Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@13:26:50 GMT

شایع‌ترین علامت کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۲۷۴۹

آفتاب‌‌نیوز :

داده های اداره ملی آمار انگلیس نشان داد که ۵۳ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور علایم هشداردهنده ای از جمله تب و سرفه ندارند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، در نظرسنجی که ۱۰ هزار نفر در ماه های دسامبر و مارس در سراسر انگلیس مورد بررسی قرار گرفت - نشان داد سرایت بدون علامت کرونا بیش از آنچه در گذشته تصور می شد، رایج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان پیش از این معتقد بودند که افراد بدون علامت یک سوم کل موارد جدید ابتلا به عفونت کرونا را تشکیل می دهند. داده های اداره ملی آمار انگلیس بیانگر آن است که در میان افراد دارای علامت ابتلا به کرونا، خستگی شایع ترین علامت و به دنبال آن سردرد و سرفه بود.

این در حالی است که سرویس همگانی سلامت انگلیس تنها تب، سرفه های جدید و مدام و از دست دادن حس چشایی و بویایی را به عنوان علایم برجسته کرونا اعلام کرده است.

با این حال کمتر از یک پنجم (۱۸ درصد) از مردم از دست دادن حس چشایی و بویایی را تنها علامت خود اعلام کردند.

روسای بهداشت به دلیل وارد نکردن دامنه وسیعی از عوارض جانبی مرتبط با این بیماری در فهرست یاد شده، بارها مورد انتقاد قرار گرفته اند.

سارا کرافتس یک آمارشناس اداره ملی آمار انگلیس گفت: تجزیه و تحلیل ما طیف وسیعی از علایمی را برجسته می کند که مردم می توانند با کووید تجربه کنند.

وی یادآور شد: علایم خستگی، سردرد و سرفه هنوز هم بیشترین آلودگی به ویروس را نشان می دهد، در حالی که فقط از هر پنج نفر یک نفر تنها از دست دادن حس چشایی یا بویایی را تجربه می کند.

این محقق ادامه داد: تقریباً نیمی از افراد مورد آزمایش حتی درحالی که بار ویروس در بدن آنها زیاد بود، هیچ علامتی را گزارش ندادند.

کوفاتش خاطرنشان کرد: این موضوع تأکید می کند که افراد جامعه ممکن است ندانسته ویروس داشته و آن را بالقوه به دیگران منتقل کنند.

وی افزود: بسیار مهم است که ما همچنان به اندازه گیری سطح عفونت در جمعیت و جمع آوری اطلاعات در مورد علایم ادامه دهیم تا بتوانیم تغییراتی را که ممکن است غیرقابل شناسایی باشد، شناسایی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا خستگی علائم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟

نیروی سپاه پاسداران کشورمان در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک کشورمان در دمشق، عملیات ترکیبی را با استفاده از موشک‌ها و پهپادها به اراضی اشغالی انجام داد و اثبات کرد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عملیات غرورآفرین «وعده صادق» بامداد ۲۶ فرودین در پی سکوت مرگ‌بار رسانه‌ای و عدم واکنش نهادهای حقوقی و حقوق بشری جهان به حملات پی‌درپی رژیم منحوس و مجعول صهیونیستی به مردم مظلوم غزّه و ترور ناجوانمردانه نخبگان و عزیزان این سرزمین و دست آخر تجاوز آشکار به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. این عملیات که نشان از درایت، مدیریت، دقّت، هوشیاری و عزم راسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد.

این عملیات بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان داشت و نشان داد تنبیه متجاوز وعده‌ای صادق و در عین حال مشروع است.

در ادامه در با اشاره به مشروعیت عملیات تنبیهی «وعده صادق» به فهرستی طولانی از جنایات رژیم غاصب اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته پرداختیم:

۱- تیر ۱۳۶۱ ربودن احمد متوسلیان
۲- خرداد ۱۳۷۳ انفجار حرم امام‌رضا (ع)
۳- دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی
۴- خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت
۵- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی
۶- فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان
۷- مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد
۸- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم
۹- آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن
۱۰- فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر
۱۱- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم
۱۲- آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت
۱۳- اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری
۱۴- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز
۱۵- آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده
۱۶- فروردین ۱۴۰۰ انفجار در نطنز
۱۷- آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها
۱۸- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی
۱۹- خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی
۲۰- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری
۱۳- فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران

کد خبر 745668

دیگر خبرها

  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • صدور ۱۲۹ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان سمنان
  • علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • توصیه‌هایی به زنان در آستانه سن یائسگی
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟