Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-16@10:08:16 GMT

سرنوشت نامعلوم مخالف سعودی که در کانادا ربوده شد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۶۳۴۶۶

سرنوشت نامعلوم مخالف سعودی که در کانادا ربوده شد

مخالفان عربستانی نگران حال «احمد عبدالله الحربی» منتقد عربستانی که چهار ماه پیش در کانادا ربوده شد، هستند.

قدس آنلاین: منابع معارض عربستانی از سرنوشت نامعلوم «احمد عبدالله الحربی» از منتقدان دولت سعودی پس از بازگشت به عربستان خبر می‌دهند.

به نوشته ویکیلیکس سعودی، داستان الحربی تا بدین جا بسیار عجیب و پر از سؤالات مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال ۲۰۱۹ به کانادا پناهنده شد و پناهندگی وی نیز مورد قبول قرار گرفت. وی در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و یوتیوب به انتقاد از آل سعود و مناظره با طرفداران «محمد بن سلمان» می‌پرداخت، تا اینکه در ماه ژانویه سفارت عربستان در «آواتا» از او خواست تا به سفارتخانه برود. الحربی این درخواست را در شبکه‌های اجتماعی فاش کرد و با ترس از ابتلا به سرنوشت «جمال خاشقچی» وارد سفارت عربستان شد، اما بر خلاف خاشقچی زنده از آن بیرون آمد.

این منتقد ۲۴ ساله عربستانی سپس در صفحه توئیتر خود نوشت که کارمندان سفارت، ویزای عربستان را در مقابل او گذاشته و خواسته‌اند را به کشورش بازگردد، اما الحربی مخالفت کرده است.

او نوشته بود: «هنگامی که وارد سفارت می‌شود، حس می‌کنی خاشقچی هستی!.»

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشته بود که کارمندان سفارت او را تحت فشار گذاشته‌اند تا اطلاعات دوستان و نزدیکان و همکاران خود را بدهد که با مقاومت الحربی مواجه شده‌اند.

ربایش «احمد عبدالله الحربی»

الحربی اما پس از بازگشت از سفارت جز چند توئیت در صفحه توئیتر خود، دیگر فعالیتی نداشت تا اینکه در تاریخ ۱۸ فوریه، حساب کاربری جدیدی را در توئیتر باز کرد و در حالی که عکس «محمد بن سلمان» را به عنوان تصویر کاربری خود الصاق کرده بود، نوشت که در تاریخ هفتم فوریه به عربستان برگشته و از این اتفاق بسیار خرسند و خوشحال است.


الحربی تصویری از بلیط برگشت خود به عربستان را در صفحه توئیترش منتشر کرد

دیگر در صفحه جدید وی در توئیتر خبری از انتقاد به عربستان سعودی و محمد بن سلمان نیز نبود و برای تمامی دوستان و مخالفان دولت سعودی محرز بود که او دزدیده و به عربستان عودت داده شده است.

مخالفان دولت سعودی به واشنگتن پست گفته‌اند از اینکه «احمد الحربی» در عربستان تحت شکنجه قرار گیرد، به شدت نگران هستند.

«سارا ویتسون» مدیر اجرایی سازمان دموکراسی در جهان عرب می‌گوید: « شرایطی که مسئولان سعودی احمد الحربی را به عربستان عودت داده‌اند، بسیار مبهم است. سعودی‌ها پیش از این نیز برای اقناع خاشقچی و عمر بن عبدالعزیز برای بازگشت به عربستان تلاش کرده بودند. محمد بن سلمان هنوز از تلاش برای ساکت کردن مخالفان در تبعید دست نکشیده است.»

او گفت که ولی‌عهد سعودی تا زمانی که تمامی منتقدان خارج‌نشین خود را ساکت نکند، آسوده نخواهد بود.

بسیاری از منتقدان عربستان سعودی نوشته‌اند که اگر «جو بایدن» پس از انتشار گزارش اطلاعاتی از قتل فجیع جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار فقید عربستانی، «محمد بن سلمان» را تحریم کرده و او را تحت فشار می‌گذاشت، شاهد کاهش چنین رخدادهایی می‌بودیم، آن‌ها دولت آمریکا و کشورهای غربی را به عدم برخورد جدی با عربستان سعودی و عدم حمایت کافی از مخالفان خارج‌نشین این کشور متهم می‌کنند.

اکنون با گذشت بیش از چهار ماه از دیپورت «احمد عبدالله الحربی» به عربستان، دیگر خبری از وی در شبکه‌های اجتماعی نیست و مخالفان می‌گویند که حتی اگر حساب کاربری‌اش نیز فعالیت داشته باشد، بعید است که خود وی گرداننده آن باشد.

رژیم سعودی تا کنون تعداد زیادی از مخالفان خود حتی شاهزادگان فراری از عربستان را با روشهای مختلف از کشورهای غربی ربوده و به زندانهای خود منتقل کرده است. روایتهای وحشتناکی از این آدم ربایی ها و قتل های و شکنجه های فجیع مخالفان رژیم عربستان تا کنون منتشر شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معارض عربستانی ربایش محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

النصر عربستان سرمربی جدیدش را انتخاب کرد

النصر در فصل جاری با آنکه بازیکنان بزرگ زیادی در ترکیب خود دارد، اما نتایج ناامیدکننده‌ای را کسب کرده است. عملکرد خیره‌کننده الهلال در فصل جاری باعث ناکامی قدرت‌های بزرگ فوتبال عربستان از جمله النصر شده است.

به نظر می‌رسد النصر در فصل جاری هیچ جامی را به دست نخواهد آورد و این الهلال خواهد بود که همه جام‌ها را درو خواهد کرد.

روزنامه سعودی‌اسپورت عربستان اعلام کرد که سران باشگاه النصر علاقه‌ای برای ادامه همکاری با لوئیس کاسترو ندارند و این سرمربی پرتغالی آخرین روز‌های حضورش را در این تیم پشت سرمی گذارد. سعودی اسپورت در ادامه گزارش خود نوشت که کونسیسائو گزینه مورد علاقه سران باشگاه النصر برای جایگزینی کاسترو است و تقریبا همه در باشگاه النصر با این انتخاب موافق‌اند.

کونسیسائو روز‌های درخشانی را با پورتو تجربه کرد و مورد توجه چند تیم بزرگ قرار گرفته است. باید دید که در نهایت او در پورتو می‌ماند یا راهی تیم دیگری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • النصر عربستان سرمربی جدیدش را انتخاب کرد
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • سرنوشت عمره مفرده پس از ۹ سال/ زائران ایرانی اردیبهشت راهی سرزمین وحی می‌شوند؟
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان