Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از  دکتر زهرا اباصلتی گزارش داد: تعداد تماسها با سامانه ۱۹۱ قبل از نوروز به طور متوسط روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ مورد بوده است که این تماسها اکنون به هزار مورد در روز افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: کارشناسان مستقر در این سامانه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۲ در سه شیفت کاری پاسخگوی پرسشهای مردم درخصوص علائم بیماری، راههای پیشگیری، نحوه ارجاع و معرفی مراکز منتخب کرونا و کاهش دغدغه های مردم در این خصوص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسوول سامانه پاسخگویی تلفنی به پرسشهای کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ارائه مشاوره به مردم در خصوص بیماری کووید ۱۹ در قالب سامانه تلفنی ۱۹۱ از ابتدای شیوع این ویروس راه‌اندازی شده و همچنان فعال است.
 ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.
بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت هم‌اینک ۲۵۷ شهرستان از جمله مراکز همه استانها و کلانشهرهای ایران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۱۲۹ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در شرایط آبی شیوع ویروس همه‌گیر هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.
هم‌اینک نمودار ابتلا و بستری کرونا در ایران با شیب تند صعودی امتداد دارد و همه استانهای کشور با افزایش جدی بیماران بستری و سرپایی مواجهند. این در حالی است که میزان عمل به پروتکلهای بهداشتی در سطح کشور همچنان پایین و نگران کننده بوده به طوری که طبق آخرین ارزیابیها این میزان تنها ۵۶ درصد است.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر را در کشورمان گرفته است و تاکنون یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۹۷۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  
"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۳۶ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۳۷۵ نفر را بیمار کرده و جان ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۲۵۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۰۹ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۸۶۱ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با ۳۱ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۹۶۶ بیمار کووید ۱۹ و ۵۷۵ هزار و ۵۹۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و فرانسه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

برچسب‌ها کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد علائم کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد علائم کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۶۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه پویش ملی خدا میگه ظهر چهارشنبه با حضور ۶۰۰ تن از دانش آموزان دختر به نمایندگی از چندین هزار مخاطب کشوری این رویداد قرآنی مهم در مجتمع فرهنگی امییرالمومنین برگزار شد.

پویش ملی خدا میگه در بستر طرح جامع زندگی با آیه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان شکل گرفت و با استقبال بی نظیر نوجوانان بویژه دانش آموزان روبرو شد.

ایجاد گفتمان ارزش‌های قرآنی با بهره گیری از قرآن

در این مراسم حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص اهداف این پویش اظهار کرد: در پویش رسانه‌ای خدا میگه تلاش شد گفتمان ارزش‌های قرآنی با بهره گیری از بزرگترین کتاب الهی در بین نوجوانان آن هم در قالبی نو و خلاقانه ایجاد شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: بیان آیات الهی از زبان نوجوانان پاک و معصوم، جامعه را نورانی و خانواده‌ها را در گرایش به معارف قرآنی ترغیب و تشویق می‌کند.

وی افزود: ارسال حدود ۵ هزار کلیپ قرآنی با تلاوت کلام الله مجید توسط نوجوانان در فضای مجازی نشان از علاقه و عشق جوانان و نوجوانان به کتاب و سنت الهی دارد اگر ما قالب‌های نوین رسانه را در ترویج فرهنگ دینی همراه با ایده‌های خلاقه به کار بگیریم بی تردید جوانان و نوجوانان عاشقانه فضاهای فرهنگی را مملو از جلوه‌های حضور خود خواهند کرد.

گفتنی است؛ پویش خدا میگه کاری از واحد رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در جهت ترویج و آشنایی نوجوانان با قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار و با تبلیغات گسترده این طرح در شبکه امید و شبکه پویا حدود ۵ هزار کلیپ به دبیرخانه پویش ارسال شد.

کد خبر 6081435

دیگر خبرها

  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است
  • شب شعر وعده صادق در مشهد برگزار شد
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان
  • ۱۰۶ خودرو حادثه ساز در خراسان رضوی توقیف شد