Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهر آنلاین به نقل از مهر، شکرالله بنار مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران گفت: حجم عملیات و فروش، تعیین تکلیف این سازمان در پروژه‌های معضل دار بی نظیر بوده است و بعید می دانم این رکورد سال بعد جا به جا شود. و در سال جاری ۴ هزار ۶۰۰ میلیارد پروژه آمده فروش داریم.

بنار با اشاره به اینکه ۱,۵۰۰ میلیارد تومان حدود فروش سازمان سرمایه گذاری مترو بوده است، گفت: صلح نامه‌ها برای فروش واحدهای سرمایه گذاری انجام شده و مترو اعلام آمادگی ۲ هزار ۶۰۰ میلیاردی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران افزود: ما ۴ هزار میلیارد موظف به سرمایه گذاری در مترو هستیم.

وی با اشاره به بودجه ۱۹ هزار میلیارد و ۵۰۰ تومانی شهرداری در زمینه همکاری و مشارکت گفت: تبصره ۱۹ فوق العاده با ارزش است و به این ترتیب شورا رقم ۳۰ درصدی را برای بودجه پروژه‌ها معرفی کرد و مابقی به روش مشارکتی انجام می‌شود.

بنار از سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی در شهر آفتاب خبر داد و گفت: در سال جاری برای توسعه پارکینگ جنب حرم عبدالعظیم در منطقه ۲۰ هم برنامه دارد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه ما با معضل حقوقی مواجه شده‌اند. ابراز داشت: در محاکم آرای خوبی اخذ شده و همه آرا به نفع شهرداری تهران بوده است.

وی از تعیین تکلیف پروژه صادقیه بعد از ۲۰ سال، بازار پارچه فروشان مولوی بعد ۲۸ سال خبر داد و گفت: عمدتاً کف ارزش پروژه‌های فسخ قرار داد شده ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است.

بنار از فسخ قرار داد شهرداری با بنیاد ناجا در فاز دو برج میلاد خبر داد. گفت: آماده سرمایه گذاری در این منطقه هستیم و امید ما تبدیل شدنش به پول نقد است. و امیدواریم سال جاری سال بهره برداری باشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با اشاره به اینکه سال گذشته این سازمان رای بی نظیری را در محاکم به نفع شهرداری گرفته است، توضیح داد: با وجود اینکه شهرداری محکوم به پرداخت مبلغ ۴ هزار میلیارد به تامین اجتماعی شده بود و حساب سازمان توقیف شده بو، طی ۲۰ روز سخت رای تامین اجتماعی را نقض کردیم. و پیروزی ارزشمندی را به دست آوردیم و این کار ما ۴ هزار میلیارد تومان تعهد تحمیلی تامین اجتماعی را رفع کرد.

وی ادامه داد: این سازمان سهم بالایی در بودجه شهرداری دارد و می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند اما نیازمند حمایت ساختاری است.

به گفته بنار این سازمان در تلاش است که با شرکت‌های خارجی و داخلی تعامل داشته باشد که نمونه آن خرید اتوبوس و تامین واگن‌ها و تامین زباله سوز بوده است.

وی در خصوص فسخ قرارداد باملند توضیح داد: دادخواست فسخ قرارداد داده شده و منتظر جلسات هستیم و حقوق ناشی از فسخ شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در ادامه توضیح داد: باملند ابتدائا در اداره کل حقوقی شکایتی را مطرح کرد و اعلام شد که در حال صلح هستیم و کار کارشناسی رسیدند که حدود ۴۰۰ میلیارد بدهیم که شریک از پروژه بیرون برود و سازمان بازنشستگی با همراهی سازمان سرمایه گذاری با تهیه یک لایحه‌ای خواهان بررسی و کارشناسی برای حقوق ناشی از فسخ شریک شدند و هنوز فسخ قطعی نیست چون شریک هم راضی به فسخ بوده و اما شهرداری تهران و اعضای شورا مردد به فسخ هستند.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی سازمان سرمایه گذاری را هدف قرار داده و اجراییه نیز با شرکت مترو تهران دارد که این شرکت آن‌را قسط بندی کرده است گفت: تنها سازمان سرمایه گذاری مقاومت کرد و اجراییه ۴ هزار ۵۰۰ میلیاردی را باطل کردیم. اما تامین اجتماعی در مواجه با متروی تهران همچنان می‌تواند ممانعت صدور اوراق مشارکت در صورت عدم تعامل را داشته باشد.

وی درباره بدهی شهرداری تهران با بانک شهر نیز توضیح داد: شهرداری تهران ۲۶ هزار میلیارد تومان به بانک شهر مقروض است که سال گذشته ۱,۲۰۰ میلیارد تومان با واگذاری به این بانک داریم. و به همین دلیل پروژه صادقیه با هزار ۹۰۲ میلیارد امسال به بانک شهر واگذار شده است.

وی پروژه هزار و یک شهر را میراث گذشته بدون سند برشمرد و گفت: این زمین برای ارتش بود و آمادگی واگذاری نداشت. اما به سرعت سند این ۱۲۹ هکتاری آماده شد ولی شریک ما ادعا دارد ۴ هکتار از ۱۲۹ هکتار برای شهرداری نیست و چندین جلسه فشرده با معاون اقتصاد شهری شریک را متقاعد به انجام کار کنیم و شریک متعهد شد پروژه را برای ما در دو فاز اجرا کند که فاز یک تفریحی قرار بود در بهار اجرایی شود. که محقق نشد و اگر مشاور ما گزارش تعطیلی بدهد با اجازه مدیران شهرداری به سمت فسخ می‌رویم.

بنار درباره سرمایه گذاری در رود دره فرحزاد نیز گفت: به منظور زیبایی این منطقه با مشارکت منطقه ۲ و ۵ پروژه‌ای ایجاد کردیم، طرحی ارائه شد و کارگروهی شکل گرفته شد و تفاهم نامه‌ای بین سازمان سرمایه گذاری و مشاور شکل گرفت و قرار دادی با مشاور امضا شده بود. در این طرح هتل بخش‌های گردشگری و … دیده شده است.

وی در توضیح فسخ قرار دارد با بنیاد تعاون ناجا و تعریف پروژه جدید برای فاز دوم برج میلاد گفت: برج میلاد چند بخش دارد که ۴۳ هزار متر آن با بنیاد تعاون ناجا فسخ شد و شهرداری برنده این معامله بود که ۴.۵ هکتار زمین در بهترین نقطه ایران با حدود ارزش ۸ هزار میلیاردی به شهرداری رسید.

به گفته وی بازنگری در کل توسعه برج میلاد انجام شده و ۴ لکه بررسی شده که یک لکه آن مربوط به بنیاد تعاون ناجا است که به انضمام ۳ لکه دیگر با یک شرکت ایرانی خارجی تفاهم نامه‌ای را با معرفی سازمان همکاری‌ها انجام دادیم و تفاهم نامه ۳ ماهه زمان داشت ولی به دلیل شرایط تحریم نتوانست پول بیاورد و در حال حاضر بانک شهر متقاضی لکه ۴۳ هزار متری است و کارشناسان برای اواسط اردیبهشت قیمت فاز ۲ میلاد همراه با ۱,۷۰۰ میلیارد تومان بیرون می‌آید. اگر قیمت در بیاید اعیان این پروژه را به بانک شهر می‌فروشیم.

کد خبر 594563 برچسب‌ها صندوق بازنشستگی برج میلاد بازنشستگی شهر سرمایه‌ گذاری مترو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی برج میلاد بازنشستگی شهر سرمایه گذاری مترو مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران میلیارد تومان تامین اجتماعی هزار میلیارد برج میلاد بانک شهر فسخ قرار ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۲۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی منطقه ۶ شهرداری تهران، بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل پاک در سطح منطقه تاکید داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهریار افندیزاده، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران، علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

شهریار افندیزاده ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل می‌باشد.


افندیزاده با اشاره به وجود بزرگترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا گردد، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیر‌های قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندیزاده همچنین با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری