Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰)‌ این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه درباره درخواست تعدادی از نمایندگان به منظور اعمال قانون ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت تأخیر در اجرا و یا عدم اجرای کامل قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی که موسوم به قانون پتروپالایشگاه‌ها است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، این در حالی است که نمایندگان اشکالی را به دولتمردان در مورد عدم اجرای این قانون گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگان مجلس معتقدند چرا جلسه هیأت امنای صندوق توسعه درباره تعیین تکلیف تنفس خوراک الزامی و مندرج در قانون پترو پالایشگاه‌های تصویب نمی‌کند تا تکلیف اجرای این قانون و احداث پتروپالایشگاه‌ها مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اکثر نمایندگان مجلس بر ضرورت اجرای دقیق و کامل قانون پترو پالایشگاه‌ها تأکید داشتند و نمایندگان دولت هم در این نشست حضور داشتند؛ از سازمان برنامه و بودجه آقای پورمحمدی و از وزارت نفت آقای فلاحتیان و از هیأت عامل صندوق توسعه آقای ساعدی حضور داشتند.

شریعتی گفت: میهمانان این نشست تأکید داشتند که بایستی قانون به صورت کامل اجرا شود و دولت و صندوق توسعه هم همه تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد و امیدواریم سریع‌تر مصوبه هیأت امنای صندوق توسعه ملی در این باره صادر شود.

وی افزود: با توجه به تأکید کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مبنی بر ضرورت تصویب اعطای تنفس خوراک از سوی هیأت عامل صندوق توسعه برای احداث پترو پالایشگاه‌ها و با توجه به مهلت ۱۰ روزه مندرج در آیین نامه، فرصت ۱۰ روزه به کمیسیون انرژی داده شد تا این کمیسیون نظرش را در مورد اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس به هیأت رئیسه مجلس اعلام کند و این کمیسیون هم همین مهلت را در نظر گرفت تا ظرف ۱۰ روز آینده جلسه هیأت امنای صندوق توسعه ملی برای اعطای مجوز تنفس خوراک برای احداث پترو پالایشگاه‌ها در نظر گرفت. ضمن این که در این نشست نظر کمیسیون انرژی به صراحت به دولت به منظور اجرای قانون پترو پالایشگاه‌ها اعلام شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: اعلام نظر نهایی کمیسیون انرژی مجلس به هیأت رئیسه مجلس بعد از مهلت در نظر گرفته (۱۰ روز) به صندوق توسعه ملی اعلام خواهیم کرد و امیدواریم دولت از این فرصت داده شده استفاده کند و هر چه سریع‌تر اعطای تنفس خوراک به پترو پالایشگاه ها از سوی صندوق توسعه ملی تصویب شود در  غیر این صورت طبق روال و زمانبندی در نظر گرفته شده نظر کمیسیون انرژی در مورد اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام خواهد شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: پالایشگاه سخنگوی کمیسیون انرژی کمیسیون انرژی مجلس مالک شریعتی پترو پالایشگاه ها کمیسیون انرژی صندوق توسعه انرژی مجلس تنفس خوراک آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود

منظور  در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیئت دولت به استان سمنان انجام شد درباره آخرین وضعیت قانون بودجه ۱۴۰۳  گفت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه ۲ مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود ۲۷ اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی افزود: دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد. کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دستورکار هفته جاری مجلس
  • مجلس دلیل کمبود دارو و تجهیزات پزشکی را بررسی می‌کند
  • حضور دو روزه رییس جمهور و اعضای هیأت دولت در استان سمنان
  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه