتاری کمک این سازمان بودند، تشکر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اهدای خون انتقال خون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اهدای خون انتقال خون سخنگوی سازمان انتقال خون خون و فرآورده های آن ماه مبارک رمضان حضور اهداکنندگان اهداکنندگان خون انتقال خون اهدای خون پس از افطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند

مجتبی قهرمان رضاییه مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: اهدا کنندگان مستمر در استان ۲۵ هزار و ۳۰۷ نفر بودند که در سال ۱۴۰۱ هم حدود ۲۴ هزار نفر اهدای خون مستمر داشتند.

وی با اشاره به سابقه اهدای خون افراد بیان کرد: ۳۵ هزار و ۷۸۲ نفر اهدای خون باسابقه در سال ۱۴۰۲ بودند که این رقم نیز نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از افزایش ۶.۵ درصدی برخوردار است.

قهرمان رضاییه افزود: امسال همچنین ۱۳ هزار و ۶۴۹ نفر اهدا کننده بار اولی بودند که ۹.۸۱ درصد نسبت به سال قبل‌تر از رشد مشارکتی مواجه بود و این نشان از فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نیاز به خون یک موضوع روزانه و متداول است، افزود: با توجه به پایین بودن عمر فرآورده‌های خونی در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمند هستند، به خطر می‌افتد.

در پایگاه‌های انتقال خون، علاوه بر پلاسما، گلبول قرمز فشرده، سی‌پی، سی‌پی‌پی، خون فیلتردار، خون شسته شده و پلاکت خون فرآوری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • در پویش مهر سرخ ۹۱۶ نفر خون اهداء کردند
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • اهدای ۷۵ هزار واحد خون به نیازمندان آذربایجان غربی
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است