Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@19:55:17 GMT

اجرای پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۲۴۴۲

اجرای پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبیلغات اسلامی کردستان ظهر امروز در جلسه کارشناسان فرهنگی این اداره‌کل که به منظور بررسی برنامه‌های ماه رمضان و بررسی شیوه نامه پویش ملی فصل بندگی برگزار شد، اظهار کرد: پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی در کردستان با هدف ارتقای نشاط معنوی و احساس مسئولیت اجتماعی بین شهروندان، تقویت روحیه مشارکت اجتماعی شهروندان و بصیرت افزایی دینی و تبیین معارف اسلامی  اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به محورهای محتوایی و گفتمانی زیست قرآنی طرح یاد شده پرداخت و افزود: همدلی و هم افزایی برای تحقق اهداف و آرمان‌های مشترک، خدمت انسان دوستانه و بدون منت به بندگان خدا، افزایش مقاومت، تاب‌آوری و صبر در جامعه در برابر سختی‌ها و ناملایمات و ساده زیستی و سبک باری در مسیر پیشرفت و تعالی از محورهای محتوایی این طرح است.

وی بیان کرد: پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن کریم و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: براساس این مشارکت بین دستگاهی در اجرای پویش یاد شده اجرای کرسی‌های تلاوت در بوستان‌های شهری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی براساس آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان اعلام کرد: تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی در قالب برنامه عمری با قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی برای سطوح مختلف سنی از جمله کودکان و نوجوانان و ایجاد نمایشگاه‌های مجازی عکس و نگار گذرهای خیابانی با موضوع آموزه‌های اخلاقی و معارف اهل بیت(ع) و ترویج حرکت‌های اجتماعی با محوریت قرآن کتاب اخلاق و انسان دوستی از جمله برنامه‌ها و اقدامات اجرایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که براساس  شیوه نامه اجرایی پویش ملی «فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی» انجام می‌شود.

وی ایجاد میزهای مشاوره تربیتی و اخلاقی بصورت حضوری و مجازی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا و تقدیر از خیرین قرآنی و هیئات مذهبی و گروههای مردمی و جهادی پیشتاز همدلی مومنانه را از دیگر برنامه‌های اجرایی در راستای پویش ملی یاد شده برشمرد.

وی اضافه کرد: ظرفیت عظیم معنوی و فرهنگی ماه مبارک رمضان علاوه بر ایجاد تحولات فردی در روزه‌داران، باید پالایش اندیشه‌ای، رفتاری و اصلاح اجتماعی را شامل شود و در بستر آمادگی مومنان روزه‌دار برای بهره‌مندی از کلام الهی تلاوت آیات فتح، پیروزی و گشایش می‌تواند آرامش را به دل‌های مضطرب برگرداند و قدم‌ها را برای ادامه راه محکم کند.

وی ماه رمضان را فرصتی ارزشمند برای شکل‌گیری اراده جمعی و مناسک توحیدی – اجتماعی برای ترویج روحیه فداکاری و ایثار و همیستگی و مشارکت اجتماعی دانست و گفت: در سایه این ماه مبارک حس خوب همدلی مومنانه و ایمان به توان مومنانه به مخاطب القا می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است

نجمه کمالی مشاور اموز زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نشست مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست در شیراز که با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با بیان اینکه توجه به جایگاه بانوان در دولت سیزدهم افزایش یافته است اظهار کرد: محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است، توسعه آموزش و توان افزایی بانوان در محیط زیست کاملا مشهود است.

 او بیان کرد: ۳۰ درصد از کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست را زنان تشکیل می‌دهند و هم اکنون ۲۴۵ بانو در پست‌های مدیریتی مشغول خدمت هستند.

او افزود: افزایش سهم بانوان در مدیریت محیط زیست کشور یکی از راهبرد‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است.

مشاور اموز زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: انسجام، شبکه سازی و تقویت نشاط درون سازمانی، تعامل و ارتباط موثر با کارکنان ستاد و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، استفاده از ظرفیت زنان به ویژه خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین بنیان اجتماعی در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست، تقویت شکوه مادری و جوانی جمعیت، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و اعتلا و گسترش فرهنگ و تقویت باور‌های دینی در حوزه خانواده از جمله مهم‌ترین اهدافی است که در این سازمان دنبال شده است.

کمالی همچنین اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در جهت اجرای بند ح تبصره ۹ قانون بودجه و حمایت از بانوان را تشریح کرد و افزود: با اجرای رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه، حمایت از فرزند آوری، آموزش و مشاوره در حوزه خانواده، اجرای برنامه‌های حوزه زنان و خانواده، برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های تخصصی در حوزه همسرداری، کار، خانواده، تعلیم و تربیت فرزند، ارتباط موثر والدین و فرزندان و برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی و برقراری تعادل و توازن بین کار و زندگی برای ارتقای جایگاه زنان و حمایت از آنان تلاش شده است.

مشاور اموز زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به قشر زنان، ادامه داد: اجرای کامل قانون جوانی جمعیت در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، تعامل و همکاران با مادران دارای فرزند زیر ۲ سال برای استفاده از ظرفیت دورکاری، برگزاری دوره‌های آموزش تحکیم خانواده در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، استفاده از ظرفیت بانوان متخصص در پست‌های مدیریتی، همکاری در برگزاری و اجرای برنامه‌های کارگروه محیط زیست و خانواده رویداد ملی خانواده و فرهنگی عامه و ارسال به موقع گزارشات اجرای مصوبه شوارای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و تشویق کارکنان از جمله انتظارات بانوان است.

کمالی همچنین خواستار تعامل و همراهی با مادران دارای فرزند زیر ۶ سال و موافقت با مرخصی آنان، حضور و عضویت مشاور امور زنان و خانواده اداره کل در جلسات شورای معاونین استان‌ها، تهیه لباس همسان برای بانوان به منظور آراستگی و حفظ عفاف و حجاب در ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و راه اندازی اتاق مادر و کودک در جهت ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت و همچنین همکاری با اداره کل امور زنان و خانواده استانداری برای معرفی بانوی تاثیر گذار در حوزه محیط زیست شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • خیز سازمان حفاظت محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها
  • عزم سازمان محیط زیست برای ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها