Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@13:57:22 GMT

پسران شجاع در مسیر انتخابات ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۳۰۳۶

پسران شجاع در مسیر انتخابات ریاست جمهوری

عصرایران؛ مصطفی داننده- این روزها در فضای سیاسی ایران، همه دوست دارند رییس جمهور شوند. شوق برخی برای رسیدن به این پست، آدمی را یاد کودکانی می‌اندازد که شوق رسیدن به آب‌نبات‌های رنگی را داشتند.

این تلاش برای رسیدن به ریاست قوه مجریه را زمانی می‌بینی که کشور درگیر مشکلات ریز و درشت است. واقعا به دست گرفتن سکان هدایت این کشتی طوفان زده، شجاعت عجیبی می‌خواهد اما گویا پسر شجاع در سپهر سیاست ایران زیاد یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب این است که هیچکدام از این نامزدها برنامه مشخصی هم برای اداره کشور ندارند و با یک‌سری حرف‌های کلی سروته ماجرا را هم می‌آورند.  در این میان برخی مدعی هستند  که 10 هزار صفحه برنامه برای اداره کشور دارند.

در این مدت از یکی از این خیل عظیم داوطلب‌ها برنامه‌ای در مورد برجام دیده یا شنیده‌اید؟ کدام یک از آنها گفته‌اند که در صورت پیروزی چه سیاستی را اجرا خواهند کرد؟ اصلا برنامه آنها برای اقتصاد کشور و تکرار نشدن صف مرغ و روغن چیست؟

با تحریم‌ها چه خواهند کرد؟ اینترنت در دولت آنها فیلتر خواهد شد یا آنها معتقد به باز بودن فضای مجازی هستند؟ با مسئله حجاب و گشت ارشاد چه می‌کنند؟

اینکه بیاییم شعار بدهیم و بگوییم تمام کارهای ما به نفع مردم خواهد بود را من هم که نمی‌خواهم نامزد انتخابات شوم، بلد هستم.

نمونه بارز این حرف زدن‌ها از بیرون و عمل نکردن به وقت رسیدن به کرسی قدرت را می‌شود در مجلس یازدهم دید. در ابتدای آغاز کار، حرف‌هایی می‌زدند که گویی تا یک ماه دیگر آنها کشور را زیر و زبر می‌کنند اما ...

اولین حرکت آنهایی که مدعی مردم‌داری بودند، تلاش برای تنظیم قانون انتخابات و حذف رقبا از صحنه بود. درحالی که مردم انتظار داشتند قانونی برای رفع مشکلات اقتصادی وضع شود!

نکته جالب‌تر آن است که خیلی از این افراد که سودای ریاست جمهوری دارند و تصور می‌کنند ایران با حضور آنها گلستان خواهد شد، بدترین عملکردها را در عرصه مدیریت یک وزارت‌خانه یا سازمان را دارند.

نامزدهای محترم فراموش نکنند، وضعیت حسن روحانی که توانست شعار انتخاباتی خود در سال 92 را محقق کند و به توافق هسته‌ای دست پیدا کرد، این شد. وای به حال آنهایی که هیچ ایده‌ای برای آینده ندارند و فکر می‌کنند تنها با تکیه زدن به کرسی ریاست جمهوری تمام مشکلات کشور حل خواهد شد.

به نظر می‌رسد آنها امیدشان به معجزه‌ای مثل عصای موسی نبی است تا برنامه و سیاست مشخص برای ادراه کشور.

زمان آن رسیده است، آنهایی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، فقط به کسی رای بدهند که برای تمام مشکلات کشور برنامه دارد. برنامه‌ای که به صورت شفاف در آن در مورد مسائلی مانند برجام حرف زده شده باشد. غیر این باشد آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

بیشتر بخوانید: علی مطهری: به صلاح نیست سیدحسن خمینی کاندیدا شود /رابطه با آمریکا به سود کشور است از قالیباف تا علی‌عسگری؛ چرا به کلاب‌هاوس نمی‌آیید؟ موسوی لاری: مردم پاسخ «چرا باید رأی بدهیم» را می‌خواهند لینک کوتاه: asriran.com/003Ge9

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۳۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج

به گزارش "ورزش سه"، کاظم دستگردی ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از كانديداها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند. با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوايل تيرماه مجمع انتخاباتی فدراسيون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامي ۱۳ نامزد انتخابات فدراسيون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابايی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. كمال جوانمرد
۶. عليرضا خسروی
۷. شهريار رحمانی اصل
۸. وحيده صوابيه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حميد گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

گفتنی است؛ ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت گرفت و در نهایت شادی پریدر که هم اکنون سرپرستی فدراسیون را برعهده دارد، در انتخابات ثبت نام نکرد.

دیگر خبرها

  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج